» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » مقاله:شاخص های مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ و هنر/علیرضا اسلامی فر(مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان مبارکه)
شهرستان مبارکه - علمی آموزشی - مطالب ویژه

مقاله:شاخص های مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ و هنر/علیرضا اسلامی فر(مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان مبارکه)

بهمن 2, 1393 0010

سایت شمس شهرستان مبارکه، فرهنگ شامل هر چیزی است که به زندگی انسان، به عنوان پیچیده ترین و پیشرفته ترین موجود هستی، مربوط می شود. فرهنگ متعلق به یک لایه یا عرصه خاص نیست. تمام ابعاد وجودی انسان و ارتباطات او در قلمرو فرهنگ قرار می گیرد. به بیان دیگر، ارتباط چهارگانه و کلان انسان، با خود، محیط، همنوع و خدا، در فرهنگ قابل تعیین و تشخیص است.

لذا برای مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ، نخست باید بر جبهه مقابل اشراف کامل داشته باشیم. فرهنگ جاری در دنیا، به استثنای تعدادی از کشورهای اسلامی، کم و بیش از نوعی جهان بینی نشأت می گیرد که مبتنی بر خود بنیاد بودن عقل بشر برای مدیریت زندگی است؛ نوعی نگاه الحادی که امروز در برابر فرهنگ الهی اسلام قرار گرفته است. لازمه مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ، آشنایی کامل و دقیق با مشخصات و ویژگی های این فرهنگ(غیراسلامی) است.

یکی دیگر از مهم ترین لوازم مدیریت جهادی در این عرصه، که حتی بر دشمن شناسی نیز مقدم است، آشنایی با فرهنگ ناب اسلامی است. از کسی که با معارف اسلامی و فرهنگ ناب آن آشنا نیست یا شناختش از این مسائل محدود است، نمی توان توقع مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ داشت. چنین مدیری، خواسته یا ناخواسته، به جاده صاف کن دشمن در جبهه خودی تبدیل خواهد شد.
موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد و آن را از لوازم ضروری مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ دانست، آشنایی با رزم فرهنگی است. خودشناسی و دشمن شناسی برای مدیریت جهادی دو شرط لاز م اند، ولی کافی نیستند. شناخت تاکتیک ها و شیوه های رزم فرهنگی از لوازم قطعی مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ است.

مدیر جهادی باید مسیر شبیخون دشمن را بشناسد و بداند چگونه می توان در برابر تک دشمن پاتک زد. ما در یک زمین خالی مشغول بازی نیستیم. در زمینی بازی می کنیم که رقیب هم مدعی تصاحب آن است. به همین دلیل باید فنون رزم را به خوبی بشناسیم و نیروهای شایسته ای را برای این رویارویی تربیت کنیم.

علیرضا اسلامی فر
” مسئول کانون  بسیج هنرمندان شهرستان مبارکه”

_SCF6011

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×