» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه آب مورد نیاز را از زاینده رود تامین می کند
اخبار شهرستان مبارکه

فولاد مبارکه آب مورد نیاز را از زاینده رود تامین می کند

دی 13, 1393 0013

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه اصفهان گفت: این شرکت آب مورد نیاز خود را طبق قرارداد رسمی با شرکت آب منطقه ای از زاینده رود تامین می کند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فولاد مبارکه، مهدی تولاییان افزود: فولاد مبارکه به طور رسمی آبگیری در نزدیکی منطقه صفاییه شهرستان مبارکه دارد و از این طریق آب مورد نیاز خود را از زاینده رود برداشت می کند و هیچ منبع، تونل، لوله و چاهی برای تامین آب فولاد مبارکه وجود ندارد.

وی بیان کرد: فولاد مبارکه قراردادی با شرکت آب منطقه ای مبنی بر برداشت سالانه 40 میلیون متر مکعب آب از زاینده رود دارد که تاکنون این مجموعه این میزان آب را برداشت نکرده است.

وی افزود: فولاد مبارکه سالانه حدود 23 تا 29 میلیون مترمکعب آب از زاینده رود برداشت می کند که این عدد کمتر از دیماند رسمی رودخانه و حدود یک درصد آورد آن است.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد: این شرکت این تصفیه خانه و منبع ورودی آب را برای بازدید در اختیار تمام خبرگزاری ها قرار می دهد و برداشت آب از این آبگیر توسط کنترهایی که توسط اداره آب نصب شده کنترل می شود و طبق قرارداد فولاد مبارکه، آب بهای خود را پرداخت می کند.

وی درباره ادعای نماینده مردم اهواز مبنی بر کشف تونل مخفی انتقال آب از کارون به فولادمبارکه، گفت: در حقیقت این ادعایی عجیب است و اینکه چرا چنین ادعایی برای یکی از بزرگترین صنعت کشور مطرح شده و منظور چیست، جای سووال دارد.

تولاییان افزود: اجرای چنین تونل انتقال آب با این شرایط و بعد مسافت به طور قطع باید در بعد ملی دیده شود چرا که نیازمند میلیاردها تومان اعتبار است.

فولاد مبارکه در زمینه تولید ورق های فولادی فعالیت می کند و 50 درصد سهم تولید فولاد خام کشور را دارد.

چندی پیش یکی از خبرگزاریها از قول نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نوشت :’ در بازدید خود از سرشاخه های کارون تونل جدیدی را کشف کردم که از سرشاخه های کارون گرفته شده و به شرکت فولاد مبارکه اصفهان می رسید، در حالی که مدیر کل آب و برق استانی از وجود این تونل اظهار بی اطلاعی می کند به نظر می رسد این هم نوعی از قاچاق آب است’.

81448723-6177323

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×