» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » افتتاح و بهره برداري از سامانه توليد برق خورشيدي در شهرستان مباركه
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

افتتاح و بهره برداري از سامانه توليد برق خورشيدي در شهرستان مباركه

آبان 1, 1393 008

 آيين افتتاح و بهره برداري از سامانه توليد برق خورشيدي با حضور امام جمعه مباركه، رئيس و تعدادي از اعضاِ شوراي اسلامي شهر مباركه ،بخشدار مركزي و بخشدارگركن جنوبي و جمعي از مسئولين ادارات شهرستان در مسجد جامع شهر مباركه برگزار گرديد.
مهندس مومنيان، رئيس اداره برق شهرستان مباركه با بيان اينكه اعتباراين پروژه بالغ بر يك ميليارد ريال است گفت : اين سامانه قابليت توليد برق به اندازه پنج هزار وات را دارد و از كنتور دو زمانه استفاده مي نمايد و قادر است برق توليدي مازاد را نيز به شبكه برق سراسري ارسال نمايد.
مومنيان با بيان اينكه سيستم توليد برق خورشيدي جهت استفاده از نيروي برق توليدي آن در همه بخش هاي مسجد جامع مباركه افتتاح و مورد استفاده قرار گرفت گفت : با استفاده از اين سيستم، ۵ هزار و ۲۰۰ وات برق از انرژي خورشيد توليد و به شبكه توزيع برق تزريق مي‏شود.
وي گفت : اداره برق شهرستان اين آمادگي را دارد كه براي تمامي ادارات و منازل مسكوني شهرستان پنلهاي برق خورشيدي را با۵۰درصد هزينه نصب نمايد كه در دراز مدت مقرون به صرفه خواهد بودودر مصرف سوختهاي فسيلي صرفه جويي و به توليد برق شهرستان نيز كمك ميشود.
مومنيان تصريح كرد : با ايجاد اين سامانه بر روي مسجد و با بهره‏گيري از پنل‏هاي خورشيدي بيش از پنج هزار وات انرژي توليد مي‏شود و اين سيستم سالانه ۱۰ ميليون كيلووات برق با استفاده از انرژي‏هاي خورشيدي توليد مي‏كند.
رئيس اداره برق شهرستان مباركه در پايان از شهروندان و مسئولين خواست در صورت نياز با مراجعه به اداره برق شهرستان ثبت نام نمايند .
وي در پايان از زحمات و همكاري هاي صميمانه امام جمعه مباركه، شهرداري و اعضاي شوراي شهر مباركه تقدير و تشكر كرد.
IMG_8ee328 IMG_8t290 IMG_8tjh257 IMG_82gt63 IMG_er8412 IMG_yy8401منبع: روابط عمومی شهرداری مبارکه

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×