» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » معاون وزیر در شهر مبارکه: بودجه وزارت ارشاد کمتر از یک درصد بودجه کل کشور است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

معاون وزیر در شهر مبارکه: بودجه وزارت ارشاد کمتر از یک درصد بودجه کل کشور است

آذر 1, 1393 1015

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: اعتبار بودجه ای این وزارتخانه کمتر از یک درصد بودجه کل کشور است.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا، علی اصغر کاراندیش روز شنبه در آیین آغاز ساخت مجموعه فرهنگی هنری شهرستان مبارکه افزود: نمودار تشکیلاتی و سازمانی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی مربوط به سال 77 بوده و برآنیم با حمایت معاون رییس جمهوری ، در آینده نزدیک این نمودار را اصلاح و بازنگری کنیم.

وی با اشاره به پایین بودن اعتبار فرهنگی گفت: از چهار و نیم درصد اعتبار اختصاصی به حوزه فرهنگ و هنر و رسانه، کمتر از یک درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر مجموعه آن اختصاص می یابد و این رقم خیلی پایین است.

وی با بیان اینکه کمتر از یک درصد بودجه کشور در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: با وجود کم لطفی در حق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باز هم ما وظایف خود را فراموش نکرده ایم و سعی کرده ایم تا عدالت فرهنگی را در توزیع متوازن اعتبارات در پیش بگیریم تا مشکلات فرهنگی در استان ها رفع شود.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک برخی اختیارات در وزارتخانه را نیز به استان ها واگذار خواهیم کرد که برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و بزودی عملیاتی خواهد شد.

کاراندیش گفت: توجه به کیفیت مطلوب زیرمجموعه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از رویکردها و سیاست های ماست.

وی تکمیل و بهره برداری از مجتمع فرهنگی هنری شهر مبارکه را حق مردم این شهرستان اعلام کرد و گفت: فولاد مبارکه در مباحث فرهنگی و هنری شهرستان مبارکه می تواند کمک های خوبی به این شهرستان داشته باشد.

کاراندیش افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و اهداف انقلاب جاری شدن احکام نورانی اسلام در جامعه است و برای رسیدن به هدف باید به شکل های مختلفی برای معرفی فرهنگ اسلامی گام برداریم.

مجموعه فرهنگی هنری شهرستان مبارکه با سه هزار مترمربع زیربنا و با اعتبار اولیه 400میلیون تومان و برآورد هزینه نهایی شش میلیارد تومان ساخته می شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×