» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه و سیمان اصفهان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفتند.
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فولاد مبارکه و سیمان اصفهان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفتند.

آبان 26, 1393 01014

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان روز دوشنبه افزود: صنایع یاد شده پس از بازدید کارشناسان محیط زیست استان و پایش های مستمر انجام شده، به دلیل عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی در فهرست صنایع آلاینده محیط زیست قرار گرفته اند.

براساس این گزارش، گروه ویژه پایش زیست محیطی با حضور کارشناسان ارشد از بخش های مختلف اداره کل حفاظت محیط زیست استان و برخی از دانشگاهیان تشکیل شده است و این گروه تاکنون بالغ بر 30 مرکز بزرگ صنعتی استان را مورد بازدید و پایش قرار داده است.

روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت های نوین در کنترل وضعیت آلودگی هوای اصفهان نقش آفرین بوده است، افزود: تحلیل آخرین داده های دریافتی از ایستگاه های سنجش کیفیت هوا در سطح شهر اصفهان نشاندهنده کاهش شرایط ناسالم هوا در طبقات بالای جو بوده که این وضعیت در مقایسه با سال گذشته بی سابقه است.

قطع کامل مصرف مازوت در دو نیروگاه همجوار اصفهان با حمایت های قضایی و پایش گسترده و مستمر واحدهای صنعتی بزرگ و متوسط که از تابستان گذشته آغاز شده است همچنین توزیع سوخت با استاندارد اروپایی از جمله اقدامات انجام شده برای جلوگیری از بحرانی شدن آلودگی هوا و کنترل و کاهش آلاینده های هوای اصفهان بیان شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

تعداد دیدگاهها: 10

  1. شهروند

    می خواستیم به دکترعلی ایرانپور نماینده مردمی و محبوب شهرستان مبارکه درمجلس خداقوت وخسته نباشید بگوییم به خاطر تلاش واثبات آلودگی فولادمبارکه و به آقای …. بگوییم شما که در دیدار مدیر عامل فولاداعلام می کنید مردم شهرستان مبارکه 30 سال هست که مدیون کمک های فولاد است پس بگویید شما متاسفانه به فکر سلامتی مردم نبوده اید و فکر تخریب بوده اید جلا دیگر بهونه شما و…. چیست جواب مردم شریف شهرستان را بگویید متاسفم برای شما آفای مسول کوچک شهر مبارکه

    • همشهری

      شهروند جان چقدر دلت خوشه… الان مشکل آلایندگی فولاد حل شد؟ از فردا هوا تمیز میشه؟ نه عزیزم از فردا فولاد به ….. جریمه میده فقط همین + اینکه فولاد با مبارکه بد تر میشه استخدام نمیکنه این چیزایی که همه میدونیم… ما مردم ساده هم آلودگی را می خوریم هم استخدام نمیشیم هم جریمشو بقیه میگیرند… شما بگو چی به ما میرسه! نماینده محبوب گفتند مشکل مبارکه اشتغال هست و آلایندگی که اگه برید تو سایتشون نظرسنجی شونو ببینید که 74 درصد مشکلشون اشتغال هست 12 درصد آلودگی ، حالا مشکل ما یه کم شدید تر شده اتفاق مهمی نیوفتاده… یه سری تبلیغشو میکنند یه سری پولشو میگیرند و ما دودشو می خوریم و بیکاریشو می کشیم… همین! در ضمن آلودگی مشکل ما هم هست ولی واقعاً فولاد هم به شهر کمک کرده که اونم وظیفش بوده! ولی نگید نکرده… بماند که در دوره اخیر…………

      • حسین

        همشهری تو دلت خوشه فولاد چه با آلایندگی چه بدون آلایندگی استخدام نداره. بازم به دکتر ایرانپور که تونست ثابت کنه فولاد آلایندس.

        • همشهری

          حسین جان، آره دستش درد نکنه، زحمت کشید. واقعاً خسته نباشند. ولی وظیفشه، حفوقش رو میگیره که حق مردم رو بگیره، برای ثابت کردنش باید هر روز صبح بالای فولاد را نگاه می کردی که دود بالا سرشو ببینی خیلی کار سختی بود اثباتش…
          اما حرفم اینه به درد مردم بیشتر برسه… آلایندگی حل نشده! فقط یه جریمه میده الان فولاد…

  2. ugd

    همشهری جان عزیز،ان شاالله مشکل سهمیه استخدام هم به همت مسئولین و حمایتهای مردم و لطف خدا حل خواهد شد.بشرط اینکه همه منطقی فکر کنیم و منطقی عمل کنیم و پاهایمان را نیز اندازه گلیممان دراز کنیم.ولی الان بهترین کار این است که این دستاورد بزرگ که به همت نماینده شهرستان حاصل شد را پاس بداریم.

    • همشهری

      پاهایمان را نیز اندازه گلیممان دراز کنیم!!! منظورت گلیم سهم مردم، فرش سهم مسئولین؟ یادتان باشه مسئولین برای مردم کار می کنند… این داستان هم فقط سودش برای مسولین بود که شما بیایند براشون تبلیغ کنید (در صورتی که خودتون منافعی نداشته باشید) من بحث نمی کنم. یه سری تو بازار بزن ببین مردم چی می گن نه این سایت ها و مطبوعات…

  3. مدیر

    دوستان لطف کنید در نظرات اصل احترام و عدم توهین و تهمت را رعایت کنید تا بتونیم نظراتتون را منتشر کنیم… سپاس

  4. حسین

    حالا شد وظیفشه
    عجب مردمی هستیم ما
    یه نفرا میبریمش بالا بعد میزنیمش زمین.
    من با دکتر موافق نیستم ولی مخالفم نیست.الحق نسبت به قبلیا کار کرد واسه شهر. یه مسوول وقتی میبینه مردم حمایتش میکنند کار میکنه.خیلی حرف واسش درآوردند که باید اون دنیا جواب بدند.
    نکنید این کارارا با این کارا شهر اصلا پیشرفت نمیکنه.

    • همشهری

      حرفتون رو قبول دارم ولی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها…
      خوبه اول یه سر به خودشون بزنند به کار هاشون یه نگاه بکنند بعد از مردم گله کننده مردم چشم دارند می بینند…
      کلاً در شهر مبارکه فضای کاری خوب نیست ولی مردم این فضا نقصیر مردم نیست تقصیر خود مسئولین هست…
      این بحث خیلی طولانی و مطمئنم به جا های باریک بکشه مدیر سایت تایید نمیکنه…
      پس بیخیال حسین جان به امید روزی که همه مسئولین و مردم هم دل بشن و شهر پیشرفت کنه و مسئولین برای مردم کار کنند نه برای ….

  5. مدیر

    دوستان، ضمن عرض پوزش! با توجه به اینکه چندین نظر اخیر دارای بار حقوقی برای برخی افراد، ایجاد شایعه بدون منبع قابل اطمینان و… از انتشار نظرات معذوریم…
    موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×