» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » از طرح پیشنهادی حسینیه مرکزی مبارکه رونمایی شد + عکس
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

از طرح پیشنهادی حسینیه مرکزی مبارکه رونمایی شد + عکس

آبان 18, 1392 0017

به گزارش سایت شمس مبارکه شب گذشته با بنر هایی در داخل حسینیه مرکزی شهر مبارکه از طرح پیشنهادی حسینیه مرکزی رونمایی شد.

پروژه حسینیه مرکزی،مجموعه فرهنگی و مصلای شهرستان مبارکه، در مجاورت مسجدجامع،قرارگرفته و به خیابان های حافظ و شهید بهشتی محدود می گردد. این مجموعه،با هدف تأمین فضایی مناسب و شایسته جهت برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان، حسین بن علی(ع) و تأمین فضای پشتیبان جهت اقامه نمازهای جماعت،جمعه و عیدفطر و هرگونه اجتماعات دیگری که مورد نیاز مردم شهر باشد طراحی شده است. پروژه مذکور گنجایش حدود 15000 نفر نمازگزار یا عزادار حسینی را داشته، و دربرگیرنده فضاهای خدماتی و پشتیبانی مانند،پارکینگ،سالن اجتماعات،کتابخانه،درمانگاه،کلاس های آموزشی، فضاهای تجاری، آشپزخانه(جهت پخت نذورات)، سقاخانه، سرویس های بهداشتی و حیاط مرکزی با وسعت مناسب، جهت برگزاری مراسممختلف می باشد.

این پروژه،با توجه به قرارگیری در مرکز شهر و مجاورت با مسجد جامع و بازار به گونه ایی طراحی شده، تا بتواند با داشتن عملکردهای مختلف، نه تنها برای ده روز عزاداری محرم ،بلکه در تمام طول سال به صورت یک مجموعه شهری پویا و فعال مورد استفاده قرار گرفته وبه نیازهای مذهبی،خدماتی ، درمانی،تجاری،فرهنگی و اداری مردم شهر و همچنین اوقات فراغت جوانان پاسخ گو بوده و مورد استفاده همه اقشار جامعه باشد.

مجموعه فوق الذکر به دست مهندسان و متخصصان شهرمان طراحی گردیده و با الهام گرفتن از معماری اسلامی ایران، و با طراحی یک المان نمادین از ضریح امام حسین(ع) (در مرکز آن) سعی در خلق فضایی روحانی دارد که بتواند با برقراری پیوند با مسجد جامع یک مجموعه مذهبی، فرهنگی شایسته را در مرکز شهر ایجاد نماید.

 لذا با توجه به اینکه این مجموعه در ارتقای کیفیت فضاهای خدماتی شهر و رفاه شهروندان بسیار موثر است انتظار می رود همشهریان گرامی با به عهده گرفتن قسمتی از هزینه های انجام پروژه که بالغ بر هشتاد میلیارد ریال خواهد بود، در کسب ثواب اخروی  پیش گام شده و بتوانند سهمی در به ثمر رسیدن این پروژه مهم داشته باشند. در پایان با تشکر فراوان از یاری شما، امیدواریم همشهریان عزیز با ارایه نظرات و پیشنهادات خود یاری کننده مادر ساخت این مجموعه باشندو آرزومندیم کرامت اهل بیت و خصوصاً لطف سالارشهیدان آقا امام حسین(ع) و آقا ابوالفضل العباس یاری کننده شما مردم عزیز در همۀ مراحل زندگی باشند.

برای مشاهده عکس ها با سایز بزرگ روی آنها کلیک کنید

1

2

3

4

5

6

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×