» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » دستاورد جهادکشاورزي شهرستان مبارکه در دفاع مقدس
شهرستان مبارکه

دستاورد جهادکشاورزي شهرستان مبارکه در دفاع مقدس

مهر 7, 1392 1011

پرتال جامع شهرستان مبارکه ، ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگي شهرستان مبارکه از سال 1362 تشکیل و تا پایان جنگ تحميلي نقش موثر و چشمگيري در اعزام هزاران نفر مردم بسیجی و غیور به مناطق جنگی داشت که عمدتاٌ در زمينه فعاليت‌هاي فني و مهندسي ، احداث خاکریز ، پل ، سنگر و استحکامات در جبهه‌هاي جنگ‌ ايفاء نقش نمودند و 10 شهید و جاویدالاثر گرانقدر و دهها تن جانباز و ایثارگر را تقدیم انقلاب اسلامی نمود .

پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) ، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس فرصت گرانبهایی است برای دستیابی به رمز و راز عظمت مقام شهیدان گرانقدر و رشادتهای بسیجیان و ایثارگران غیور این دیار در هشت سال دفاع مقدس که همه و همه معنایی از عظمت غیرت مردمان ایران زمین را حكایت می‌كنند ادای احترام ‌كنیم كه مطمئناً خاطره این جانفشانی‌ها همواره در تاریخ پرشكوه این ملت جاویدان باقی خواهد ماند.

جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس آزمونی بود که با توکل به خداوند متعال و هدایتگری رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رشادتهای غیورمردان و شیرزنان این مملکت با سربلندی و سرافرازی هرچه بیشتر ملت قهرمان ایران و تقدیم هزاران هزار شهید و جانباز و مفقوالاثر و آزاده برگ زرینی را در تاریخ درخشان رشادتهای اسلام خواهانه و آزادی طلبانه بشری رقم زد .

سالهای دفاع مقدس دوران طلایی و با ارزش دفاع از نظام اسلامی و کشور ایران بود و صحنه‌های دفاع مقدس سرشار از رشادت و دلاورمردی مردان و زنان در جای جای این میهن پهناور است و مردم غیور شهرستان مبارکه از استان اصفهان نقش شایسته و ویژه ای را  در جلوه‌های ایثارگری و از خودگذشتگی داشته‌اند.

یکی از افتخارات بزرگ جهاد کشاورزی در دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان سنگرساز بی سنگر بود که از سوی امام راحل نامگذاری شد و امروز نیز با توکل بر خداوند متعال همانند دوران دفاع مقدس جهاد گران در سنگر تولید و در خلق حماسه اقتصادی نیز پیشرو و در خط مقدم حرکت خواهند کرد. ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگي شهرستان مبارکه از سال 1362 تشکیل و تا پایان جنگ تحميلي نقش موثر و چشمگيري در اعزام هزاران نفر مردم بسیجی و غیور به مناطق جنگی داشت که عمدتاٌ در زمينه فعاليت‌هاي فني و مهندسي ، احداث خاکریز ، پل ، سنگر و استحکامات در جبهه‌هاي جنگ‌ ايفاء نقش نمودند و 10 شهید و جاویدالاثر گرانقدر و دهها تن جانباز و ایثارگر را تقدیم انقلاب اسلامی نمود .

شهدا به ما عزت، افتخار و سربلندي اعطا كردند و ما هر جا باشيم بدهكار اين عزيزان هستيم و اکنون وظیفه ما در قبال خون گلگون شهدا و از خودگذشتگیهای ایثارگران تبعیت کامل از فرامین مقام معظم رهبری و توجه به وصایای شهداست تا بتوانیم ادامه دهنده راه آنان باشیم .

عشق جهاد در خدمت به اسلام و مردم چشم و دل عشاق خدمت به دین و اسلام را روشن کرده است .

زحمات بی وقفه جهادیان این سنگرسازان بی سنگر در دفاع مقدسمان ازجمله مسائلی است که ترسیم آن در میان الفاظ نمی گنجد.

فراموش نکنیم که شهدا صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند كه باید یاد و نام درخشان آنها همواره زنده و پابرجا باشد. این وظیفه بر دوش ماست كه با تمسك به آرمان‌ها و اعتقادات شهیدان در راه آنها قدم برداریم. هفته دفاع مقدس بر همه سنگرسازان بی سنگر جهادکشاورزی ، و نيروهاى مردمى و با ايمانى كه مخلصانه در گوشه و كنار اين كشور خود را براى دفاع از اسلام و قرآن آماده كرده اند گرامی باد.

منبع: جهاد سازندگی شهرستان مبارکه

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×