» عمومی » ورزشی » آنجلوتی درصدر، گواردیولا در رده سوم/ فرکی و قلعه‌‎نویی صعود کردند
ورزشی

آنجلوتی درصدر، گواردیولا در رده سوم/ فرکی و قلعه‌‎نویی صعود کردند

بهمن 26, 1393 009

سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید درحالی همچنان در صدر رده‌بندی برترین مربیان باشگاهی جهان حضور دارد که حسین فرکی هم در صدر مربیان ایرانی این رده‌بندی ایستاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وب‌سایت coachworldranking تازه‌ترین رده‌بندی برترین مربیان باشگاهی فوتبال جهان را منتشر کرد. بر اساس رده‌بندی منتشر شده «کارلو آنچلوتی»، سرمربی ایتالیایی و موفق باشگاه رئال‌مادرید مثل ماه‌های گذشته همچنان در صدر این رده‌بندی قرار دارد و برترین مربی باشگاهی جهان است.

«دیگو سیمئونه»، سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید و «پپ گواردیولا»، سرمربی اسپانیایی بایرن‌مونیخ نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار دارند. نکته جالب اینکه در این رده‌بندی «یورگن کلوپ»، سرمربی جوان و آلمانی بروسیادورتموند نیز با وجود وضعیت نه چندان مطلوب تیمش در رقابتهای این فصل بوندس‌لیگا همچنان در میان 10 مربی برتر باشگاهی جهان قرار دارد اما نسبت به ماه گذشته دو پله سقوط کرده و از رده هشتم به رده دهم رسید است. «ژوزه مورینیو»، سرمربی چلسی نیز از رده پنجم به رده هفتم سقوط کرده‌ است.

رده‌بندی 10 مربی باشگاهی برتر جهان به شرح زیر است:
1- کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال‌مادرید با 17773 امتیاز
2- دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکومادرید با 14055 امتیاز
3- پپ گواردیولا، سرمربی بایرن‌مونیخ با 13974 امتیاز
4- اونای امری، سرمربی سویا با 11612 امتیاز
5- لوئیز انریکه، سرمربی بارسلونا با 11000 امتیاز
6- خورخه خسوس، سرمربی بنفیکا با 10905 امتیاز
7- ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی با 10650 امتیاز
8- لورن بلان، سرمربی پاری‌سن‌ژرمن با 10387 امتیاز
9- آرسن ونگر، سرمربی آرسنال با 9544 امتیاز
10- یورگن کلوپ، سرمربی بروسیا دورتموند با 9039 امتیاز

رده‌بندی برتری مربیان باشگاهی جهان

در این رده‌بندی که روی سایت کانون مربیان فوتبال ایران قرار گرفته است، سه مربی ایرانی نیز حضور دارند. حسین فرکی، سرمربی سپاهان، امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال و افشین قطبی، سرمربی سابق شیمیزو اس‌پالس ژاپن که در حال حاضر بدون تیم است.

نکته جالب اینکه حسین فرکی، سرمربی باشگاه سپاهان نسبت به رده‌بندی آخر این سایت 14 پله صعود کرده و از رده 240 به رده 226 رسیده است. امیر قلعه‌نویی نسبت به رده‌بندی قبلی یک پله صعود کرده و به رده 565 آمده و افشین قطبی با وجود آنکه بدون تیم است، 10 پله بالا آمده و در رده 670 قرار دارد.

طبق جداول اعلام شده از سوی این سایت، فرکی از زمان حضور در باشگاه فولاد خوزستان مدام در این رده‌بندی در حال صعود است اما قلعه‌نویی و قطبی که روزی در رده هفتاد و هشتم این رده‌بندی نیز قرار داشته، در حال سقوط هستند. بهترین رتبه امیر قلعه‌نویی در این رده‌بندی نیز رده 172 بوده که در نوامبر 2013 به دست آورده است اما رده فعلی، بهترین رده‌ای است که فرکی تا بحال آن را تجربه کرده است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/02/15/3/791361.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×