» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » کلنگ احداث حسینه مبارکه اصفهان ظهر عاشورا به زمین می‌خورد
اخبار شهرستان مبارکه - شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

کلنگ احداث حسینه مبارکه اصفهان ظهر عاشورا به زمین می‌خورد

آبان 21, 1392 0123

به گزارش سایت شمس  وبه نقل از خبرگزاری تسنیم علی احمدپور، پیرامون پروژه حسینه مرکزی این شهر و ظرفیت‌های کاربردی آن اظهار کرد: پروژه حسینیه مرکزی، مجموعه فرهنگی و مصلای شهرستان مبارکه، در مجاورت مسجدجامع این شهر قرارگرفته و به خیابان‌های حافظ و شهید بهشتی محدود می‌شود.

وی افزود: این مجموعه، با هدف تأمین فضایی مناسب و شایسته برای برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان، حسین بن علی(ع) و تأمین فضای پشتیبان برای اقامه نمازهای جماعت، جمعه و عیدفطر و هرگونه اجتماعات دیگری که مورد نیاز مردم شهر باشد، طراحی شده است.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، عضو هیئت امنای حسینیه مرکزی مبارکه پیرامون ظرفیت‌های گوناگون این پروژه بزرگ بیان کرد: پروژه مذکور گنجایش حدود 15 هزار نفر نمازگزار یا عزادار حسینی را داشته و دربرگیرنده فضاهای‌خدماتی و پشتیبانی مانند پارکینگ، سالن اجتماعات، کتابخانه، درمانگاه، کلاس‌های آموزشی، فضاهای تجاری، آشپزخانه برای پخت نذورات، سقاخانه، سرویس‌های بهداشتی و حیاط مرکزی با وسعت مناسب، برای برگزاری مراسم های مختلف است.

وی با اشاره به جزئیات طرح این پروژه و آغاز بازسازی آن خاطرنشان کرد: پروژه حسینیه مرکزی مبارکه، با توجه به قرارگیری در مرکز شهر و مجاورت با مسجد جامع و بازار به گونه ایی طراحی شده، تا بتواند با داشتن عملکردهای مختلف، نه تنها برای 10 روز عزاداری محرم مورد استفاده قرار گیرد، بلکه در تمام طول سال به صورت یک مجموعه شهری پویا و فعال مورد استفاده قرار گرفته شود.

احمدپور گفت: تلاش می‌کنیم که در این طرح، به نیازهای مذهبی، خدماتی، درمانی، تجاری، فرهنگی و اداری مردم شهر و همچنین اوقات فراغت جوانان پاسخ‌گو باشیم و پروژه مورد استفاده همه اقشار جامعه باشد.

وی پیرامون همکاری‌های صورت گرفته برای تسریع در این پروژه بزرگ تصریح کرد: پس از جلسات خوبی که با شهردار شهر و امام جمعه داشتیم، مقرور شد بعد از نماز ظهر عاشورا با حضور مردم و نیروهای صلواتی این پروژه شروع به کار کرده و امیدوارم پروژه با همراهی خوب مردم و مسئولان دنبال شود.

عضور هیئت امنای حسینیه مرکزی مبارکه اضافه کرد: امیدوارم که بتوانیم حسینه شایسته‌ای برای مردم مبارکه آماده و مهیا کرده و تلاش کنیم که آن را در اولین فرصت به بهره‌برداری برسانیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

تعداد دیدگاهها: 1

  1. حسن

    سلام خسته نباشید از این پروژه ودست تمام کسانی که همت داشته اند..فقط من از یزد هستم ومیخاستم این سقاخانه رو در یزد بسازم به یاد مداح شهیدمان .خواهشمندم از معمار آن به من اطلاع بدید…شماره تماس09130655144سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×