» اخبار ایران و جهان » کشف بقایای دایناسور 210 میلیون ساله در شهرضا
اخبار ایران و جهان

کشف بقایای دایناسور 210 میلیون ساله در شهرضا

آبان 22, 1392 1020

به گزارش سایت شمس مبارکه، حسین جانقربانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: براساس مطالعات انجام گرفته از سوی محققان، بقایای دایناسور ۲۱۰ میلیون ساله درقالب ابعاد کوچک در شهرضا کشف شده است.

رئیس خانه ژئوفیزیک شهرضا اضافه کرد: آثاری از بقایای رسوبات تریاس بالایی ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۹۰ از سوی دو نفر از دانشجویان مهندسی معدن در منطقه شرق شهرضا مشاهده شد و بر این اساس مرحله مطالعاتی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از دو سال کار تحقیقاتی و پژوهشی از سوی اساتید گروه زمین‌شناسی دانشگاه زنجان بر روی این بقایای کشف شده در نهایت نتایج به دست آمده در قالب مقاله‌ای تحت عنوان اثر ردپای دایناسور از نهشته‌های منطقه شهرضا در هفدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی ایران که در دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد ارائه گردید.

رئیس خانه ژئوفیزیک شهرضا با اشاره به اینکه بقایای کشف شده این دایناسور به عنوان قدیمی‌ترین اثر کشف شده در ایران به شمار می‌رود، افزود: این اثر به شکل یک نمونه سه انگشتی برجسته بوده است و نشانه‌ای از چنگال و یا بند انگشت در آن مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: کشف بقایای این دایناسور به شکلی معمای مبهم حضور دایناسورها در ایران را حل خواهد کرد.

جانقربانی با اشاره به اینکه انجام طرح‌های مطالعاتی پیرامون علوم طبیعی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، بیان کرد: بر همین اساس انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی موزه علوم تاریخ طبیعی در منطقه جنوب استان اصفهان با محوریت شهرضا باشیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×