» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه اصفهان، صحنه بروز تلاشهاي هدفمند
اخبار شهرستان مبارکه

فولاد مبارکه اصفهان، صحنه بروز تلاشهاي هدفمند

آبان 19, 1392 1010

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه ، دكتر محمدمسعود سميعي نژاد مدير عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در جمع معاونين و مديران اين شرکت با تأکيد بر بومي سازي و استفاده از توان توليد کنندگان داخلي اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با همکاري و همراهي کارکنان خود توانسته صحنه بروز تلاشهاي هدفمند باشد.
اين شرکت امروز به عنوان مادر صنايع و يک شرکت ملي باعث شده تا با تبيين بومي سازي و حمايت از توليد کنندگان داخلي زمينه اشتغال و بهبود روند توسعه صنايع را، به سهم خود، رقم زند.
مديرعامل بزرگ ترين توليدکننده فولاد خاورميانه، کاهش هزينه ها و توجه به وضعيت اقتصادي موجود کشور را از مهمترين دغدغه هاي مديران و کارکنان اين بنگاه اقتصادي برشمرد و افزود: فولاد مبارکه براساس تفکر سيستمي شکل گرفته و تمامي فعاليت هاي آن نيز بر اين اصل استوار است. اين مهم به ياري کارکنان آمده تا براي رسيدن به اهداف از پيش تعيين شده قدم بردارند و نقاط ضعف خود را شناسايي کرده و در کوتاه ترين زمان ممکن در پي رفع آن برآيند. اين در حالي است که در جايي که رکود بازار، گريبانگير صنايع شده است خوشبختانه فولاد مبارکه توانسته است با همکاري همه کارکنان خود در بخشهاي توليدي و ستادي و استفاده از تفکر سيستمي از اين مرحله نيز عبور نمايد.
دكتر محمدمسعود سميعي نژاد در حضور اعضاي کميته راهبري شرکت فولاد مبارکه بخش بعدي سخنان خود را به لزوم همکاري همه جانبه کارکنان در طول انجام مميزي IMS مميزي سيستمهاي يک‌پارچه مديريت (ISO9001، ISO14001،OHSAS18001، ايزو 10015) اختصاص داد و تصريح کرد: حضور کارشناسان تيم مميزي در طول مدت دو هفته اي انجام اين مميزي باعث مي‌شود تا شرکت فولادمبارکه بار ديگر حقانيت خود در پيشرو بودن را به اثبات برساند و اين امکان ندارد مگر با همکاري و همفکري همه کارکنان شرکت فولاد مبارکه اصفهان.
حضور کارشناسان تيم مميزي IMS در فولاد مبارکه اين امکان را به فولادمبارکه مي‌دهد تا با توجه به روش مميزي و دسته‌بندي، يافته ها مشاهدات و مغايرت ها را بررسي کرده و بهترين نتيجه را براي خود رقم بزند.
ايشان در ادامه عملکرد 7 ماهه نواحي مختلف شرکت از ابتداي سال جاري تاکنون را مثبت ارزيابي کرد و گفت: لطف الهي و زحمات همه جانبه کارکنان نواحي و بخش هاي مختلف فولادمبارکه بيانگر اين نکته است که نه تنها توانسته ايم به اهداف ترسيم شده برسيم بلکه فراتر از برنامه نيز حرکت کنيم. البته حرکت فراتر از برنامه به اين معنا نيست که همه توان خود را به توليد معطوف داريم چراکه انجام کار ايمن در فولاد مبارکه اصل و سرلوحه همه فعاليت ها است و مديران و کارکنان بايد به اين مهم توجه ويژه داشته باشند که آموزش در زمينه ايمني يکي از سرلوحه‌هاي اقدامات فولادمبارکه است و تبعيت از اين مهم،‌ وظيفه همه ما مي‌باشد.
مدير عامل فولاد مبارکه راه اندازي فولاد هرمزگان به دست کارکنان شرکت فولاد مبارکه را باورملي خواند و افزود: کساني که در فولاد مبارکه حضور داشته و دارند، نقش به سزايي در پيشرفت صنعت فولاد منطقه و کشور ايفا نموده و مي‌نمايند. کارکنان فولادمبارکه با باور و پتانسيل ملي که دارند توانسته اند در دوران جنگ تحميلي اين مجتمع عظيم را راه اندازي نموده و امروز نيز در شرايط جنگ اقتصادي، با هنرمندي هرچه بيشتر و نگاه ويژه‌اي که به توليد فولاد در کشور دارند، اهداف عاليه‌نظام‌مقدس‌جمهوري اسلامي را به منصه ظهور رسانند. مديران و کارکنان فولاد مبارکه با برنامه ريزي صحيحي که انجام داده‌اند، توانستند راه‌اندازي فولادمبارکه را به عنوان هنري ملي به ثبت برسانند. همه کارکنان و مديران فولاد مبارکه با پرورش باورهاي خود و نگاهي مثبت به آينده در راه سازندگي کشور قدم برداشته‌اند و توانسته‌اند فولاد مبارکه را به صحنه تلاشهاي هدفمند مبدل سازند.
اين گزارش حاکي است، حجت الاسلام والمسلمين قدوسي نماينده ولي فقيه و امام جمعه فلاورجان در ابتداي اين نشست با اشاره به ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان آقا اباعبدالله الحسين (ع) گفت: همه بايد از قيام امام حسين که سرشار از درسهاي ناگفته است درس بگيريم. عزت‌مندي و زير بار ذلت نرفتن نکته بارز و قابل توجه قيام اين امام همام است. فدا نمودن مال و جان در برابر حفظ و اعتلاي دين مبين اسلام کمترين اقدامي است که در اين دنياي فاني از دست ما بر مي‌آيد. زندگي واقعي انسانها پس از عبور از گذرگاه دنيا رقم مي‌خورد چرا که دنيا محل عبور است و آخرت جاوداني.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه فلاورجان دينداري و زهد را مايه عزت و آبروي انسان دانست و افزود: انسان داراي ظرفيت‌هاي متعدد و گوناگوني است که بايد از همه آنها به نحو احسن و مطلوب استفاده نمايد. بايد با خودسازي و دينداري ظرفيتهاي خود را بارور سازد و در دنيا، ذخيره‌اي مناسب براي آخرت خود اندوخته نمايد.
خداوند با فرستادن پيامبران و کتب آسماني بر آن شد تا انسان ظرفيت هاي خود را در مسير ناصواب استفاده نکند. امام حسين (ع)، در زماني که آخرت از بين مي‌رود و همه دنيا را همه چيز خود مي‌دانستند دست به قيامي زد تا مردم متوجه شوند که کجاي کار ايراد دارد. قيامي که در عالم بشريت بي سابقه بود. تاريخ کربلا براي همه بشريت سرلوحه و درس آموز است. درسهاي آزادي، ‌غيرت، ‌عزتمندي و زير بار ظلم و زور نرفتن بخشي از نکات بارز اين قيام است.
حجت الاسلام والمسلمين قدوسي فولاد مبارکه را پيشرو در مسير تعالي ذکر کرد و ادامه داد: فولاد مبارکه با ياري خدا در همه‌ي زمينه‌ها پيشرو است. توجه به بهينه‌سازي مصرف انرژي و تأکيد بر روي بهره وري امروز در اين شرکت عظيم توليدي به خوبي قابل مشاهده است و اين حرکت سازنده در اين برهه از زمان ممکن نيست مگر با همدلي و همراهي همه کارکنان خدوم اين شرکت. کارکنان فولاد مبارکه نشان داده اند در شرايط جنگ اقتصادي به خوبي در مقابل دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايستاده اند.
بنا بر اين گزارش در پايان جلسه کميته راهبري شرکت فولادمبارکه از زحمات مهندس مرتضي طلايي معاون سابق تکنولوژي شرکت که به افتخار بازنشستگي نائل آمده، تقدير شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×