» عمومی » فرهنگی ادبی » لحظه‌شماری برای رونمایی از فیلم «محمد(ص)»؛ آخرین سفر مجیدی به آلمان
فرهنگی ادبی

لحظه‌شماری برای رونمایی از فیلم «محمد(ص)»؛ آخرین سفر مجیدی به آلمان

بهمن 1, 1393 009

مجید مجیدی برای آماده کردن فیلم «محمد (ص)» که در افتتاحیه جشنواره فیلم‌فجر امسال اکران خواهد شد آخرین سفر خود به آلمان را انجام داده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،انتظارها برای رونمایی از بزرگترین فیلم تاریخ سینمای ایران به واج رسیده است.لحظه‌شماری نمایش این فیلم به شمارش معکوس رسیده است و تا 10 روز دیگر یکی از بزرگترین فیلم‌های تاریخ اسلام برای اولین بار به نمایش در می‌آید.

طبق آخرین اطلاعات، مجید مجیدی که در این یکی دو سال در سفر دائمی به آلمان و ایران بوده است احتمالا در آخرین سفرش به آلمان در شهر مونیخ این کشور است. قرار است با آخرین اصلاحات فنی انجام شده، مجیدی این بار دیگر با نسخه نهایی «محمد(ص)» تا چند روز آینده به تهران برگردد.

پروژه سینمایی «محمد (ص)» مجید مجیدی که اولین مرحله شروع به کار این فیلم از مهرماه سال 1386 با فعالیت گروه تحقیق آغاز شد پس از طی نزدیک به سه سال مراحل مقدماتی و پیش تولید، عید قربان سال 90 کلید خورد و فیلم وارد انجام مراحل فنی شد و تا به امروز نیز این کار ادامه داشته است.

لوکیشن اصلی فیلم، شهرک سینمایی پیامبر اعظم (ص) در حوالی شهر قم است که 100 هکتار مساحت دارد که با ساخت این شهرک سینمایی و ساخت دکورهای مدینه و مکه، گام‌های بزرگی جهت ساخت فیلم‌هایی با موضوع پیامبر(ص) برداشته شده است. این فیلم در کرمان و عسلویه هم فیلمبرداری شد و در آخرین گام ـ پس از عدم موافقت هندی‌ها ـ این فیلم در آفریقا جلوی دوربین رفت.

این فیلم عظیم سینمایی که درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) ساخته شده است یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه های سینمای ایران محسوب می شود که با استانداردهای روز دنیا ساخته شده و یک اثر بین المللی خواهد بود.

پرداختن به زندگی پیامبر اعظم اسلام از جمله مضامین تاریخی مذهبی است که تا کنون در سینمای ایران بدان پرداخته نشده و صد البته تولید چنین اثری نیاز به یک کارگردان حرفه‌ای همچون مجیدی داشت که پیش از این اثار شاخصی همچون بچه های آسمان، رنگ خدا، آواز گنجشک ها و …. را در کارنامه خود داشت.

مجیدی که در طی این سال‌ها درباره ساخت این پروژه عظیم اسلامی سکوت کرده بود بالاخره در یک مراسم بزرگ رسانه ای به روزه سکوت خود پایان داد و پس از سال‌ها پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شد و به بیان ناگفته‌های این چند سال پرداخت.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1393/06/15/139306150918136843568653.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×