» اخبار ایران و جهان » ماهواره ملی «فجر» با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت
اخبار ایران و جهان

ماهواره ملی «فجر» با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت

بهمن 13, 1393 009

چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران با نام «فجر» با شعار الله اکبر و با رمز «یا محمد رسول الله» به فضا پرتاب شد و در مدار زمین قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در دهه مبارك فجر و در آستانه ۱۴ بهمن روز فناوري فضايي، متخصصان افتخار آفرين سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع به عنوان نخستين سازمان پرتاب كننده ماهواره در جهان اسلام و شرکت صنایع الکترونیک ایران به عنوان اولین سازنده ماهواره در کشور، به حول و قوه الهي موفق شدند با شعار الله اكبر و با رمز مبارک «یا محمد رسول الله» چهارمين ماهواره بومي جمهوري اسلامي ايران را با نام «فجر» به فضا پرتاب کرده و در مدار زمين قرار دهند.

سردار دهقان  با تبريك اين موفقيت ارزشمند  به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، رياست جمهور و ملت شريف ايران گفت: طراحی و ساخت ماهواره ملی فجر حاصل تلاش مومنانه، خالصانه و جهادي دانشمندان و محققان فضايي شركت صنايع الكترونيك ايران و شركت هاي دانش بنيان داخلي و مراكز تحقيقاتي، علمي و دانشگاهي كشور بوده و نشان ديگری بر تداوم رشد بالنده علمي كشور در عرصه ی فناوری های پیشرفته  است.

سردار دهقان پیرامون ماهواره بر سفير فجر نيز اظهار داشت: ماهواره بر سفير فجر كه كليه مراحل طراحي و ساخت آن به صورت بومي در سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع انجام شده است، تثبيت توانمندي ماهواره‌برهاي جمهوري اسلامي ايران براي استقرار ماهواره در مدار زمين و دستيابي به يك پروژه ملي قابل طرح در سطح جهاني از دستاوردهاي طراحي و ساخت آن است.

وی ايجاد زيرساخت هاي مناسب و كسب توانمندي جهت طراحي و ساخت نسل جديد ماهواره برها، فراهم شدن زمينه ورود به بازار جهاني خدمات فضايي به واسطه پرتاب ماهواره، استفاده  از توانمنديهاي بومی در توسعه علوم و فناوري هاي فضايي و طراحي ماموريت هاي پيچيده فضايي را از ديگر دستاوردهاي طراحي، ساخت و پرتاب ماهواره ملی فجر ذكر كرد.

سردار دهقان در ادامه افزود: مرکز هدایت و کنترل عملیات فضایی کشور عهده دار پشتیبانی و نظارت بر عملیات بهره برداری ماهواره فجر به کمک شبكه ايستگاه هاي زميني بومی است كه تمامي مراحل طراحي، ساخت، تست و نصب آنها توسط متخصصان فضایی شركت صنایع الکترونیک ايران انجام شده است.

وزير دفاع با قدرداني از زحمات، تلاش ها و همت بلند متخصصان فضايي كشورمان در بخش هاي مختلف به ويژه شركت صنايع الكترونيك ايران و سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع، اين موفقيت و پيروزي بزرگ را در تداوم پيروزي هاي بزرگ ملت ايران در دهه فجر ذكر كرد و افزود: موفقيت كشورمان در عرصه فناوري فضايي از مهم ترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي به شمار مي رود.

سردار دهقان گفت: به فضل الهی دستاوردهای بزرگ ديگري در عرصه فناوری فضايي با همت و تلاش فرزندان رشيد ملت ايران در وزارت دفاع در دست اقدام  است كه انشاء الله در آينده به اطلاع  ملت شريف ايران خواهد رسيد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/02/02/3/777536.jpg

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×