» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » رییس پلیس راهور مبارکه: معاینه فنی خودروها در این شهرستان مورد تایید نیست
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رییس پلیس راهور مبارکه: معاینه فنی خودروها در این شهرستان مورد تایید نیست

آبان 22, 1393 0018

رییس پلیس راهور مبارکه با اشاره به اینکه وضعیت خودرو یکی از عوامل موثر در تصادفات رانندگی است، گفت: معاینه فنی خودروها که در این شهرستان انجام می شود مورد تایید ما نیست.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایرنا، سروان نقی حیدری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه ایمن که در فرمانداری مبارکه برگزار شد، افزود: کارت خودرو را ارائه می دهند و معاینه فنی دریافت می کنند.

رییس پلیس راهور شهرستان مبارکه با بیان اینکه خودرو بطور مشخص نقص فنی دارد ولی در عین حال مجوز و برچسب معاینه فنی هم دارد، تصریح کرد: مراکز معاینه فنی که بصورت غیر قانونی مجوز معاینه فنی خودرو صادر می کنند باید پلمب شوند.

وی گفت: به صورتی کتبی به شورای شهر مبارکه اعلام کرده ایم که آمادگی این را داریم بصورت رایگان خودرو های شهرستان را بررسی کنیم، ولی تاکنون هیچگونه پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی با بیان اینکه مبارکه جزو شهرستانهای حادثه خیز است، افزود: سه عامل ترافیکی شامل انسان، وسیله نقلیه و راه ها در بروز حوادث و سوانح جاده ای تاثیر گذار هستند.

رییس پلیس راهور مبارکه گفت: آمار تصادفات درون شهری شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش یافته ولی هنوز هم رقم زیادی است.

حیدری افزود: در شش ماه گذشته 6 مورد تصادف فوتی و 149 فقره تصادف جرحی در شهرستان مبارکه اتفاق افتاده است.

سروان حیدری با بیان اینکه عامل راه از دیگر علل بروز تصادفات است، گفت: پیمانکاران طرح ها باید نسبت به نصب علائم هشدار دهنده توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: عدم نصب تابلو و علائم هشدار دهنده باعث سقوط یک فرد در چاه 3 متری و قطع نخاع وی شد.

حیدری گفت: ماده 211 و 212 آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت به ما اجازه داده که در صورت قصور پیمانکاران و عدم رعایت موارد ایمنی نسبت به تعطیلی پروژه اقدام کنیم.

وی با انتقاد از عدم حضور شهرداران شهرستان مبارکه در جلسات مربوط به مسائل ایمنی و ترافیکی شهرستان افزود: شهرداران باید بیشتر به جان و سلامت مردم اهمیت بدهند و در جلسات شورای ترافیک و جامعه ایمن که در این خصوص تشکیل می شود شرکت کنند.

فرماندار مبارکه نیز گفت: ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث از جمله مقولاتی است که نیاز به اندیشه، طراحی و برنامه ریزی در آن از ضروریات قطعی تلقی می گردد.

سید محمد علی احمدی با بیان اینکه هدف از تشکیل کار گروه ایمن، پیشگیری و کنترل سوانح و حوادث و بهبود شرایط ایمنی محیطی در سطح شهرستان است، اظهار داشت: رسیدن به این مهم مستلزم همکاری همه دستگاههای اجرایی شهرستان بویژه شهرداری ها، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش است.

احمدی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در رسیدن به جامعه ایمن گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی برای خانواده ها و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها از جمله صداوسیما، خبرگزاری ها و مطبوعات به کاهش بروز خطر در جامعه کمک می کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×