» عمومی » فناوری اطلاعات » طرح جدید اپل برای کنترل حرکتی تلویزیون و رایانه
فناوری اطلاعات

طرح جدید اپل برای کنترل حرکتی تلویزیون و رایانه

بهمن 26, 1393 0014

شرکت اپل در دستاوردی که به معنی پایان استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون و صفحه کلید رایانه است، طرح ثبت اختراعی را برای کنترل‌های حرکتی سه‌بعدی ارائه کرده است.
این سیستم از دوربین سه‌بعدی برای پیگیری حرکات بهره برده و از آن برای کنترل یک رابط روی صفحه نمایش استفاده می‌کند.
اواخر سال 2014 اعلام شد که اپل شرکت Primesense را که حسگر کینکت را برای مایکروسافت تولید کرده بود، به قیمت 350 میلیون دلار خریده است؛ طرح ثبت اختراع جدید اپل به یک کنترل رابط کاربر سه‌بعدی مرتبط است. این فناوری بر روی تلویزیون اپل یا دستگاههای iOS قابل استفاده است.
این طرح همچنین به توضیح چگونگی کار کاربران با این فناوری پرداخته است. برای مثال در سناریویی با استناد به یک نوار، کاربر دست خود را بالا برده تا گزینه پیگیری حرکت را فعال کند؛ اگر کاربر دستان خود را از میدان دید سخت‌افزار حسی خارج کند، نوار در پائین صفحه می‌افتد.همچنین کاربران می‌توانند رایانه‌های مکینتاش خود را با کشیدن دستشان به سمت بالا باز کنند.

 

در سال 2013 شرکت اپل توانست حق ثبت اختراعی برای یک دوربین سه‌بعدی را بدست بیاورد. این ابداع شامل سیستمی با قابلیت ثبت تصاویر دوبعدی وضوح پائین است که حتی پی از ثبت و پردازش تصاویر، می‌توان بر روی آن‌ها تمرکز کرد. این کار با ثبت کل میدان نور یک تصویر مشابه فناوری موجود در دوربین‌های Lytro انجام می‌شود که بر اساس آن، تصاویر به جای دو بعد، بصورت سه‌بعدی ظاهر می‌شوند.

 

بر اساس برگه‌های ثبت اختراع که در سال 2011 پر شده، عکاسان می‌توانند تصویر را ثبت کرده و منطقه اصلی تمرکز را چندین بار تغییر داده و تصاویر مختلف تولید کرد. این تصاویر از طریق آرایه میکروعدسی‌ها ثبت می‌شوند. این آرایه جداشدنی بوده و کاربر می‌تواند در زمان تمایل برای قبت تصویر وضوح بالا، این بخش را جدا کند.
در حال حاضر از یک آرایه مشابه در دوربین میدان نوری Lytro استفاده می‌شود.

http://www.beytoote.com/images/stories/computer/hhc2015.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×