» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نماینده مردم مبارکه در مجلس: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در راستای رسیدن به خودکفایی است
اخبار شهرستان مبارکه

نماینده مردم مبارکه در مجلس: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در راستای رسیدن به خودکفایی است

بهمن 10, 1393 009

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در راستای توسعه کشور و رسیدن به خودکفایی است.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا، « علی ایرانپور » پنجشنبه شب در حاشیه بازدید معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مبارکه با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای برای حل مشکل اشتغال در جامعه، افزود: امروز مشکل ما رفع نیازهای اشتغال در جامعه از طریق تربیت نیروهای تکنیکی، فنی و مهارتی است.

ایرانپور با بیان اینکه کاربردی و تخصصی بودن، یکی از مزایای برجسته آموزش های فنی و حرفه ای است، اظهارکرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های به روز و استاندارد می توانند حلقه مفقوده آموزشهای تئوری دانشگاهها باشند.

وی با بیان اینکه نگاه به آموزش های فنی و حرفه ای نگاه درستی است گفت: آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان یکی از مهمترین زیر ساخت های اشتغال نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری دارد.

ایرانپور بااشاره به کمبود ها و نواقص مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مبارکه ، ابراز امیدواری کرد که بازدید رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مقدمه ای برای توجه ویژه این سازمان جهت رفع این مشکلات باشد.

وی از بیکاری به عنوان مهمترین مشکل استان اصفهان و شهرستان مبارکه نامبرد و افزود: اگر از امروز برای رفع این مشکل اقدام نکنیم، در آینده نزدیک مشکل ساز می شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بالای بیکاری جوانان این شهرستان بویژه افراد تحصیل کرده، گفت:‏‏ مسئولین باید توجه ویژه ای به آموزش های فنی و حرفه ای داشته باشند .

وی با بیان اینکه توانمند سازی و مهارت آموزی به جوانان گام نخست برای ورود به بازار کار و رفع مشکل بیکاری و اشتغال است،گفت: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند به عنوان بازویی توانمند برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر ایجاد رشته های مورد نیاز شهرستان بویژه در حوزه صنایع ،کارخانجات و کشاورزی اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه ای با افزایش و ارتقای آموزش ها و تربیت نیروهای ماهر نیاز جامعه را برآورده کرده و نقش مهمی در کاهش بیکاری دارد.

ایرانپور به استفاده نشدن از تمام ظرفیت های موجود مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مبارکه اشاره کرد و گفت: تجهیزات آموزشی موجود در این مراکز به نوسازی و تجهیز به تکنولوژی های جدید نیاز دارد .

وی گفت : شهرستان مبارکه از ظرفیت های بسیار مناسب و پتانسیل بالایی برای تولید برخوردار است که باید در این راستا با تربیت نیروهای توانمند از این پتانسیل ها در راستای توسعه استفاده کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×