» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه اقدامات خروج از آلایندگی را عملیاتی کند
اخبار شهرستان مبارکه

فولاد مبارکه اقدامات خروج از آلایندگی را عملیاتی کند

بهمن 18, 1393 0010

عضو کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس گفت: کارخانه فولاد مبارکه باید به سرعت فعالیت‌هایی در راستای خروج آن از آلایندگی انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه سکینه عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت آلودگی فولاد مبارکه و اهمیت جدایی آن اظهار داشت: فولاد مبارکه چاره‌ای جز این ندارد که خود را از حالت آلاینده بودن جدا کند زیرا اما از یک طرف خطر سلامت مردم را در این حیطه داریم و از سوی دیگر اعلام این موضوع که شرکت جزو موارد آلوده کننده است یک ضرر به خود این صنعت وارد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورها ملزم به انعقاد تفاهم نامه‌هایی هستند که از صنایع سبز و غیر آلاینده استفاده کنند و این مسئله تاثیر سوئی در روند مباحث صادرات و کاهش شرکت فولاد مبارکه در صورت بی‌توجهی به کاهش آلودگی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه مردم حق دارند از هوای سالم استفاده کنند و از بیماری و آلودگی به دور باشند، این کارخانه باید به فعالیت‌هایی در راستایرفع آلودگی و خروج از آن انجام دهد.

وی با اشاره به اثرات سوء این کارخانه در محیط زیست گفت: همین آلایندگی وارد هوا می‌شود و بر کشاورزی تاثیر سوء می‌گذارد و علاوه برآلوده کردن مواد غذایی و کشاورزی، گیاهان آن منطقه تاثیر گذاشته و با توجه به آلایندگی این شرکت، نمونه‌های گیاهی اطراف آن به خوبی رشد نمی‌کنند و محصول خوبی ندارند.

عمرانی اظهار داشت: البته در این مورد تنها شرکت فولاد مبارکه نیست بلکه ازدحام صنایع آلاینده و تجمیع آنها بر روی کیفیت هوا و بر روی سلامت مردم استان اصفهان تاثیر گذار بوده و آلودگی شهرستان مبارکه تنها به دلیل فولاد مبارکه نیست گرچه سهم دارد اما کارخانه‌های دیگر نیز در این مورد سهم دارند.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/13920517135017713954483.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×