» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » دانشگاه های مبارکه » تشریح دستاوردهای و چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه
دانشگاه های مبارکه - مطالب ویژه

تشریح دستاوردهای و چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه

بهمن 10, 1393 3016

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، دکتر عبداله هادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت 17خرداد،سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه به تشریح دستاوردها و فعالیت های این دانشگاه پرداخت و اظهار داشت : دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی شروع به کار کرد که تعداد دانشگاه های کشور محدود بود و پاسخگوی نیاز جوانان جامعه نبود و در دهه 60 قبولی در دانشگاه و عبور از کنکور کاری بسیار مشکل و آرزویی دست نیافتنی بود.ولی اکنون بعد از سی ویک سال فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی دیوارهای کنکور فرو ریخته و هر کس اراده نماید  می تواند در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه تحصیل نماید و این یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود.
سرپرست واحد مبارکه با اشاره به این که دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نمونه های بارز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه آموزش عالی است افزود : دانشگاه آزاد اسلامی  با کمک با برکت ده میلیونی ریالی امام(ره) به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است و پس از گذار از سه دهه(دهه استقرار-دهه توسعه-دهه کیفیت)هم اکنون در دهه چهارم با مدیریت خرد ورزانه و توام با اخلاق و عدالت دکتر میرزاده با کیفی بخشی به آموزش ،پژوهش و فرهنگ باید به رقابت با دانشگاه های معتبر دنیا پرداخته و تبدیل به دانشگاهی پژوهش محور و کار آفرین گردد.
دانشگاه آزاد اسلامی از محل شهریه دانشجویان اداره می گردد و دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به تمامی مردم است و درحال حاضر بیش از 400 واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور فعالیت می کند که یکی از آنها واحد مبارکه است.
دکتر عبداله هادی ضمن تشکر از کلیه مسئولان و روسای قبلی که از ابتدای تاسیس این واحد دانشگاهی تا کنون برای آن زحمت کشیده اند اظهار داشت : دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه با توجه به نیاز شهرستان مبارکه در 17خرداد ماه 1366 تاسیس شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهرماه 1367 با پذیرش 400 دانشجو از طریق آزمون سراسری در 2 رشته تحصیلی شامل : مدیریت صنعتی و حسابداری آغاز کرد.
وی گفت : واحد مبارکه به سرعت روند توسعه را طی کرد و در حال حاضر با رتبه بسیار بزرگ و با تنوع رشته های تحصیلی و قریب به 27 سال سابقه فعالیت علمی،آموزشی،فرهنگی و پژوهشی و با دارا بودن بیش از 3 هزار دانشجو،55 رشته- مقطع تحصیلی شامل یک رشته در مقطع دکتری تخصصی،17 رشته- گرایش در مقطع کارشناسی ارشد،21رشته در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و 16 رشته در مقطع کاردانی در 2 دانشکده شامل : دانشکده مدیریت و حسابداری و دانشکده فنی و مهندسی در12600 متر مربع فضای آموزشی رفاهی،83 عضو هیات علمی تمام وقت،بیش از 18 هزار فارغ التحصیل،خدمات ارزشمندی را به جامعه علمی و فرهنگی کشور عرضه داشته و دستاوردهای شایان توجهی را در سطح ملی و بین المللی کسب کرده است.
دکتر هادی شهرستان مبارکه را قطب صنعتی اصفهان خواند که قریب به 400 شرکت و واحد صنعتی در آن وجود دارد و اضافه کرد : دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه دارای امکانات و توانمندی های بسیاری است و با توجه به صنعتی بودن شهرستان زمینه مساعدی را برای تاسیس و پیشبرد اهداف شرکت های دانش بنیان و کاربردی کردن پژوهش درواحد مبارکه فراهم کرده است.همچنین ایشان دانشگاه ها را به عنوان موتور فکری جامعه دانست که این موتور فکری در شهرستان می بایست با قدرت و سرعت بیشتری حرکت نماید.
دکتر هادی افزود : خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت توام با عقلانیت و آگاهی دکتر میرزاده،با سیاستگذاری و اقدامات جدی و عملی و صدور بخشنام های بسیار خوب در توسعه فرهنگی،آموزشی،پژوهشی بستر بسیار مناسب برای توسعه همه جانبه دانشگاه مهیا نموده اند.
وی سپس به تشریح عملکرد و چشم انداز واحد مبارکه در حوزه های فرهنگی،آموزشی،دانشجویی،پژوهشی،اداری و مالی و عمرانی دانشگاه پرداخت و اظهار کرد :ترسیم نقشه راه فرهنگی ،هماهنگ با منویات مقام معظم رهبری، سیاست های هیات امنای دانشگاه،در دستور کار واحد قراردارد.
دکتر هادی در ادامه گفت : توجه به نیازهای فرهنگی دانشجویان با مطالعه دقیق و ریشه یابی بحث های فرهنگی،پیگیری برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بنا به تاکید مقام معظم رهبری،نشست های تخصصی و . . . در دستور کار حوزه دفترفرهنگ اسلامی واحد قرار گرفته است.
وی در خصوص چشم انداز دانشگاه در حوزه دانشجویی بیان کرد : نظارت بر کیفیت و طبخ غذای دانشجویی،بوفه دانشجویی و نظارت  بر کیفیت وسایط نقیله امن و مطمئن جهت تردد دانشجویان،استفاده از امکانات و پتانسیل های ورزشی جهت درآمدزایی،ایجاد مدرسه فوتبال با توجه با استادیوم ورزشی و زمین چمن در دانشگاه با اخذ مجوز از اداره ورزش و جوانان شهرستان،از اهداف دانشگاه در حوزه دانشجویی      می باشد.
ایشان در ادامه به بیان طرح های پژوهشی دانشگاه پرداخت و گفت : راه اندازی شرکت های دانش بنیان به خصوص در رشته های فنی و مهندسی و کانون های علمی تخصصی در دانشگاه با توجه به توانمندی های موجود دردانشگاه از محورهای پژوهشی دانشگاه می باشد.
سرپرست واحد مبارکه همچنین به محورهای حوزه اداری و مالی دانشگاه اشاره کرد : بازنگری در کلیه فرآیندهای آموزشی ،اداری،عمرانی و فرهنگی دانشگاه با کوتاه ترین مسیر و کمترین هزینه،اجرایی شدن کامل سیستم اتوماسیون اداری در واحد،تجاری سازی و کاربردی کردن تولیدات علمی و طرح های پژوهشی دانشگاه به منظور بسترسازی،توسعه و تامین منابع مالی از راه های غیر شهریه دانشجو،ایجادسازه های تبلیغاتی در دانشگاه جهت درآمدزایی،استفاده از مکان ها و پتانسیل های ورزشی جهت درآمدزایی،هوشمند کردن مصارف انرژی، همچنین صرفه جویی منطقی در حامل های انرژی در دانشگاه از اهداف اداری و مالی هستند.
دکتر هادی در خصوص فعالیت انجمن های علمی دانشجویی بیان داشت : پس از چندسال رکود در فعالیت انجمن های علمی در سال جاری فعالیت های انجمن های علمی مجددا از سر گرفته شده است و در حال حاضر 6 انجمن علمی در این دانشگاه فعال هستند.
دکتر هادی بیان کرد:مجموع مقالات علمی و پژوهشی ارائه شده توسط استادان این دانشگاه تا کنون 550 مقاله علمی،پژوهشی است که بیش از 50% آن را مقالات ISI تشکیل می دهند و ارائه بیش از760 مقاله در کنفرانس ها وسمینارهای بین المللی،31 کتاب منتشرشده،4 اختراع ثبت شده ارائه شده است.وی اظهار کرد : 35 طرح پژوهشی در این دانشگاه در حال اجرا و 172 طرح پژوهشي پايان يافته است.
سرپرست واحدمبارکه ادامه داد : 6 نشریه در این واحد فعال می باشد و یک نشریه نیز رتبه ISIدارد. راه اندازی دفتری کلینیک صنعت با حضور استادان دانشگاه درآینده خبرداد و یادآورشد:در دانشگاه پرونده ای در حال تکمیل و ارسال به سازمان مرکزی برای ایجاد مرکز رشد فناوری های پیشرفته هستیم.
دکترهادی در ادامه اظهارکرد: این واحد دانشگاهی در حال حاضر بيش از 60 هزار مترمربع فضای آموزشی می باشد.شامل :دانشکده مدیریت و صنعتی با زیر بنای 6300 متربع مربع در 4 طبقه که دارای کلاس های آموزشی،اتاق های اداری،کارگاه های کامپیوتر و سالن اجتماعات،کنفرانس و دانشکده فنی ومهندسی با زیر بنای6300 متربع مربع در 5 طبقه که دارای کلاس های آموزشی،اتاق های اداری،کارگاه های کامپیوتر و آمفی تئاتر می باشد.
IMG_2091

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×