» اخبار ایران و جهان » اگر فرانسه بگذارد، ایران و بقیه آماده توافقند
اخبار ایران و جهان

اگر فرانسه بگذارد، ایران و بقیه آماده توافقند

آبان 18, 1392 0011

به گزارش سایت شمس مبارکه و به نقل از تابناک، ظاهرا ایران و دیگر طرف‌های گفت‌وگو آماده هستند پیش‌نویس موجود را امضا کنند و تنها خواسته‌های نامعقول وزیر خارجه فرانسه، مانع امضای توافق است. خبرنگاران موضع فرانسه را حتی تند‌تر از موضع دولت بوش می‌دانند.

به گزارش سایت شمس مبارکه و به نقل از خبرنگار «تابناک» از ژنو و به نقل از دیپلمات‌های غربی، در صورتی که فرانسه دست از مخالفت با پیش‌نویس توافق شده بین دیگر طرف‌های مذاکره بردارد، دیگر مانعی بر سر امضای این سند‌ نخواهد بود.

بنا بر این گزارش، امروز تندروی و لجاجت فرانسوی‌ها آشکار شد و موضوعی که مدت‌ها در پناه مذاکرات پیشین هسته‌ای پنهان شده بود، پیش روی دید جهانیان قرار گرفت.

دولت فرانسه که در موضوع سوریه نیز تهاجمی‌ترین مواضع را در پیش گرفته ‌بود، اکنون با دو خواسته، مانع رسیدن دیگران به مرحله امضای پیش‌نویس شده است. توقف فعالیت در اراک و خروج اورانیوم 20 درصد از ایران خواسته‌های فرانسوی‌هاست.

خبرنگار تابناک و منابع غربی که از صبح امروز از بروز شکاف در مواضع ۵+۱ خبر می‌دادند، اکنون سخنان وزیر خارجه فرانسه را نقل می‌کنند که گفته است، کشورش توافق موجود را نمی‌پذیرد.

در همین حال، تخت روانچی، معاون وزیر خارجه گفته است که موضوع تحریم‌های نفتی و مالی نیز باید در گام نخست از توافق میان طرفین مورد توجه قرار گیرد. دسترسی ایران به نزدیک پنجاه ‌میلیارد دلار از دارایی‌های خود در خارج از کشور، موضوعات مربوط به تحریم مواد پتروشیمی و فلزات گران‌بها، دیگر مسائلی هستند ‌که تاکنون مطرح شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×