» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه: وقف عامل ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه است
اخبار شهرستان مبارکه

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه: وقف عامل ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه است

دی 1, 1393 0010

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه گفت: سنت حسنه وقف بهترین راه برای ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه است.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه، علی مبشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن گرامی‌داشت هفته وقف، اظهار کرد: وقف از سنت‌های حسنه و ماندگاری است که پیامبر اکرم (ص) پایه‌گذار آن بوده است و در ایران اسلامی هم‌زمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) هفته‌ای به نام هفته وقف نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به آثار و برکات این سنت حسنه در زندگی افراد افزود: سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و از مهم‌ترین اعتقادات و فرهنگ‌های مردم ایران برای رفع نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه تصریح کرد: از صدها سال پیش تاکنون واقفان خیراندیش با اختصاص بخشی از اموال خود برای خدمت مستمر به جامعه در قالب روش پسندیده وقف که بارزترین و روشن‌ترین مصداق احسان، انفاق، صدقه جاریه، تعاون و باقیات‌الصالحات است، منشا خدمات فراوان علمی، فرهنگی، رفاهی و بهداشتی در جامعه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه وقف میراث نیاکان ما است، گفت: وظیفه خطیر امانت‌داری این میراث معنوی بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است.

مبشری تاکید کرد: موقوفات در طول تاریخ این مرز و بوم با فراز و نشیب‌های فراوانی رو‌به‌رو بوده است به طوری که در دوران پیش از اسلام بخش زیادی از موقوفات تحت عنوان اصلاحات اراضی فروخته می‌شدند.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و با فرمان تاریخی امام راحل (ره) مبنی بر اینکه «موقوفات باید به حال وقفیت باقی بماند و عمل به وقف شود» تلاش و پیگیری برای بازگشت و احیای موقوفات آغاز شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

این مسئول، وقف را بهترین راه برای ایجاد تعادل اقتصادی در جامعه دانست و مطرح کرد: اصل عدالت اجتماعی در اسلام نیز مدعای این نکته است که فقرا و نیازمندان بر طبق دستور خداوند در ثروت و دارایی ثروتمندان حقوق و سهمی معین دارند و شایسته است که صاحبان ثروت در امور خیر پیش‌قدم شوند.

وی اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه توانسته است در راه عمل به وظایف خطیر و حساس خود که صیانت و نگهداری از موقوفات و توسعه و رونق‌بخشی به بقاع متبرکه شهرستان بوده است گام‌هایی موثر بردارد.

مبشری با بیان اینکه شهر دیزیچه در این شهرستان رتبه نخست جذب زائر را دارد، تصریح کرد: در قالب طرح مودت در امور زیربنایی و تجهیز بقاع متبرکه شهر دیزیچه، تاکنون بیش از 6 میلیارد ریال با همکاری خیرین، عموم مردم و هیئت امنا و شهرداری دیزیچه جمع‌آوری شده است.

وی خاطر نشان کرد: بهسازی و بازسازی بقاع متبرکه و موقوفات فاقد هرگونه اعتبار دولتی است و تنها باید از محل نذورات مردمی و هدایای اشخاص خیراندیش نسبت به عمران و آبادی آن تلاش کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×