» عمومی » فناوری اطلاعات » نور آبی تلفن همراه سرطان زاست
فناوری اطلاعات

نور آبی تلفن همراه سرطان زاست

مهر 24, 1393 009

تازه ترين آمارها نشان مي دهد 44 درصد از صاحبان تلفن هاي همراه هنگام خواب گوشي‌هاي خود را در کنار بالش خود مي گذارند که خطراتي به شرح زير دارد : خوابيدن در نزديک تلفن همراه براي افراد بسيار خطرناک است و مي تواند به فاجعه منجر شود.
به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،تازه ترين آمارها نشان مي دهد 44 درصد از صاحبان تلفنهاي همراه هنگام خواب گوشي‌هاي خود را در کنار بالش خود مي گذارند که خطراتي به شرح زير دارد :
نخست آنکه احتمال آتش سوزي وجود دارد.منشأ برخي آتش سوزيها به آتش گرفتن تلفن همراه ارتباط دارد زيرا بالش قرار داده شده است به ويژه اگر گوشي تلفن همراه به شارژر متصل باشد که احتمال آتش سوزي را دو چندان مي کند.

بي خوابي: تلفنهاي همراه و همچنين دستگاههاي تکنولوژيک و تلويزيون نوري از خود به نام نور آبي منتشر مي کنند. اين نور هرمون ملاتونين را که عامل خواب است تضعيف مي کند و باعث بي خوابي مي شود همچنين باعث پيدايش اختلال در ساعت بيولوژيک بدن انسان است بنابراين اگر شخصي خواهان خواب آرام و خوبي است بر اساس نتايج جديدترين تحقيقات پزشکي مي بايد دست کم دو ساعت قبل از خواب از نور آبي فاصله بگيرد.

رابطه تلفن همراه با سرطان: مدارک علمي قطعي در اين باره که تلفن همراه کاملا بي ضرر است يا آنکه ضرر دارد و باعث سرطان است ، وجود ندارد اما تحقيقات نشان مي دهد تلفن همراه درصدي اشعه ليزري و امواج ظريف از خود صادر مي کند که سازمان بهداشت جهاني در سال 2011 ميلادي آن را منبع سرطان در کودکان اعلام کرده بنابراين پيشگيري بهتر از درمان است.

دکترمن

2669263_963

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×