» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » هواي شهر مبارکه ناسالم است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

هواي شهر مبارکه ناسالم است

دی 11, 1393 008

هوای اصفهان بر اساس سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های مراقبت دائم بر حسب شاخص آلودگی در 6 منطقه ناسالم گزارش شد.
به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه، مرکز اطلاع رسانی آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ، وضع کیفی هوای امروز هوای شهرهای اصفهان ، خمینی شهر، شاهین شهر،نجف آباد ،مبارکه و سگزی را ناسالم اعلام کرد.
رییس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: این وضعیت تا این ساعت در ایستگاه های احمدآباد، خیابان رودکی، چهار باغ خواجو، بزرگراه شهید خرازی، میدان امام حسین(ع) و خیابان پروین ثبت شده و شاخص آلودگی هوا 130(A Q I ) است.
آقای صادقیان افزود : وضع کیفی هوای خمینی شهر نیز برای گروه های حساس ، ناسالم و هوای شهرهای شاهین شهر،نجف آباد ،مبارکه و سگزی هم تا این ساعت ناسالم ثبت شده است.
وی از مردم به ویژه بیماران قلبی، ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار خواست برای جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی در صورت لزوم از خانه خارج نشوند.
شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق را به عددی بدون واحد تبدیل می کند و وضع آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می دهد.
شاخص استاندار هوای سالم بین 50 تا 100AQI است و 151 تا 200 AQI شرایط بسیار ناسالم و هشدار را نشان می دهد.

20150101121156996

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×