» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » نامه شورای اسلامی شهرستان مبارکه به جناب اقای دکتر روحانی
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

نامه شورای اسلامی شهرستان مبارکه به جناب اقای دکتر روحانی

بهمن 15, 1393 0011

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، شورای اسلامی شهرستان مبارکه پاره ای از مسائل و مشکلات شهرستان را که با همکاری شوراهای اسلامی شهر ها و بخش های شهرستان مبارکه جمع آوری شده بود در قالب نامه ای به شرح زیر به ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر حسن روحانی تقدیم کرد و امید است که با توجه به روحیه سازندگی دولت تدبیر و امید مشکلات بیان شده در این نامه در آینده ای نزدیک مرتفع گردد.

که متن نامه به صورت زیر می باشد:

 

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران

با درود و سلام به روح پر فتوح بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و ارواح مطهر شهدا به ویژه شهدای هسته ای و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری حضرت آیت اله خامنه ای و آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید جهت خدمت رسانی به مردم شریف ایران

با عرض سلام و ادب و احترام محضر اعضاء هیئت محترم دولت تدبیر و امید و ضمن تشکر از آن مقام محترم که قدم رنجه فرمودند ما را مفتخر و استان پهناور و شهیدپرور اصفهان را منور نمودند بنده به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان مبارکه به نمایندگی از مردم فهیم، شریف، مومن، متدین، متعهد و  ولایت مدار شهرستان بالاخص خانواده معزز و مکرم شهدا،جانبازان، آزادگان، ایثارگران، فرهنگیان، کارگران و کشاورزان و شوراهای اسلامی شهری و روستایی به شما خیر مقدم  عرض می نمایم و مقدمتان را گرامی می دارم و از حضورتان در استان تشکر می کنم.

جناب آقای دکتر روحانی مردم این شهرستان از روز اول به پیام امام لبیک گفتند و تا اخر هم ایستاده اند و حامی همه مسئولین دلسوز و خدمت گذار  صدیق به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند .

شهرستان مبارکه با تقدیم ۵۹۴ شهید، ۱۱۶۱ جانباز گرانقدر و ۱۹۴ آزاده برای دفاع از اسلام و دفاع از سربلندی ملت و دفاع از انقلاب اسلامی تقدیم درگاه خداوند و ملت ایران کرده است امروز در شهرستان مبارکه خانواده های دو شهید، سه شهید و چهار شهید کم نیست درود بر این خانواده های دریا دل، درود بر این عزیزانی که دامانشان پرورشگاه این چهره های درخشان است و فرزندان خود را در راه خدا می دهند و خم به ابرو نمی آورند این نشانه ظرفیت مردم مبارکه است که در کل استان اصفهان بیشترین تعداد شهیدان، جانبازان و آزادگان را می یابیم و نشانه آنست که استان اصفهان همیشه سرآمد و پیشتاز بوده و همچنان که در شعور سیاسی نیز اصفهان و شهرستان های آن جایگاه بالایی دارند امروز هم مبارکه زنده است همچنان که در انتخابات سال ۱۳۹۲ باآرای ۸۰ درصدی خود به دولت تدبیر و امید در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی حاضر بوده است.

شهرستان مبارکه از نظر تقسیمات کشوری از شهرستان های استان اصفهان و در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد که دارای مساحت۱۰۹۴ کیلومتر مربع و شامل ۵ شهر و ۲۴روستا می باشد.

شهرستان مبارکه تعریف خاصی دارد، شهرستانی است صنعتی در عین حال کشاورزی، شهرستانی کارگری در عین حال دانشجویی و دانشگاهی از لحاظ فرهنگی با توجه به مهاجرت و هجوم صنعت ابعاد متعددی دارد. شهرستان ما بر خلاف بسیاری از شهرستان های مملکتمان که گاه تک بعدی هستند شهرستانی است چند بعدی و به راستی برنامه ریزی هایی که جهت امور مختلف شهرستان می بایست انجام داد وسیع و گسترده است، برنامه ریزی برای بخش کارگری کنیم، کشاورزی را چه کنیم؟ برای بخش کشاورزی سیاستگزاری کنیم صنعت را چه کنیم؟ و قس علیهذا …. و باید برای هر قشر از اقشار برنامه ریزی مجزا داشته باشیم و نمی توانیم به هیچ یک از اقشار بی توجهی نماییم و بخش صنعت در یک بافت قدیمی و سنتی جای گرفته که می بایست خود در ارائه خدمت مضاعفی که می طلبد سهیم باشیم و به راستی نمی توان اعلام کرد که اهم مشکلات در این شهرستان چه چیزهایی است، کمبود آب شرب و کشاورزی و اشتغال و بیکاری جوانان و موضوع تامین مسکن آنان و اعتیاد به مواد مخدر و طلاق بزرگترین مشکلات شهرستان ما و مشکلات مختلفی همچون مسائل زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و … و صد ها مشکل قابل علاج و لاعلاج دیگر از جمله مشکلات ماست که باید با مطالعه و کارشناسی همه جانبه در صدد حل آن برآییم.

در شهرستان ما با توجه به این که قشر زیادی از مردم در امور کشاورزی مشغول به کارند به دلیل کمبود آب و عدم جاری شدن آب در زاینده رود و کمبود اعتبارات لازم در این بخش با مشکلات عدیده ای همچون مشکل معیشتی مواجه شده اند و همچنین با وجود صنایع بزرگ و کوچک در این شهرستان رقم بیکاری جوانان ۱۵.۲ درصد که رتبه سوم استان را دارا است که غیر قابل قبول می باشد، وجود صنایع بزرگ و کوچک که برخی از آنها دارای آلایندگی بالا بوده که نیاز به رسیدگی جدی به این موضوع می باشد، از جمله فولاد مبارکه، سیمان سپاهان، شرکت نسوز ایران، کارخانه قند نقش جهان، صنایع هفتم تیر و شرکت پلی اکریل

کمبود امکانات ورزشی و نبود اعتبار لازم در این بخش و بالا بودن هزینه ورزش برای جوانان و اقشار ورزشکار باعث افت و رکود در این زمینه گردیده است که نیاز تامین اعتبار لازم دارد.

در بخش فرهنگی با توجه به هجمه و فشار بالای دشمنان و در زمینه تهاجم فرهنگی و تبلیغات وسیع نیاز به اعتبارات لازم در این بخش می باشد.

در بخش بهداشت و درمان نیز با توجه به موقعیت صنایع و جمعیت کارگری در این شهرستان و وجود بیمارستان محمد رسول الله و کمبود امکانات تخصصی در این بخش نیاز به تخصیص اعتبارات لازم می باشد.

با توجه به اینکه در بعضی از شهرهای شهرستان نیاز مبرم به شعبه بانک ملی می باشد و هم اکنون در شهر زیباشهر و کرکوند بانک ملی به صورت باجه فعالیت می نماید که نیاز به ارتقاء به شعبه می باشد. و همچنین نیاز مبرم شهرهای مذکور با توجه به حجم جمعیتی به اورژانس ۱۱۵

همچنین حجم عظیم تردد در راه های  شهرستان مبارکه و تصادفات منجر به فوت در مسیر های ورودی و خروجی شهرستان و راه های ارتباطی بین شهرهای شهرستان نیاز به اختصاص بودجه جهت بهینه ساختن راها ها و روشنایی راه های ورودی و خروجی شهرستان می باشد

با توجه به هزینه های زیاد آزاد سازی و اجرای مسیر مترو بهارستان، مبارکه و شهر مجلسی در این شهرستان نیاز به اختصاص اعتبارات لازم می باشد.

نیاز به مساعدت در راستای ارتقای روستاهای حسن آباد و ده سرخ به شهر با توجه به امکانات و جمعیت این دو روستا

همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی و طبیعت بکر و سر سبز و چشمه های متعدد و وجود آثار تاریخی در این شهرستان ظرفیت تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری استان را دارا می باشد و نیاز به تخصیص اعتبارات لازم جهت انجام تحقیقات مطالعاتی می باشد.

لذا در راستای موارد ذکر شده نیاز به مساعدت لازم از طرف هیئت محترم دولت تدبیر و امید و ریاست محترم جمهور در خصوص این شهرستان می باشد که استدعای رسیدگی جدی و درخواست تخصیص اعتبارات لازم را داریم.

و من الله التوفیق

محمد باقری

رئیس شورای اسلامی شهرستان

111 222

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×