» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نماينده مردم شهرستان مباركه در مجلس: اصناف را به عنوان ستون‌هاي اقتصادي جامعه تقويت كنيم
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

نماينده مردم شهرستان مباركه در مجلس: اصناف را به عنوان ستون‌هاي اقتصادي جامعه تقويت كنيم

بهمن 6, 1393 009

نماينده مردم شهرستان مباركه در مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد اصناف را به عنوان ستون‌هاي اقتصادي جامعه تقويت كنيم و به اصناف توجه كنيم تا با ايجاد رونق اقتصادي و سرمايه در گردش و ايجاد اشتغال زمينه اميد و نشاط در جامعه ايجاد شود.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایمنا، علي ايرانپور در جمع اصناف و روساي اتحاديه‌هاي شهرستان مباركه با تأكيد بر “اقتصاد مقاومتي” به عنوان شعار و راهبرد كليدي در كشور بيان كرد: بي‌شك عمده مبحث اقتصاد مقاومتي بر عهده بازاريان و اصناف است و اين قشر مي‌تواند بدون وابستگي ‌به دولت‌ها اين سرمايه ملي را متبلور كند.
وی يكي از دغدغه‌هاي خود به عنوان منتخب مردم در مجلس را بحث ارتباط با اصناف بیان کرد و گفت: اين ارتباط از قبل دوام داشته است، اعتقاد به قشر اصناف و بازاري به عنوان كاسب حبيب‌الله در جامعه و در بين قشر متدين همواره وجود داشته است.
نماينده مردم شهرستان مباركه در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: نقش بي‌نظير اصناف و بازاريان متدين در عرصه‌هاي نيروي انساني و تداركات انقلاب اسلامي قبل از پيروزي و بعد از آن در عرصه‌‌هاي دفاع مقدس، تظاهرات و راهپيمايي‌ها، انتخابات و… بر هيچ كسي پوشيده نيست.
وی با بيان اينكه اصناف در موضوعات مختلف فرهنگي، اجتماعي و اشتغال نقش ويژه‌اي دارند، افزود: اصناف يكي از كانو‌ن‌هاي مهم توليد اشتغال بدون ايجاد هزينه براي دولت هستند و بي‌شك اقتصاد مقاومتي نيز با استفاده از ظرفيت اصناف شكل‌ مي‌گيرد.
محمد شرفا شهردار مبارکه نیز در این ديدار گفت: بازاريان و اصناف مباركه در حوزه‌هايي همچون سرمايه گذاري، زيباسازي، احياي هويت تاريخي و فرهنگي شهر، توسعه زيرساخت‌هاي خدمات عمومي و تأمين بخش قابل توجهي از بودجه‌هاي شهري مي توانند نقش آفريني موثري داشته باشند.
وی با بيان اينكه همكاري و تعامل اصناف و شهرداري در شهر مباركه مطلوب بوده، گفت: بايد از نظرات و پيشنهادات بازاريان در زمينه‌هاي مختلف استفاده كرد كه در اين ميان شهرداري مباركه آمادگي خود را براي استفاده از طرح‌هاي اصناف اعلام مي كند.
شهردار مباركه افزود: تسريع و شتاب در توسعه زيربنايي و تقويت اقتصاد شهري بدون مشاركت آحاد جامعه امكان پذير نيست و در اين راه بازاريان و اصناف نقش ويژه‌اي مي‌توانند ايفا كنند.
وی با بيان اينكه شهرداري و شوراي اسلامي شهر در راستاي ايجاد مركز خريد بزرگ آماده همكاري با اصناف است، عنوان كرد: ايجاد مركز خريد بزرگ و ايجاد پاركينگ‌هاي مناسب در محدوده‌هاي مراكز خريد، از جمله عواملي است كه آسايش و ايمني و امنيت رواني مردم و كسبه را به‌دنبال دارد.
شهر مباركه با همكاري شهرداري، شوراي شهر و اصناف آینده ای درخشان خواهد داشت

در ادامه هاشمي رييس مجامع امور صنفي از آمادگي كامل اصناف، بازاريان و روساي اتحاديه هاي صنفي مباركه براي همكاري و مشاركت در تسريع روند عمران و آباداني شهر خبر داد.

http://imna.ir/images/docs/000174/n00174490-b.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×