» اخبار ایران و جهان » ظرفیت عظیم حج در مقابل توطئه آتش‌افروزی‌های مذهبی فعال شود
اخبار ایران و جهان

ظرفیت عظیم حج در مقابل توطئه آتش‌افروزی‌های مذهبی فعال شود

آبان 20, 1392 008

یه گزارش سایت شمس و به نقل از پایگاه اینترنتی مقام معظم رهبری ،حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج امسال، حج را یک هدیه الهی و ظرفیتی تمام نشدنی در ایجاد تفاهم حول نیازهای مشترک دنیای اسلام خواندند و تصریح کردند: یکی از گرفتاریهای بزرگ امروز دنیای اسلام، گرفتاری تحمیلی، عمدی و خباثت‌آور برافروختن آتش اختلافات امت اسلامی و فرقه‌های مذهبی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم توجه به حساسیت‌ها و اقتضائات زمانی برای استفاده از ظرفیت عظیم حج خاطرنشان کردند: دستگاه استکبار و استعمار تجربه زیادی در آتش‌افروزی‌های مذهبی دارد و در شرایط کنونی باید ظرفیت حج در مقابل این توطئه فعال شود.
ایشان همچنین افزودند: تقابل فرقه‌های مذهبی به شیعه و سنی محدود نخواهد شد و اگر دشمنان اسلام بتوانند این تقابل‌ها را نهادینه کنند، به جان هم انداختن فرقه‌های درون اهل سنت و شیعه در دستور کار آنان قرار می‌گیرد.
رهبر انقلاب، فرصت ایجاد تفاهم در خصوص خواست‌ها و نیازهای مشترک دنیای اسلام را یکی دیگر از ظرفیت‌های بی‌نظیر حج خواندند و تأکید کردند: بسیاری از ظرفیت‌های حج هنوز ناشناخته است و باید از صاحبان فکر و اندیشه برای کشف و شناسایی این ظرفیت‌های جدید استفاده کرد.
ایشان، با تشکر از زحمات دست اندرکاران حج امسال و ارائه‌ی خدمات صحیح و منطقی به زائران، اظهار امیدواری کردند که نعمت بزرگ و ظرفیت تمام نشدنی حج بیش از گذشته در خدمت دنیای اسلام قرار گیرد.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در گزارشي مجموعه اقدامات بعثه‌ي مقام معظم رهبري در زمينه‌هاي فرهنگي، معنوي و بين‌المللي حج را بيان كرد.
در ادامه، آقای اوحدی رئيس سازمان حج و زيارت نيز گزارشي از عملكرد بخش اجرايي و عملياتي حج امسال و نحوه‌ي رسيدگي به كاروان‌هاي اعزامي ارائه كرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×