» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » 20 نوبت بازرسی توسط کارشناسان محیط زیست از فولاد مبارکه انجام شد
اخبار شهرستان مبارکه

20 نوبت بازرسی توسط کارشناسان محیط زیست از فولاد مبارکه انجام شد

آذر 11, 1393 0010

مدیر بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون حدود 20 نوبت بازدید و بازرسی از طرف شرکت‌های معتمد محیط زیست از تهران و اصفهان و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست انجام شده است.

مصطفی اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون حدود 20 نوبت بازدید از طرف شرکت‌های معتمد محیط زیست از تهران و اصفهان و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست انجام شده است.

وی افزود: در جریان یکی از این بازرسی‌ها، پارگی نوار نقاله در یکی از واحدها سبب افزایش گرد و غبار خروجی از یکی از دودکش‌ها شد و به دنبال آن اداره کل حفاظت از محیط زیست این واحد را آلاینده اعلام کرد.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان این موضوع ادامه داد:‌ ما مشکل را رفع کرده و آمادگی داریم تا دوباره مورد پایش قرار گیریم.

وی با اشاره به خلاءهای موجود در قانون مربوط به آلایندگی صنایع بیان کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان 52 کارخانه در زیر مجموعه خود دارد و حتی اگر یک قسمت کوچک در این کارخانه دچار آلایندگی شود، کل شرکت را به عنوان واحد آلاینده اعلام می‌کنند.

اشتری تصریح کرد: ‌از طرف دیگر در حال حاضر نظارت کافی بر روی چگونگی مصرف درآمدهای ناشی از عوارض آلایندگی در شهرستان‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در قوانین موجود اظهار کرد: باید با تشکیل صندوق حفاظت از محیط زیست عوارض به حساب این صندوق واریز و با برنامه‌ریزی دقیق صرف پروژه‌های زیست محیطی شود.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: آخرین باری که این شرکت از سوی محیط زیست به عنوان واحد آلاینده معرفی شد در سال 89 بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×