» عمومی » فناوری اطلاعات » رباتی عاطفی برای پرکردن اوقات تنهایی سالمندان به رهبری دانشمند ایرانی + تصاویر
فناوری اطلاعات

رباتی عاطفی برای پرکردن اوقات تنهایی سالمندان به رهبری دانشمند ایرانی + تصاویر

بهمن 20, 1393 009

این ربات از پلت‌فرم پیشرفته‌ای به نام Care-O-bot 3 بهره می‌برد و در محیط خانه هوشمند عمل می‌کند؛ این ربات به عنوان بخشی از پروژه حدود پنج میلیون یورویی موسوم به «دوستان رباتیک قابل‌پذیرش برای سال‌های سالمندی» (ACCOMPANY) ارائه شده است.
دکتر «فرشید امیرعبداللهیان» استاد ارشد حوزه «سیستم‌های سازگار» در دانشگاه هارتفوردشایر، در این مطالعه، رهبری تیمی متشکل از 9 موسسه از پنج کشور اروپایی را بر عهده داشت.

 

اخبار,اخبار علمی,ربات عاطفی

ربات عاطفی Care-O-bot 3
تیم حاضر در این پروژه، طی سه سال گذشته موفق به انجام مطالعات وسیعی در «خانه ربات» دانشگاه هارتفوردشایر شدند؛ از جمله این موفقیت‌ها می‌توان به شناسایی فعالیت و وضعیت مردم در محیط خانه هوشمند و همچنین تمرکزکردن بر روی توانایی ربات برای به یادآوردن رخدادها اشاره کرد.
نتایج این پروژه نشان داد، یک ربات اجتماعی می‌تواند به طور بالقوه مانع از تنهایی شود و فعالیت‌های محرکی را موجب شود، در حالی که به استقلال و خودمختاری فرد احترام می‌گذارد.

 

اخبار,اخبار علمی,ربات عاطفی

ربات عاطفی Care-O-bot 3
دکتر «امیرعبداللهیان» تأکید کرد، نتایج این پروژه امکان داشتن یک فناوری دوست را تایید کرد، در حالی که جنبه‌های مهم و مختلفی مانند همدردی، عاطفه، هوش اجتماعی و اخلاقیات را برای داشتن یک زندگی مستقل برجسته می‌کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×