» اخبار ایران و جهان » سرمد «عقاب طلایی دانوب» را گرفت
اخبار ایران و جهان

سرمد «عقاب طلایی دانوب» را گرفت

آبان 10, 1393 009

مسافران «عقاب طلایی دانوب» تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی شرکت بیمه سرمد قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد نخستین قطار از قاره‌ی اروپا که مجوز ورود به ایران را از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی یک شرکت گردشگری ایرانی‌ دریافت کرده است تحت پوشش بیمه مسولیت مدنی سرمد در قبال مسافران و اشخاص ثالث قرار گرفتند.

«عقاب طلایی دانوب» نخستین قطار از قاره‌ی اروپا و عضو باشگاه‌ قطارهای لوکس دنیا ست که حکم یک هتل پنج ستاره را دارد که روی چرخ حرکت کرده و مسافرانش بدون ترک کردن قطار، تا پایان سفر همراه آن هستند تا نقاط جذاب دنیا را ببینند. این قطار لوکس با تنظیم سفرنامه‌ای برای ایران با نام‌ «جواهرات پارسی» که از ماه اکتبر امسال اجرا می‌شود،‌ ایران را به فهرست مقاصد باشگاه قطارهای لوکس دنیا اضافه کرده است.

براساس توافق شرکت گردشگری ایرانی «پاسارگاد گشت» با مدیران این قطار خصوصی اروپایی قرار است حداقل 100 مسافر را پاییز امسال به ایران بیاورند‌. توافقات این شرکت اروپایی با راه‌آهن ایران و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، و همچنین استقبال چشمگیر مشتاقان دیدار از ایران ، باعث شده این قطار تا این لحظه برنامه 10 سفر به مقصد ایران را به‌صورت رفت‌وبرگشت،‌ تنظیم و در جدول زمانی سفرهای خود اعلام عمومی کند.

شرکت بیمه سرمد، بیمه مسئولیت مدنی قطار و مسافران آن را صادر و در اختیار شرکت گردشگری «پاسارگاد گشت» به عنوان مجری ایرانی این سفر قرار داده است. بر این اساس چنانچه در طول اقامت گردشگران قطار «عقاب طلایی دانوب» حوادثی رخ دهد که مسئولیت آن متوجه شرکت پاسارگاد گشت شود، بیمه سرمد اقدام به جبران خسارات وارده خواهد کرد. همچنین در صورتی که از جانب قطار نیز خسارتی به اشخاص ثالث وارد آید، بیمه سرمد طبق شرایط بیمه نامه، خسارات وارده را جبران می‌کند.

شایان ذکر است قطار «عقاب طلایی دانوب» متعلق به شرکت MAV NosztalgiaKft در کشور مجارستان است. قطار در طول سفر در هر یک از شهرهای باستانی ایران توقف می‌کند تا گردشگران از شهرهای مشهد‌، یزد‌، اصفهان‌، کرمان‌، محوطه پرسپولیس‌، شیراز‌، تهران و زنجان دیدار داشته باشند.

1414409928930_12552

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×