» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » عزاداری مردم مبارکه به یاد علمدار کربلا
شهرستان مبارکه

عزاداری مردم مبارکه به یاد علمدار کربلا

آبان 23, 1392 1025

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه، دسته‌های عزاداری حسینی عصر امروز در نقاط مختلف شهر مبارکه هم‌نوا با کل کشور، با حرکت به سمت قبور پاک شهدا و گذر از خیابان‌های اصلی همراه با نوحه خوانی و مرثیه سرایی برای اباعبدلله الحسین(ع) و یاران باوفای حضرت، عزاداری خود را در روز تاسوعای حسینی برگزار کردند.

دسته ها و هیئت های عزاداری حسینی در این شهر هر ساله با تدارک گروه های زنجیر زنی و سینه زنی یاد شهدای کربلا و 8 سال دفاع مقدس را زنده نگاه می دارند و مردم نیز با شرکت خود در این آئین شیعی، وفاداری پایدارشان، به دین و مذهب خود را اعلام می کنند.

هر یک از هیئت های این شهر با تشکیل گروه های عزاداری، همراه با سینه زنی و مرثیه خوانی از خیابان های اصلی شهر عبور کرده و با همراهی مردم به سمت گلستان شهدای این شهر حرکت کردند.

برخی از مردم با ایستادن در مسیر عبورعزاداران حسینی، از آنان پذیرایی می کردند و پس از آن همراه با دسته های سینه زنی  و نوحه سرایی، به سمت گلستان شهدای شهر مبارکه همراه می شدند.

آئین عزداری حسینی هر ساله گردشگران زیادی را از تمام نقاط استان اصفهان به سوی شهرستان مبارکه سرازیر می کند و این از نشانه های حفظ شیوه های سنتی در عزاداری های این شهرستان به شمار می‌رود.

پس از شرکت در مرثیه خوانی بر مزار پاک شهدا، همه عزاداران به سمت قبور رفتگان خود رفتند و از عزاداران حاضر به نحوی پذیرایی کردند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×