» اخبار ایران و جهان » نصرالله: عملیات شبعا فراتر از یک انتقام بود/ اسرائیل نگران حضور تروریست‌ها در جولان نیست
اخبار ایران و جهان

نصرالله: عملیات شبعا فراتر از یک انتقام بود/ اسرائیل نگران حضور تروریست‌ها در جولان نیست

بهمن 11, 1393 0010

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر “آنچه در مزارع شبعا روی داد، فراتر از یک انتقام و کمتر از یک جنگ بود” اظهار داشت: این حق قانونی ماست که با دشمن مقابله کنیم، حال این مقابله در هر جا یا هر زمان که می‌خواهد باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز جمعه در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت که چند روز پیش در قنیطره در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خیل شهدای مقاومت بر ضد اشغالگری پیوستند، سخنرانی کرد.

در این مراسم شمار زیادی از شخصیت های سیاسی و مذهبی لبنان و همچنین علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران هم حضور داشتند.

تسلیت سید حسن نصرالله به خانواده شهدای قنیطره

سید حسن نصرالله در آغاز سخنانش ضمن تقدیر از حاضران برای حضور در مراسم روز جمعه خطاب به آنها اظهار داشت: پیش از هر چیز به همه شما خوشامد می‌گویم و از حضورتان در مراسم بزرگداشت شهدا تشکر می‌کنم.

وی در ابتدای سخنانش شهادت رزمندگان مقاومت را به خانواده شهدای قنیطره تسلیت گفت و افزود: نخست با خانواده شهدا حرف دارم، سپس به رخدادهای دو هفته گذشته و عملیات ترور در القنیطره خواهم پرداخت و بعد از آن نیز در مورد عملیات مقاومت در شبعا سخن خواهم گرفت. به خانواده شهدا که عزیزان خود را از دست داده‌اند، تسلیت گفته و همچنین به‌دلیل جایگاه والای آنان نزد خداوند و انتقال آنان از این دنیای فانی به جهان باقی تهنیت خود را نثارشان می‌کنم.

نصرالله ادامه داد: از تمام کسانی که در مراسم عزاداری شرکت کرده و نیز از کسانی که با ارسال پیام و تماس و یا هر وسیله دیگر از لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و اردن و باقی کشورهای جهان عرب و اسلام عملیات مقاومت در شبعا را تبریک گفتند، قدردانی می‌کنم.

وی همچنین به فرماندهان ارتش و خانواده شهدای ارتش تبریک و تهنیت گفت و ادامه داد: از رزمندگان مقاومت اسلامی در لبنان که از همان لحظات نخست حمله در القنیطره، احساس مسئولیت کرده و تمام روزها و ساعت‌های گذشته آماده جانفشانی بودند، تشکر ویژه داشته و علاوه بر این از تمام لبنانی‌ها و نیروهای مقاومت و کسانی که کنار ما قرار گرفته و نیز کسانی که در مراسم تشییع شهدا شرکت کرده ابراز همدردی داشتند و حمایت خود را از تصمیمات مقاومت در لحظات پرخطر اعلام کردند، قدردانی می‌کنم.

شهدای القنیطره در واقع نماینده سه نسل از مقاومت هستند

نصرالله افزود: وظیفه خود می‌بینم از مقام شامخ تمام شهدایی که در بعلبک و بقاع به جنگ گروه‌های تروریستی تکفیری رفتند، قدردانی به عمل آورم. اما شهدای القنیطره! در نهایت صداقت و بدون هیچ تعارف از شما تشکر کرده و این مقام را به شما تبریک عرض می‌کنم و به شما می‌گویم که ما به شما غبطه می‌خوریم و از خداوند می‌خواهیم روزی این مقام را نصیبمان کند، زیرا از این دنیا رها شده و به جهان خوشبختی و سعادت دست یافتید در حالی که ما همچنان با مشکلات و سختی‌های زندگی این دنیا دست به گریبان هستیم، از همین رو از خداوند می‌خواهیم صبر و ایستادگی و وفاداری به خون شما را به ما ارزانی دارد. این گروه از شهدای القنیطره در واقع نماینده سه نسل از مقاومت هستند و شهادت الله‌دادی و ابوعیسی رمز و سمبل مقاومت و نشانگر وابستگی آنان به مکتب جهاد و شهادت است.

ریخته شدن خون شهدای ایرانی و لبنانی نشان داد که هدف ما یکی است

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: این گروه از شهدای القنیطره به‌خلاف دروغ پراکنی‌های شبکه‌های ماهواره‌ای همچنان با سایر رزمندگان در صف مقدم شهدا قرار دارند و دنیای فانی هرگز نمی‌تواند مانع از رسیدن آنان به چیزی شود که به آن ایمان داشته و به آن عشق می‌ورزند و آمیخته شدن خون لبنانی و ایرانی در خاک سوریه را به تصویر کشیدند  و وحدت قضیه و سرنوشت و یکی بودن میدان نبرد را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که تجزیه دولت‌ها و جریان‌های سیاسی و دسته بندی موجب شکست و ناکامی بوده و این خون است که ما را وارد دوران پیروزی کرده است.

چیزی به‌نام اتحادیه عرب وجود ندارد

نصرالله تصریح کرد: اسرائیل امروز در وضعیتی است که تصور می‌کند می‌تواند همه را در منطقه مورد تهدید قرار داده و هر زمان که بخواهد دست به حمله بزند بدون اینکه مانعی برای آن وجود داشته باشد. اسرائیل کاملاً از اوضاع جاری در منطقه بهره برداری می‌کند و از جنگ در کشورهای همسایه و فرسایش نیروهای ارتش و جنبش‌های مقاومت و دسته بندی در جوامع و غیبت تمام‌عیار کشورهای عربی و گروه موسوم به اتحادیه عرب را به‌نفع خود می‌بیند که البته این موضوع جدیدی نیست و تنها چیزی که هیچ شکی در آن نیست اینکه چیزی به‌اسم اتحادیه عرب وجود ندارد.

منطقه از یک غده سرطانی و میکروب به‌نام اسرائیل رنج می‌برد

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: متأسفانه منطقه ما از چند دهه پیش و دست‌کم از سال 1948 از یک غده سرطانی و تروریست و یک میکرب فاسد به‌نام اسرائیل رنج می‌برد و این رژیم در سال‌های اخیر فساد و استکبار و خودرأیی را بیش از پیش افزایش داده و همچنان خاک فلسطین و مقدسات آن را در اشغال دارد و به خود اجازه می‌دهد به‌بهانه جستجوی سه شهرک نشین کرانه باختری را مورد حمله قرار داده و یا غزه را زیر آتش بگیرد. اسرائیل به مقدسات توهین کرده و به‌طور جدی مسجد الاقصی را در معرض تهدید قرار داده است به‌اضافه اینکه ساده‌ترین حقوق فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد.

اسرائیل برای از بین بردن ارتش سوریه از گروه‌های تکفیری حمایت می‌کند

به گزارش تسنیم، سید حسن نصرالله با اشاره به همکاری رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری در سوریه گفت: در سوریه نیز جولان را در اشغال خود دارد و از جنگ موجود در این کشور به بدترین شکل بهره برداری می‌کند و به‌منظور ویرانی و تخریب سوریه  و از بین بردن ارتش آن، آشکارا از گروه‌های تکفیری حمایت می‌کند و در روز روشن خاک سوریه را هدف حملات هوایی قرار می‌دهد. در لبنان هم علاوه بر ادامه اشغال کشتزارهای شبعا به قطعنامه 1701 پایبند نیست و هرگاه بخواهد این منطقه را هدف بمباران قرار داده و دست به ترور می‌زند، از همین رو همچنان ما را در دایره خطر قرار می‌دهد.

وی به تجاوز رژیم صیهونیستی به قنیطره که در آن چندین تن از رزمندگان مقاومت به شهادت رسیدند، اشاره کرد و افزود: در این شرایط و در بحبوحه رخدادهای چند هفته اخیر که مقاومت با آن روبه‌رو شد، عملیات ترور نیز پیش از ظهر روز هیجدهم ماه جاری در القنیطره به وقوع پیوست به این معنی که بالگردهای اسرائیلی دو خودروی حامل هفت تن از برادران ما را هدف قرار دادند که در نتیجه همه آنان به شهادت رسیدند، این رزمندگان در مأموریت گشت‌زنی در منطقه القنیطره بودند.

تصمیم به ترور شهدای قنیطره در بالاترین سطوح دشمن اتخاذ شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعلام اینکه دستور این حمله در سطوح بالای نظامی دشمن گرفته شده بود، تأکید کرد: این عملیات به‌وضوح نشان می‌دهد که  تصمیم این حمله در نشست ویژه هیئت وزیران و یا کادر ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اتخاذ شد به این معنی که دشمن به‌خوبی این عملیات را بررسی و اطلاعات لازم را جمع‌آوری کرده و خطرات آن را نیز در نظر گرفته بود، در نتیجه آنچه در القنیطره رخ داد عملیات ترور تمام‌عیار بود. روند واقعی رخدادها حاکی از این است که اسرائیل برای حمله به کاروان حزب‌الله در بالاترین سطوح تصمیم گیری کرده و منتظر زمان اجرای آن یا همان یکشنبه گذشته بودند و این نشان می‌دهد ما با عملیات ترور آشکار و علنی روبه‌رو هستیم و هیچ ابهامی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: هنگامی که شهید اللقیس هدف قرار گرفت برخی می‌توانستند بگویند کار اسرائیل نبوده، اما اکنون در برابر عملیات ترور کاملاً آشکار قرار داریم که شبیه عملیات ترور عباس الموسوی و همسر و فرزندش است و هیچ تصادف و اشتباهی در این خصوص در کار نیست.

نصرالله با ابراز “اسرائیل مسئولیت عملیات ترور را به‌عهده نگرفت و هنوز نیز کسی آشکارا مسئولیت آن را به‌عهده نگرفته است” افزود: در نتیجه می‌توان گفت چه‌بسا اسرائیل فرض را بر این گذاشت که حزب‌الله این عملیات را در خود فرو برده و اسرائیل را عامل آن معرفی  نخواهد کرد زیرا به‌زعم اسرائیل در این صورت حزب‌الله در برابر مردم و قواعد درگیری در وضعیت بسیار سختی قرار می‌گرفت چرا که اکنون سردرگم و ضعیف بوده و فرسایش پیدا کرده است، البته این فرضیه یک احتمال است.

اولین اقدام غافلگیرکننده حزب‌الله برای اسرائیل

دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام اسامی شهدای مقاومت را اولین غافلگیری برای رژیم صیهونیستی دانست و گفت: من معتقدم نخستین چیزی که اسرائیل را غافلگیر کرد این بود که حزب‌الله از شهید شدن تعدادی از رزمندگان خود در القنیطره خبر داد و در همان روز نیز نام شهدا را اعلام کرد، زیرا ما شهدای خود را پنهان نمی‌کنیم بلکه نام آنان را اعلام و به آنان افتخار می‌کنیم در نتیجه  اینجا بود که عامل جنایت سردرگم شد نه شهدای ما، زیرا رزمندگان ما به‌خوبی می‌دانند به کجا می‌روند و چه هدفی دارند.

وی با طرح این سؤال “دلیل عملیات ترور در القنیطره چه بود؟” اظهار داشت: اسرائیل و کارشناسان و مفسران آن دلایل متعددی را در این خصوص اعلام کردند که خلاصه همه آن این است که این گروه در صدد اجرای عملیات در جولان اشغالی بودند و برای فراهم کردن زمینه عملیات خود به این منطقه آمده و در صدد نصب سکوهای موشکی بودند.

نصرالله عملیات جدید در مزارع اشغالی شبعا علیه نیروهای اشغالگر را غافلگیری برای این رژیم دانست و اظهار داشت: محور همه این مسائل بر موضوع مقاومت در جولان متمرکز است و اسرائیل فرض می‌کرد که در این منطقه مقاومت حضور داشته و مستقر شده است، از همین رو باید آنان را هدف قرار داد اما در اینجا سؤال مهمی وجود دارد که آن را برای ملت سوریه، مخالفان سوریه و ملت لبنان و فلسطین و تمام ملتهای منطقه مطرح می‌کنم: اسرائیل چه‌چیزی را در نوار مرزی جولان و آخرین نقطه استقرار ارتش سوریه تعیین کرده است؟

وی افزود: بعضی کینه را به آنجا رساندند که گفتند اسرائیل را فراموش کنیم اما ما نمی‌توانیم آن را به فراموشی بسپاریم همان‌طور که ملت فلسطین را فراموش نخواهیم کرد و فرزندان و نوادگان ما از این موضوع سخن خواهند گفت و این موضوعی است که نباید به‌سادگی از آن عبور کنیم.

عملیات قنیطره الطاف الهی بود

نصرالله تصریح کرد: اسرائیل انتظار داشت حزب‌الله پس از عملیات القنیطره سردرگم و دستپاچه شود اما باید گفت ابعاد این حمله و بازتاب‌های این جنایت مورد ارزیابی قرار گرفت و روشن است که بخش انسانی و عاطفی این حمله دردناک است و ما نیز متأسف و غمگین شده و اشک می‌ریزیم اما در مجموع این عملیات را سراسر خیر و برکت و نکات مثبت و الطاف الهی دیدیم، از همین رو اسرائیل باید بداند نگاه و اندیشه ما به منطقه و سرنوشتمان این‌گونه است و از کربلا و حضرت زینب(س) درس می‌گیریم آنجا که در واکنش به شهادت برادرش گفت: چیزی جز زیبایی ندیدم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: در برابر جنایات القنیطره و دیگر جنایت‌ها متألم می‌شویم و مانند حضرت زینب می‌گوییم: “مارأینا إلّا جمیلاً”، آنچه بین ما و دشمن فاصله می‌اندازد در دنیا و آخرت است.

وی گفت: از ساعات اولیه کشف این جنایت؛ همه مشغول تحلیل و بررسی شدند، سؤال اصلی این بود: آیا حزب‌الله به این حمله واکنش نشان می‌دهد یا ساکت خواهد ماند؟ در صورت مثبت بودن جواب؛ سؤال دیگر مطرح بود که چگونه و چه‌نحو این حمله انجام می‌شود و مرزهای آن کجا خواهد بود. این سؤالات از روز یکشنبه تا ظهر چهارشنبه مطرح بود و بررسی‌ها در این زمینه انجام شد، البته بیشترین بررسی‌ها در طرف اسرائیل مطرح بود. اما موضوع الآن به پایان رسید و به‌نسبت زیادی پاسخ شفاف شده است، آنچه بعد از اعلام عملیات القنیطره از سوی حزب‌الله متوجه اسرائیل شد مهم است.

نصرالله افزود: فرض کنید که اسرائیل دولت منطقه‌ای بزرگی است که تهدید می‌کند و می‌کشد، اما نحوه تعامل اسرائیل با این عملیات نشان از یک تردید داشت، تاکنون من اطلاع ندارم که کسی در اسرائیل این عملیات را رسماً به‌عهده گرفته باشد. موضوع دیگر نحوه تعامل آنها در مورد وجود یک سردار ایرانی در این عملیات بود. اسرائیل در جبهه شمالی در حالت آماده‌باش قرار گرفت و استحکامات و اقدامات پیش‌دستانه و آماده‌باش اطلاعاتی و جاسوسی را به 100 درصد رساند. آنها با وجود اینکه چیزی در شهرک‌‌های صهیونیست نشین وجود ندارد، در آنجا هم مستقر شدند. آنها پیام‌های متعددی را با وجود تهدیدات از سوی دولت‌های مختلف مطرح کردند، اما تمامی اسرائیل به لبنان و سخنان و مواضع و نشانه‌های حزب‌الله چشم داشتند، سؤال آنها این بود که حزب‌الله چکار خواهد کرد؟

هیچ ارتباطی میان پرونده هسته‌ای ایران با تصمیم مقاومت ندارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: اولین دستاورد این شهدا این است که اسرائیل از روز یکشنبه تا چهارشنبه منتظر بود تا ببیند حزب‌الله چه‌کار می‌کند، این به‌برکت و اراده این عناصر مجاهد بود، همچنین سخنانی مطرح بود در این مورد اینکه ایران یا مقامات سوری تماس خواهند گرفت تا مانع از واکنش حزب‌الله شوند، من به شما می‌گویم که هیچ کدام از این دوستان به ذلت و خواری ما راضی نیستند و نمی‌خواهند وقتی خون ما ریخته می‌شود، ما تماشاگر باشیم. وی در ادامه تصریح کرد که پرونده هسته‌ای ایران هیچ ارتباطی با لبنان یا تعیین رئیس جمهور لبنان یا واکنش حزب‌الله ندارد.

نصرالله تأکید کرد: آماده‌باش اسرائیل کافی بود تا به اسرائیلی‌ها نشان دهد که نمی‌توانند مردم را بکشند و بعد از آن آسوده بخوابند گویا یک پشه را کشته‌اند. اسرائیلی‌ها تمام احتمالات را در نظر گرفتند و از تمام سناریوها از کمترین حد تا بیشترین آن سخن گفتند، چرا که می‌دانند مقاومت آماده و قادر به انجام هر کاری است. اسرائیل بیش از هر کس دیگری می‌داند که مردم ما به ما اعتماد دارند. اسرائیلی‌ها این اطلاعات را در اختیار داشتند و این شاید از برکات جاسوسان آنها باشد.

حزب‌الله خود را برای بدترین احتمالات آماده کرده بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعلام “حزب‌الله خود را برای بدترین احتمال‌ها آماده کرده بود” اظهار داشت: اسرائیل می‌دانست که همه احتمال‌هایی که از آن صحبت می‌کند، امکان وقوع وجود دارد، من می‌گویم که از همان ساعات اولیه (روز یکشنبه) ما به‌وضوح اعتقاد داشتیم که باید پاسخ بدهیم و هیچ تردیدی در این زمینه نداشتیم. ما می‌گفتیم باید دشمن را به‌علت این جنایت مجازات کرد و باید حدی در برابر جنایت‌ها و اقدامات صهیونیست‌ها در کشتار و تجاوز ایجاد کرد. حتی اگر این پاسخ کار را به جاهای باریک بکشاند، این موضوع مستحق جان‌فشانی است. ما منطقه عملیات و نوع آن و گزینه‌های خود را انتخاب کردیم و بدترین احتمال‌ها را در نظر گرفتیم. ما در حالی وارد این عملیات شدیم که خود را برای بدترین احتمال‌ها آماده کرده بودیم. این را اسرائیلی‌ها قبل از روز چهارشنبه می‌دانستند. کسانی که (از عناصر حزب‌الله) در لحظه عملیات شلیک کردند، آماده بودند تا به مناطقی دورتر از حد انتظار بروند.

وی افزود: این عملیات روز چهارشنبه اتفاق افتاد و توفیق الهی بحمدالله با ما یار بود، این عملیات در اوج آماده‌باش و آمادگی اسرائیل انجام شد، آماده‌باشی که از روز یکشنبه شاهد تحرکات آن بودیم، اما مقاومت این عملیات را در روز روشن در مزارع شبعا انجام داد و اسرائیل از اول تا آخر این عملیات از اینکه بداند چه اتفاقی در حال وقوع است، ناتوان بود. این پیام این عملیات به دشمنان و ملت آنها و به دوستان است، این عملیات مقاومت است که به زیرکی و ابتکار و حرفه‌ای‌گری مشهور است. این مقاومت ما است.

موشک‌های ما در جواب موشک‌های دشمن بود

به گزارش تسنیم، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: نتیجه اول اینکه وقتی ما را در روز روشن کشتند، ما هم آنها را در روز روشن کشتیم، آنها عملیات را ساعت یازده و نیم انجام دادند، ما هم 5 دقیقه کمتر از همین ساعت عملیات کردیم. آنها 2 خودروی ما را منهدم کردند و ما هم 2 خودروی آنها را منهدم کردیم. ما چند شهید دادیم و در مقابل چندین نفر از آنها کشته یا زخمی کردیم. موشک‌های ما در جواب موشک‌های آنها بود. البته بین ما و اسرائیلی‌ها تفاوت وجود دارد، اول اینکه آنها ترسو هستند، آنها مرد نیستند، اما مردان مقاومت از جلو به آنها حمله کردند. تفاوت دوم این است که اسرائیل جرئت پذیرش مسئولیت عملیات خود را ندارد، اما حزب‌الله لبنان در بیانیه شماره 1 به‌صورت مستقیم و در انجام این عملیات مسئولیت آن را به‌عهده گرفت. این اتفاقاتی بود که تا این لحظه رخ داده است. نتیجه اینکه چیزی غیر از ناامیدی و پشیمانی دامن‌گیر آنها نشده و ما جز پیروزی چیز دیگری نداشتیم.

وی از عناصر مقاومت و رهبران آنها به‌ویژه اجراکنندگان این عملیات در قلب سرزمین دشمن تشکر و قدردانی کرد و گفت که دستان پاک و پیشانی‌های بلند آنها را می‌بوسد.

نصرالله تصریح کرد: اسرائیل فهمید که ارزیابی‌های مقامات سیاسی و نظامی و امنیتی آن احمقانه بود. ارتش اسرائیل از مقابله با مقاومت و اقدامات میدانی آن ناتوان است. این همان اسرائیل است که ما آن را در سال 2006 و در غزه شکست دادیم. این اسرائیل از خانه عنکبوت نیز سست‌تر است و بیش از این نیز نخواهد بود. این در حالی است که مقاومت در لبنان در سلامت و حضور کامل در منطقه قرار دارد و کاملاً آماده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به موضوع گروه‌های تکفیری مسلح به‌ویژه گروه‌های حاضر در جولان اشاره کرده آنها را هم‌پیمان طبیعی اسرائیل دانست و اعلام کرد که آنها ارتش جدید (آنتوان) لحد هستند، حتی اگر پرچم اسلام را در دست داشته باشند.

نصرالله گفت: من می‌خواهم بر سخنانی که در مصاحبه با شبکه المیادین در زمینه معادله درگیری‌ها بیان کردم، تأکید کنم و امروز به اسرائیلی‌ها بگویم “چیزی را تجربه  و آزمایش کردید که تاکنون تجربه نکرده بودید”.

هراسی از جنگ نداریم

نصرالله ابراز داشت: مهم‌تر از همه اینکه اسرائیل باید به‌خوبی بفهمد که این مقاومت دست‌بسته نیست، حکیم و دوراندیش است، اما دست‌بسته نیست. اگر دشمن تصور می‌کرد که مقاومت دست‌بسته است و از جنگ می‌ترسد، من امروز به آنها می‌گویم ما از جنگ نمی‌ترسیم و در مقابله با آن تردید نداریم و اگر بر ما تحمیل شود وارد آن خواهیم شد و به‌اذن الهی پیروز هم خواهیم بود.

وی با بیان “روز چهارشنبه مهم‌ترین پیام ما مطرح شد. اسرائیلی‌ها نباید در محاسبات خود اشتباه کنند” تأکید کرد: من از جنگ روانی صحبت نمی‌کنم و نمی‌خواهم کسی را بترسانم. من از موقعیتی سخن می‌گویم که در عرصه میدانی وجود دارد. من به دوستان و عناصر محب حزب‌الله می‌گویم که ما به‌دنبال جنگ نیستیم. قدرت مقاومت همان است که مجبور شده آماده باشد چرا که تجاوز اسرائیل وجود دارد، ما به‌دنبال جنگ نیستیم، اما از آن ترسی نداریم. لبنانی‌ها باید بین این دو تفاوت قایل شوند. اسرائیلی‌ها نیز باید بفهمند ما از جنگ نمی‌ترسیم از آن دوری نمی‌جوییم، ما مردانی را داریم که به‌یاری خداوند و مشیت باری تعالی پیروزی را رقم می‌زنند.

پاسخ دشمن را در زمان و مکان مناسب خواهیم داد

بعد از عملیات شهدای قنیطره من می‌خواهم شفاف سخن بگویم، ما در مقاومت به چیزی به‌نام قواعد درگیری در مقابله با تجاوز یا ترور اهمیت نمی‌دهیم. ما جداسازی عرصه‌های جنگی را به رسمیت نمی‌شناسیم و حق قانونی ما این است که با دشمن مقابله کنیم، حال این مقابله در هر جا یا هر زمان که می‌خواهد باشد.

نصرالله گفت: شنیده‌ایم که اسرائیل می‌خواهد عملیات شبعا را هضم کند و به آنچه انجام داده اکتفا کند، اما ما می‌دانیم که اسرائیل از رودررویی نظامی می‌ترسد و به‌دنبال جوانان ما خواهد بود که در روز چهارشنبه آنها را تحقیر کردند تا این مبارزان را ترور کنند. ما در گذشته بین ترور و اقدامات نظامی تفاوت قایل بودیم. ما به اقدامات نظامی واکنش نشان می‌دادیم اما در واکنش به ترورهای امنیتی صبر می‌کردیم. اما از الآن هر کدام از عناصر مقاومت یا هر جوانی که ترور شود، ما اسرائیل را مسئول می‌دانیم و حق طبیعی خود می‌دانیم که در زمان و موقعیت مناسب به آن واکنش نشان دهیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعلام “آنچه در مزارع شبعا روی داد، فراتر از یک انتقام و کمتر از یک جنگ بود” تصریح کرد:‬‎ شهدا راه را برای ما نشان دادند و پیروزی‌های آینده را به ما بشارت دادند، ما از سال 1982 تاکنون سخنان خود را با این سخن پایان می‌دهیم که شهدا برای ما پیروزی را ترسیم می‌کنند.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1393/11/10/139311101749174604630423.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×