» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » مراسم اربعین مبارکه نماد وحدت عزاداران حسینی است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

مراسم اربعین مبارکه نماد وحدت عزاداران حسینی است

آذر 22, 1393 007

مسئول شورای هیا ت های مذهبی شهرستان مبارکه گفت :مراسم اربعین حسینی در مبارکه نماد وحدت عزاداران حسینی است.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا ، جواد اسدی روز شنبه با قدردانی و تشکر از همه کسانی که در برگزاری مراسم باشکوه اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) همکاری داشتند ، اظهار کرد: مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهرستان مبارکه با حضور حداکثری هیات های مذهبی این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: هیات ها به صورت یکپارچه از میدان انقلاب تا حسینیه مرکزی مبارکه به نوحه خوانی و سینه زنی و عزاداری پرداختند و سپس مراسم متمرکز در حسینیه مرکزی مبارکه برگزار شد.

مسئول شورای هیات های مذهبی شهرستان مبارکه با بیان اینکه حادثه عاشورا بدون اربعین تکمیل نمی شد ، گفت :هدف از برگزاری مراسم عزاداری یکپارچه اربعین عرض ارادت به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین(ع) و حضرت زینب(س) ، برگزاری یک برنامه واحد و یکپارچه در شهرستان ، شناسایی افراد و نیروهای فرهنگی شهرستان و استفاده از پتانسیل بالقوه هیاتها ، وحدت بین محله ها و هیات های اطراف شهرستان است.

مراسم عزاداری اربعین سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بصورت یکپارچه با حضور هیات های عزاداری شهرستان مبارکه برگزارشد.

حجت الاسلام حسین حسینی خراسانی، استاد حوزه علمیه مشهد مقدس در این مراسم گفت : حدود 14 قرن تابه حال از قیام عاشورا می گذرد و هرسال مراسم عزاداری اربعین حسینی باشکوه تر از سال گذشته برگزارمی شود.

وی قیام امام حسین (ع) را نمونه و الگوی کاملی برای تمام مسلمانان وآزادی خواهان جهان، دانست و افزود: چند روزی است که رسانه های جهان مات ومبهوت مانده اند و از همه طبقات از کشور های مختلف برای شرکت درمراسم عزاداری اربعین به کربلا می روند که با سالهای قبل قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد :این به خاطر شور و شوق حسینی است و مردم نیز در کنار این شور وشوق به شعور حسینی هم رسیده اند.

وی با بیان اینکه انگیزه و فلسفه قیام امام حسین (ع) اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ شعائر الهی و ارزشهای دینی بوده است، ادامه داد: هرکس حسین بن علی (ع) را شناخت نسبت به این پرچمدار آزادی و آزادگی اظهار ارادت کرده است.

استاد حوزه علمیه مشهد گفت : داستان عاشورا یک داستان فصلی و منطقه ای نیست بلکه سخن و پیامی برای جهانیان است.

وی اظهار کرد : فطرت پاک ، اخلاق و قدرت منطق و ایمان سه عامل مهم و خصوصیات یک انسان آزاده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×