» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » جولان اسیدپاشی در اصفهان، شایعه یا واقعیت؟
اخبار ورزشی

جولان اسیدپاشی در اصفهان، شایعه یا واقعیت؟

مهر 27, 1393 009

به دنبال انتشار هشدارهایی مبنی بر اسیدپاشی بر دختران جوان در اصفهان، حقیقت یا شایعه بودن این اخبار در فضاهای مجازی، علامت سوالی را در ذهن شهروندان، به وجود آورده است.

به گزارش ایمنا، مدتی است اخبار زیادی مبنی بر اسیدپاشی بر روی دختران جوان توسط موتورسواران ناشناس در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود که بیانگر وقوع این حادثه برای چندین مرتبه در اصفهان است و چه بسا، این اخبار در شهروندان ایجاد رعب و وحشت کرده و نگرانی خاصی را در جامعه به وجود آورده است.
بر اساس این گزارش و بنابر گفته شاهدان عینی و منابع آگاه در شهر اصفهان، تا این لحظه، دو مصدوم ناشي از اسیدپاشی در بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان بستري شده اند که یک مورد از آن مربوط به حدود دو هفته پیش، بر روی یک دختر ۲۶ ساله بوده که در حال حاضر از ناحیه هر دو چشم نابینا شده و در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان بستری است.
مورد دوم نیز مربوط به یک حادثه اسیدپاشی در شامگاه چهارشنبه ۲۳ مهرماه جاری بود که یک دختر 25 ساله، سوار بر خودروی سمند در خیابان مهرداد، مورد هجوم افرادی موتورسوار قرار گرفت و صورت و دست وی طعمه اسید شد.
گفتنی است، اطلاعات دقیق و تایید شده‌ی این حوادث به زودی توسط پلیس اصفهان منتشر خواهد شد.
سردار حسين اشتري با اشاره به حوادث اسيدپاشي در اصفهان، اظهار كرد: چهار مورد در اين خصوص رخ داده که با توجه به اطلاعات اوليه به سرنخ هايي در اين خصوص رسيده ايم.
وي تاكيد كرد: پليس اصفهان در تلاش است تا عوامل اين حوادث را شناسايي و دستگير کند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به اين انتقاد که قربانيان بدحجاب بوده اند و به اين دليل به آنها اسيدپاشي شده است، گفت: اين چنين نيست و افراد هدف، متفاوت بوده اند و شکل و يا مورد خاصي مدنظر نبوده است؛ پليس نيز در حال بررسي ماجراست.
شایان ذکر است، انتشار اخبار کذب و یا بزرگنمایی اینگونه حوادث در جامعه و به خصوص فضاهای مجازی، تاثیرات بسیار بدی بر احساس امنیت و آرامش شهروندان دارد و چه بسا افرادی که دست به چنین کارهایی می‌زنند به طور قطع، اهدافی غیرانسانی را دنبال می‌کنند اما بهتر است قبل از اینکه دست به چنین تفریحات غیرعاقلانه و شرم آوری بزنند، بدانند که پلیس، دیر یا زود آنها را شناسایی و دستگیر خواهد کرد و به سزای اعمالشان خواهد رساند.

n00165587-b

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×