» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نمایشگاه عکس وارثان طبیعت، مبارکه امروز، مبارکه دیروز؛ افتتاح شد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

نمایشگاه عکس وارثان طبیعت، مبارکه امروز، مبارکه دیروز؛ افتتاح شد

بهمن 23, 1393 0011

نمایشگاه عکس وارثان طبیعت؛ مبارکه امروز، مبارکه دیروز’ در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه الزهرا (س) شهر مبارکه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه بیش از 150 عکس از آثار 10 نفر از دانش آموزان این دبیرستان به مدت 10 روز به نمایش گذاشته شده است.

علاقه مندان می توانند همه روزه جز ایام تعطیل از ساعت 8 الی 12 از این نمایشگاه که در نمازخانه آموزشگاه برپا شده دیدن کنند.

«احمد مالکی» رییس آموزش و پرورش مبارکه روز پنجشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بررسی روند تخریب محیط زیست شهرستان مبارکه توسط دانش آموزان به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: روزی از شهرستان مبارکه بعنوان نگین سبز استان اصفهان نام برده می شد ولی امروز بر اثر خشکسالی، بحران آب زاینده رود، آلایندگی صنایع و کارخانجات و قطع درختان از آن سر سبزی و طبیعت گذشته آثار کمی به جا مانده است.

رئیس آموزش و پرورش مبارکه با اشاره به اثر گذاری تصویر و عکس در ذهن مخاطب گفت: از طریق نمایشگاه عکس و پوستر و در قالب ارائه آثار هنری می توان موضوعات و مطالب را بخوبی بیان کرد.

رئیس اداره محیط زیست مبارکه نیز در این آیین گفت: با افتتاح این نمایشگاه همزمان با دهه مبارک فجر، فجر زیست محیطی برای شهرستان اتفاق افتاد.

« مریم باقری» افزود: محیط زیست دامنه بسیار وسیعی دارد و شمول آن بیش از آن چیزی است که همه ما فکر می کنیم اما با دخالت های نابجا و بی رویه انسان در طبیعت، زیستگاههای طبیعی حیوانات تخریب شده و امروز محیط زیست طبیعی با فاجعه و بحران مواجه است.

باقری با اشاره به اینکه مشکلات فراوان در حوزه محیط زیست وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل وجود بحران آب زاینده رود، افزایش دما و کاهش بارندگی، شاهد بحران شدید زیست محیطی در جامعه هستیم که این امر آسیب های بسیار را به محیط زیست شهرستان مبارکه وارد می کند.

باقری با بیان اینکه زیستگاهها محل تغذیه، تولید مثل و پناهگاه حیات وحش هستند و در صورتی که بر اثر ساخت و ساز و یا حفر چاه و کشاورزی تخریب شوند اثرات بسیار مخربی بر روی حیات وحش باقی خواهند گذاشت، گفت: با همکاری و تعامل بین بخشی می توانیم به این مهم که همانا حفظ محیط زیست است، دست پیدا کنیم.

https://shamskhabar.ir/wp-content/uploads/2014/12/IMG_0907-Recovered.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×