» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » مومنی: آمار تصادفات با توسعه سامانه های هوشمند کنترل سرعت کاهش می یابد
شهرستان مبارکه

مومنی: آمار تصادفات با توسعه سامانه های هوشمند کنترل سرعت کاهش می یابد

آبان 26, 1393 0016

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه سردار مومنی در گفت وگو با ایرنا، از تجهیز 30 هزار کیلومتر از جاده های کشور به سامانه های کنترل هوشمند در دو تا سه سال آینده خبر داد.

وی ادامه داد: این اقدام براساس تفاهمنامه ای که با وزارت راه و شهرسازی امضاء کرده ایم انجام خواهد شد.

مومنی افزود: در دو ماه گذشته چهار هزار کیلومتر از راههای کشور به سیستم هوشمند کنترل سرعت مجهز شده است.

وی با بیان اینکه اکنون 10 هزار کیلومتر از راههای کشور به صورت یکپارچه به سامانه هوشمند کنترل سرعت مجهز است، گفت: در هر نقطه ای که این سیستم نصب شده، تخلفات به حداقل ممکن رسیده است.

وی تصریح کرد: هدف نصب این سامانه جریمه کردن نیست بلکه هدف ، بازدارندگی و کاهش حوادث رانندگی و تامین امنیت جادهها برای مردم است.

مومنی با بیان اینکه با توجه به حجم زیاد سفرها، ترافیک به دغدغه عمومی در دنیا مبدل شده و این مسئله مهم با یک فرمان، توصیه و آیین نامه ساماندهی نمی شود، اظهارکرد: روان سازی و حل مشکلات ترافیک به اقدام منسجم و هماهنگ همه دستگاههای مرتبط و مشارکت مردم نیاز دارد.

وی با اشاره به بازدید از سامانه کنترل هوشمند پلیس راه اصفهان- مبارکه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 میلیون دستگاه خودرو در جاده اصفهان به مبارکه از مقابل دوربین ها عبور کردند که کمتر از نیم درصد آنها مرتکب تخلف شدند.

رییس پلیس راهنمایی ورانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه در کشور ما بیش از 95 درصد مردم قانون را رعایت می کنند، گفت: شمار کمتر از پنج درصدی هم که قانون را رعایت نمی کنند، با نصب سامانه های هوشمند به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سوانح رانندگی کشور در سالهای اخیر کاهش قابل توجهی داشته و امسال نیز حدود هفت درصد کاهش یافته، افزود : توسعه سامانه های هوشمند، یکی از دلایل مهم کاهش حوادث و سوانح در کشور است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی، سه علت عمده تصادفات در کشور را سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و افزود: واژگونی خودرو ناشی از خواب آلودگی و خستگی اغلب در استانهایی که جادههای یکنواخت و کویری دارند از جمله اصفهان و سمنان رخ می دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×