» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » آب رودخانه زاینده رود صبح امروز به شهرستان مبارکه رسید / زاینده‌ رود فردا به اصفهان می‌رسد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

آب رودخانه زاینده رود صبح امروز به شهرستان مبارکه رسید / زاینده‌ رود فردا به اصفهان می‌رسد

آبان 14, 1393 009

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از تسنیم ، در شرایطی که از روز دوشنبه، میزان آب خروجی از سد زاینده‌رود برای جریان آن در اصفهان افزایش یافت، آب رودخانه امروز به شهرستان مبارکه رسید.

آب رودخانه زاینده‌رود صبح امروز به شهرستان مبارکه رسیده و این شهرستان  را در نوردید.

جریان آب زاینده‌رود همچنین ساعتی پیش به فلاورجان اصفهان رسیده و وارد این شهرستان شد و به احتمال فراوان در ساعت پایانی پنجشنبه یا بامداد جمعه به شهر اصفهان می‌رسد.

میرمحمدصادقی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان هفته گذشته با اعلام خبر بازگشایی آب رودخانه زاینده‌رود از تاریخ 12 آبان اظهار کرد: به همه هم استانی‌ها هشدار می‌دهم که از تردد در حریم و بستر رودخانه و کانال‌های آبیاری در طول مسیر رودخانه خودداری کنند.

139301041241054572405073

وی افزود: به منظور آبرسانی به اراضی کشاورزی منطقه شرق اصفهان برای انجام کشت پائیزه، خروجی آب از سد زاینده‌رود 12 آبان ماه به صورت محسوسی افزایش می‌یابد و آب در حدود 72 ساعت بعد به شهر اصفهان و کانال‌های آبیاری آبشار و رودشت در شرق اصفهان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه توزیع آب با توجه به میزان بارندگی و ورودی به سد زاینده‌رود در ماه‌های آینده مشخص می‌شود.

وی در توصیه‌هایی به کشاورزان اظهار کرد: کشاورزان باید ضمن صرفه جویی در آب موجود برای کشت پائیزه، از توسعه سطح زیر کشت خود خودداری کرده و میزان کشت خود را با توجه به محدودیت منابع سال آینده هماهنگ کنند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×