» اخبار ایران و جهان » لاریجانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات: رسانه‌ها فضای اقتصادی را برای مردم تبیین کنند
اخبار ایران و جهان

لاریجانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات: رسانه‌ها فضای اقتصادی را برای مردم تبیین کنند

آبان 17, 1393 006

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، با حضور در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات بر نقش رسانه‌ها در فضای اقتصادی تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لاریجانی که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات شرکت کرده بود، طی سخنانی اظهار داشت: «شاخک‌های ذهنی جامعه باید به اقتصاد، تولید و رونق آن معطوف شود و این رسانه‌ها هستند که باید فضای اقتصادی را برای مردم تبیین کنند.»

او افزود: «شکوفایی اقتصادی نیازمند اراده ملی است. نمی‌توانیم شرایط اقتصادی را تکان دهیم مگر این که رسانه‌ها وارد میدان شوند و برای مردم تبیین کنند که شرایط باید برای کارآفرینی فراهم گردد.»

لاریجانی همچنین دولتی شدن امور را مشکل آفرین دانست و گفت: «یکی از مشکلات بودجه این است که بخش جاری سنگین شده در حالی که جامعه باید به سمت تولید حرکت کند.»

موضوع مذاکرات هسته‌ای دیگر مبحثی بود که لاریجانی در سخنانش به آن اشاره داشت. او در این باره اظهار کرد: «حل مسئله هسته‌ای در سایر موضوعات منطقه‌ای اثرگذار است. در مسئله هسته‌ای راهی که دولت و گروه ۱+۵ دنبال می‌کنند عقلایی است.» او ادامه داد: «جمهوری اسلامی ایران قبول دارد که به سمت سلاح هسته‌ای نمی‌رود و به روشنی این مسئله را بیان کرده که فتوای مقام معظم رهبری بالاتر از همه است و ۱+۵ باید به آن توجه جدی داشته باشد. چرا که فتوای مقام معظم رهبری از هر قانونی بالاتر است و برای سایر دولت‌‌ها هم مطاع است.»

رییس مجلس همچنین گفت: «مذاکرات مقداری پیشرفت کرده و اهداف دو طرف به هم نزدیک شده است. این فرصت خوبی است تا مسئله حل شود و من فکر می‌کنم حل مسئله هسته‌ای می‌تواند بر روی مسایل منطقه هم تاثیرگذار باشد.»

او البته تصریح کرد که حل این مسئله بستگی به این دارد که ایران دانش صلح‌آمیز هسته‌ای را داشته باشد و افزود: «طبعا ایران نظارت‌های بین‌المللی را در چارچوب قوانین بین‌المللی می‌پذیرد. این موضوع باید کاملا مکشوف باشد که ایران نه به دنبال سلاح هسته‌ای است و نه حاضر است خارج از مقررات بین‌المللی قواعد جدیدی را برای خود بپذیرد.»

لاریجانی اظهار امیدواری کرد که با وجود افراد خبره‌ای که در وزارت امور خارجه هستند این مذاکرات به نتیجه برسد و گفت: «البته اگر این مذاکرات در این مدت به نتیجه برسد می‌تواند دستاوردهای خوبی هم برای کشور ما و هم برای سایر کشورهای عرصه بین‌الملل داشته باشد.»

2014_11_8_17_32_43

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×