» عمومی » ورزشی » مربی بارسلونا دستیار جدید خاکپور/احتمال بازی امیدها با تیم های ملی زیر 21 سال دانمارک و اسپانیا
ورزشی

مربی بارسلونا دستیار جدید خاکپور/احتمال بازی امیدها با تیم های ملی زیر 21 سال دانمارک و اسپانیا

دی 3, 1393 009

تیم ملی امید شاید دیر تشکیل شده ، شاید کادرفنی اش آنی نیست که از ابتدا همه انتظارش را داشتند اما طوری در این مدت کوتاه تدارک می بیند که حتی تیم ملی بزرگسالان ایران هم با همه سر و صدایی که داشته کمتر توانسته اینچنین برنامه مند پیش برود.

مهدیه جباری : حبیب کاشانی با پذیرش مسئولیت تیم ملی امید ، برنامه ای برای این تیم چیده که همه باور کنند طلسم 40 ساله می شکند و تیم ملی نمی تواند این بار به المپیک نرسد. ایران که بعد از 1976 دیگر رنگ المپیک را ندیده اگرچه برای انتخاب مرد اول کادرفنی اش با بی مهری مواجه شد اما طوری برنامه ریزی کرده که با کادرفنی جوان داخلی اش ، خلاء نبود کرانچار را پر کند. گزینه ای که به بهانه ای غیرفنی از تیم امید کنار گذاشته شد. ترکیب خاکپور ،صالح با حضور مایلی کهن چیزی است که جبیب کاشانی درباره اش به خبرآنلاین می گوید:« به هر حال ما به این کادرفنی ایمان داریم. آقای خاکپور تاکید داشت از نظر روحی نیاز دارد که یک مدیرفنی قوی مثل مایلی کهن را در کنارش داشته باشد. ما با ایشان حرف زدیم و نکاتی که بین مان بود را گفتیم. همه همدل شدیم برای موفقیت. تاکید می کنم تیم امید قرار نیست سنگری باشد برای تخریب شخصیت تیم ملی بزرگسالان. از اینجا کسی موضعی علیه تیم بزرگسالان نمی گیرد و من از رسانه ها باری دیگر می خواهم که قصاص قبل از جنایت نکنند.»

اینجا کار سیاسی نمی شود

بیشاز یکسال تا انتخابات مجلس مانده و می گویند بعد از اتفاقات ریاست جمهوری اصولگرایان خیزی بلند برای مجلس دارند . آیا تیم امید قرار است بهانه ای باشد برای پر کشیدن حبیب کاشانی به مجلس شورای اسلامی؟ این شایعه ای بوده که پیشتر از سوی نزدیکان وزارت ورزش و منتقدان حبیب کاشانی مطرح شده و حتی محمد مایلی کهن هم پیش از پذیرش مسئولیت مدیریت فنی تیم امید این سئوال را مطرح کرده بود. کاشانی اما خیال همه را راحت کرده و می گوید:« من نزدیک به 3 سال از دوره مدیریتم مانده است.دوستان این سئوال را قبلا از من پرسیدند و در جواب شان هم گفتم حاضرم سند محضری بدهم که قرار نیست بروم و برای انتخابات مجلس کاندیدا شوم.» او که البته دور قبل در تهران و برای انتخابات شوراها بیش از 200 هزار رای آورده و نفر پنجم منتخبین شهر تهران بوده است ، برای رفتن به مجلس شاید خیلی نیازی به حضور در فوتبال نداشته باشد اما تاکید می کند حداقل این بار قصد کاندیداتوری برای مجلس شورای اسلامی را ندارد.

بدنساز بارسلونا در تیم ملی امید

تیم ملی امید دو مربی خارجی نیاز دارد. این تصمیمی است که کادرفنی تیم گرفته و کاشانی درخواست انجامش را دارد. نامه این کار برای کمیته ارزشیابی مربیان خارجی ارسال شده و احتمالا اگر این دو مربی صاحب رزومه با مشکلاتی از قبیل آنچه برای کرانچار رخ داد مواجه نباشند اقدامات لازم برای حضورشان در تهران انجام می گیرد. کاشانی در این باره می گوید:« یک مربی دروازه بان خوب و یک بدنساز آرژانتینی – اسپانیایی مورد نظر ما هستند. بندسازی که به کادرفنی اضافه خواهد شد سابقه کار ددر تیم اصلی بارسلونا را دارد و رزومه موفقی داشته با حضور این دو مربی خارجی کادرفنی تیم امید تکنیل می شود.»

لباس های امیدها با کیفیت تیم ملی اصلی؛ استارت تیم ملی «ب» زیر 22 سال

تیم امید لباس نداشته چون در فدراسیون فوتبال تقریبا هیچ پولی وجود ندارد. البته این شرایط برای باقی امور تیم هم مشابه است اما علی کفاشیان در ازای اختیار تامی که به حبیب کاشانی داده ، از او خواسته تا خودش منابع مالی لازم برای تیم امید را هم فراهم کند. اردوی ، کیش ، لباس ها ، اردوهای خارجی و تقریبا باقی هزینه های جاری . کاشانی البته این قدر اعتبار در میان اصناف مختلف دارد که بتواند در این بازه زمانی مشکلات تیم را حل کند. او می گوید:« برای لابس ها با همان کمپانی طرف قرارداد تیم بزرگسالان به توافق رسیدیم و همان لباس های با کیفیت بالایی که به بازیکنان تیم اصلی داده می شود باید در اختیار تیم امید هم قرار بگیرد. بعد از مرحله اول اردوی کیش ، خاکپور تیم ملی ب امید را هم به اردو فرا می خواند و کار بچه های تیم دوم مان را هم زیر نظر می گیرد. بعضی از دوستان گلایه می کردند که چرا ما داریم کار بلند مدت انجام می دهیم اما نمی دانم چرا این حرف ها مطرح شده؟ شاید دوستان فکر کردند ما برای حذف شدن در روز سوم فروردین دور هم جمع شدیم. شک نکنید که یک گام عقب نمی کشیم. حالا که کاری را شروع کردیم تا پایانش پیش می رویم.»

بازی با تیم ملی امیدهای دانمارک و البته شاید امیدهای اسپانیا!

تیم ملی برای بازی های انتخابی مرحله مقدماتی المپیک بعد از اردوی کیش به دو اردوی دیگر هم می رود. همزمان با روزی که تیم ملی بازی هایش در جام ملتها را آغاز می کند ، تیم ملی ابندا به اردوی عمان می رود. گروه مدیریتی تیم امید به سختی توانستند مجوز های لازم برای اعزام این اردوها را بگیرند ، اگرچه کمی دیر شده اما آنها کارشان را شروع کردند. در این اردو تیم امید چند بازی تدارکاتی متوسط خواهد داشت اما بعد از این و در اواسط ژانویه آنها اردویی هم در ترکیه دارند که این نهایت فشار به تیم خاکپور است. جایی که به احتمال فراوان آنها با تیم ملی زیر 21 سال دانمارک و البته شاید تیم ملی زیر 21 ساله های اسپانیا هم بازی کنند تا آماده حضور در مرحله انتخابی المپیک شوند. اگرچه این برنامه تدارکاتی هنوز قطعی نیست و کاشانی به عنوان مدیر تیم المپیک ایران آنها را تائید نمی کند .آنچه گروه کاشانی برای ندارک این تیم در نظر گرفته بدون شک برنامه ای در کلاس تیم ملی بزرگسالان است و شاید این تدارک صحیح و ساختارمند بتواند باعث پر شدن خلا زمان از دست رفته باشد و تیم مربیان بومی امید بتوانند یک حسرت 40 ساله را با مدیریتی صحیح به آرزویی محقق بدل کنند و فدراسیون کفاشیان بعد از صعود به جام جهانی ، حضور در المپیک را هم تجربه کند و شاید در همین ایام تیم بزرگسالان حسرت جام ملتها را هم تلافی کرده باشد.

14-12-23-1597khakpour_dar_jam

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×