» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » بیش از 30 درصد صنایع آلاینده کشور در اصفهان استقرار دارد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

بیش از 30 درصد صنایع آلاینده کشور در اصفهان استقرار دارد

آذر 26, 1393 0010

مدیرکل محیط زیست اصفهان اعلام کرد: بیش از 30 درصد از صنایع آلاینده کشور در استان اصفهان مستقر شده و این مسئله یکی از مهمترین چالشهای زیست محیطی این منطقه است.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از  ایرنا « حمید ظهرابی» سه شنبه طی سخنانی در نشست بررسی مشکلات زیست محیطی شهرستان مبارکه افزود: از مجموع 3 هزار و 200 صنعت آلاینده موجود در لیست سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، 948 واحد در استان اصفهان مستقر است .

ظهرابی استقرار حدود دو سوم واحدهای صنعتی و خدماتی در شش درصد مساحت استان را از جمله دلایل مهم افزایش آلاینده های هوا در شهر اصفهان و شهرستانهای اطراف آن بیان کرد و گفت: وجود صنایع آلاینده ای مانند فولاد، ذوب آهن، پالایشگاه و نیروگاه ها بر میزان آلودگی هوای استان اصفهان افزوده است.

وی از تشدید برخورد با صنایع آلاینده خبر داد و اظهار کرد: معرفی حدود 100 واحد آلاینده به مراجع قضایی از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان تاکید کرد: به منظور کاهش آلایندگی صنایع ، طی بازدیدهای مکرر از این صنایع و سنجش میزان آلایندگی آنها، همچنین تدوین برنامه جامع کاهش آلایندگی صنایع اصفهان، از واحدهای صنعتی خواسته شده تا برنامه خود را به منظور کاهش آلایندگی های موجود،تدوین و ارائه کنند.

وی افزود: در حال حاضر 30 واحد صنعتی بزرگ اصفهان برنامه دو ساله خود به منظور کاهش آلایندگی را در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار داده و کارشناسان مربوطه در حال بررسی و رفع نواقص برنامه ها به منظور ابلاغ برای اجرا هستند.

وی تاکید کرد : با صنایع آلاینده قاطعانه برخورد خواهد شد و به هیچ عنوان دراین زمینه مماشات نخواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی است که باید از سوی همه دستگاهها و مسوولان محترم شمرده شود.

«علی ایرانپور» اظهار داشت: در سالهای اخیر یکی از خواسته های جدی مردم این شهرستان بهره مندی از محیط زیست سالم بوده و این یک حق بدیهی است که نمی توان انسان را از مطالبه آن برحذر داشت.

ایرانپور پیگیری مساله رفع آلاینده ها و برخورداری مردم از محیط زیست سالم را از محورهای کاری خود عنوان کرد و افزود : هیچ چیزی را نمی توان جایگزین سلامت مردم کرد.

شهر اصفهان و مناطق اطراف آن از جمله شهرستان مبارکه طی چند هفته گذشته شاهد الودگی شدید تا مرز اضطرار بوده و روزهای نفس گیری را تحمل می کند .

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×