» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه: رشد شاخص‌های بهداشتی شهرستان مبارکه یک اولویت است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه: رشد شاخص‌های بهداشتی شهرستان مبارکه یک اولویت است

دی 17, 1393 0014

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه گفت: رسیدگی به مشکلات بهداشتی و رشد شاخص‌های بهداشتی در شهرستان مبارکه یک اولویت است.
 به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایمنا، شهرام حاجیان رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مبارکه موضوع سلامت جامعه را مهم خواند و بر همراهی اعضای کارگروه در تحقق اهداف سلامت تاکید کرد.
وی با تاکید بر مقدم دانستن پیشگیری بر درمان، ادامه داد: یکی از وظایف عمده ما توجه به پیشگیری و بهداشت است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه با بیان اینکه توجه به مباحث بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: نظارت بر تهیه و توزیع انواع مواد غذایی در دستور کار این شبکه است و اجازه نمی‌دهیم وضعیت سلامتی مردم به خطر بیفتد.
وی از ساماندهی مناسب بازار روز صفاییه خبر داد و اظهار کرد: ضرورت دارد تا این ساماندهی به منظور بهینه شدن فضای بهداشتی و فیزیکی استمرار یابد.
حاجیان افزود: در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و دولت الکترونیک، سامانه‌ی مدیریت ارتباطات مردمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شهرستان مبارکه راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان شکایات مردمی از طریق سامانه مدیریت ارتباطات مردمی کم است، ادامه داد: سامانه‌ی ۱۴۹۰ آماده پاسخ‌گویی به شکایات، اخبار و نظرات بهداشتی شهروندان مبارکه و شهر‌ها و روستاهای تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه با بیان این که برقراری ارتباط با این سامانه، علاوه بر تلفن ثابت از طریق تلفن همراه و بدون گرفتن پیش شماره امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: این سامانه، به صورت شبانه روزی و هم چنین در ایام تعطیل، پاسخ‌گوی شهروندان است.
وی با بیان اینکه در زمینه سامانه مدیریت ارتباطات مردمی ۱۴۹۰ در شهرستان مبارکه اطلاع رسانی خوبی انجام نشده است اضافه کرد: عدم رعایت بهداشت فردی در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، عرضه موادغذایی فاسد و تاریخ گذشته، رعایت نکردن اصول بهداشتی، توزیع موادغذایی توسط دوره‌گردان و تهیه و تولید موادغذایی در مراکز غیرقانونی، از مواردی است که می‌توان از طریق این سامانه اعلام کرد.
حاجیان ادامه داد: بیان تخلفات بهداشتی در اماکن عمومی، عدم رعایت اصول بهداشتی در کارخانه‌ها، عدم رعایت بهداشت محیط در مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های پزشکان و مطب‌ها، از دیگر مواردی است که از طریق سامانه‌ی ۱۴۹۰ پی‌گیری می‌شود.
وی گفت: بیان مشکلاتی مانند غیربهداشتی بودن، تغییر رنگ و مزه آب، دفع غیربهداشتی فاضلاب در معابر عمومی، خیابان‌ها و کوچه‌ها و وجود سگ‌های ولگرد در معابر عمومی، کوچه‌ها و سطح شهر، نیز از دیگر مواردی است که کارشناسان شبکه بهداشت پی‌گیری می‌کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه گفت: با توجه به این که تعداد نیروهایی که مراکز تهیه و توزیع موادغذایی را مورد بازرسی قرار می‌دهند، کم است، مردم به عنوان همیار و هم‌کار می‌توانند از طریق سامانه‌ی ۱۴۹۰ اطلاع‌رسانی کنند و کارشناسان نیز این موارد را پی‌گیری می‌کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×