» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » اجرای بیش از 50 طرح عمرانی در شهر دیزیچه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

اجرای بیش از 50 طرح عمرانی در شهر دیزیچه

آذر 29, 1393 0015

شهردار دیزیچه گفت: بیش از 50 پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر 300 میلیارد ریال توسط شهرداری دیزیچه احداث و یا در حال اجراست.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه شهاب ثابت‌راسخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از ابتدای دور چهارم شورای اسلامی شهر دیزیچه تاکنون بیش از 50 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال توسط شهرداری دیزیچه احداث و یا در حال اجراست.

وی به مهم‌ترین طرح‌های عمرانی شهرداری دیزیچه اشاره کرد و افزود: احداث پل بزرگ سردار اصلانی بر روی رودخانه زاینده‌رود از طرح‌های مهم شهرداری دیزیچه است که ارتباط دو شهر مبارکه و دیزیچه را برقرار می‌کند.

شهردار دیزیچه تصریح کرد: طرح بزرگ ساحل‌سازی زاینده‌رود از بهمن ماه سال گذشته آغاز و تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

وی به احداث تقاطع غیرهم‌سطح و میدان ولایت اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر کاهش حجم ترافیک، ایجاد ورودی مناسب شهر و ارتباط اصولی محلات و همچنین امکان استفاده و عبور و مرور مناسب وسایل نقلیه فراهم می‌شود.

ثابت‌راسخ از پیشرفت 80 درصدی این طرح خبر داد و اذعان کرد: برای احداث این تقاطع تاکنون 90 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرداری هزینه شده و برای تکمیل نیز 30 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

احداث پلی جدید برای اتصال بلوار امام رضا(ع) دیزیچه به میدان دفاع مقدس مبارکه

وی همچنین احداث بلوار امام رضا(ع) را از دیگر طرح‌های عمرانی شهرداری اعلام کرد و افزود: شهرداری دیزیچه به منظور تملک و آزادسازی مسیر کمربندی امام رضا(ع) تاکنون افزون بر 70 میلیارد ریال هزینه کرده است.

شهردار دیزیچه ادامه داد: برای اتصال بلوار امام رضا(ع) شهر دیزیچه به میدان دفاع مقدس شهر مبارکه بر روی رودخانه زاینده‌رود پلی جدید باید توسط راه و شهرسازی احداث شود که هزینه ساخت پل افزون بر 100 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و این پل نقش کمربندی شهر را ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: شهرداری برای تملک املاک و مستغلات واقع در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی افزون بر 150 میلیارد ریال هزینه کرده است.

ثابت‌راسخ اضافه کرد: عملیات اجرای بلوار امام علی(ع)، احداث خیابان کارگر محله حسن‌آباد، بلوار زاینده‌رود محله نکوآباد، بلوار شهید باهنر، خیابان‌های شهید بهشتی شمالی و جنوبی، طالقانی شمالی و جنوبی، مدرس محله وینیچه، حسینیه قلعه میرزمان و حضرت ابالفضل(ع) از دیگر طرح‌های در حال اجرای شهرداری دیزیچه است.

برای تکمیل فاز دو و سه پارک کوهستانی دیزیچه 40 میلیارد اعتبار نیاز است

وی همچنین به طرح‌های تفریحی و گردشگری این شهر اشاره کرد و گفت: با تکمیل فاز یک پارک کوهستانی، فاز دو این طرح اجرا شده است و پس از تکمیل آن نیز فاز سه این پارک کوهستانی اجرا می‌شود.

شهردار دیزیچه هزینه اجرای فاز یک را 20 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد و افزود: برای تکمیل فاز دو و سه نیز در مجموع 40 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به احداث دریاچه پارک کوهستانی که در فاز 3 در حال اجرا است اضافه کرد: با تکمیل این طرح، فضای تفریحی و گردشگری مطلوبی در شهر دیزیچه فراهم و شهروندان و گردشگران می‌‌توانند از آن استفاده کنند.

ثابت‌راسخ خاطر نشان کرد: در راستای گسترش و ساماندهی فضاهای تفریحی و توریستی، احداث و تجهیز کامل 6 پارک محله‌ای در محله‌های بیشه، حسن‌آباد، نکوآباد، وینیچه، شهید بهشتی و ساحل زاینده‌رود به آلاچیق و وسایل بازی مدرن کودکان و نوجوانان و ست‌های ورزشی و مبلمان شهری اجرا شده است.

باغ بانوان شهر دیزیچه در حال احداث است

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ایجاد فضاهای تفریحی برای بانوان اذعان کرد: باغ بانوان شهر دیزیچه در مساحتی افزون بر 12 هزار متر مربع ایجاد و در حال احداث است.

شهردار دیزیچه به تامین تجهیزات و تاسیسات شهرداری دیزیچه اشاره کرد و گفت: شهرداری دیزیچه نیز از ابتدای دور چهارم شورای اسلامی بنا به ضرورت تامین اقدام به خریداری سه دستگاه اتوبوس شهری بنز، سه دستگاه کامیون بنز، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه غلتک خودکششی هپکو، یک دستگاه کامیون حمل زباله، یک دستگاه نیسان جدول‌شوی،  یک دستگاه مینی لودر، یک دستگاه وانت مزدا جهت واحد اجرائیات، دو دستگاه خودرو سواری کرده است.

وی همچنین با اشاره به احداث کانال جمع‌آوری هدایت و دفع آب‌های سطحی و زیباسازی و طراحی بدنه معابر شهری تصریح کرد: تمامی معابر اصلی و فرعی شهر دیریچه به مخازن جمع‌آوری زباله مجهز به کاور و ریل برای جمع‌آوری مکانیزه زباله تجهیز شده است.

ثابت‌راسخ اضافه کرد: احداث دو زمین چمن مصنوعی استاندار فوتبال در محلات شهر و احیا و مرمت حمام قدیمی جهت تبدیل به موزه مردم‌شناسی از دیگر اقدامات شهرداری دیزیچه است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×