» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نمايشگاه آثار قلمزني در فرهنگسراي غدير مباركه گشايش يافت
اخبار شهرستان مبارکه

نمايشگاه آثار قلمزني در فرهنگسراي غدير مباركه گشايش يافت

مهر 21, 1393 0010

نمايشگاه آثار قلمزني در فرهنگسراي غدير مباركه گشايش يافت اين نمايشگاه از روز يكشنبه در فرهنگسراي غدير شهرداري مباركه افتتاح شده و تابيست و ششم مهر ، ادامه دارد.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از روابط عمومی شهرداری مبارکه ، مهندس نفري در آيين افتتاح و بازديد از اين نمايشگاه ،از زبان هنرمندان صنايع دستي در جريان مشكلات و موانع رشد صنايع دستي قرار گرفت.
شهردار مباركه با بيان اينكه محصولات صنايع دستي استان اصفهان وشهرستان مباركه بسيار با كيفيت هستند گفت: بايد تلاش كنيم و زمينه اي را فراهم كنيم اين محصولات با قيمتي تهيه شوند كه توان رقابت با نمونه هاي مشابه را داشته باشند.
وي با بيان اينكه نمايشگاه‌هاي صنايع دستي محلي مناسب براي عرضه محصولات نوآورانه و خلاق است ابراز اميدواري كرد: با برنامه‌ريزي مناسب شرايطي فراهم شود كه هنرمندان براي تهيه مواد اوليه و فروش محصولات مشكلي نداشته باشند.
قلم زني تزئين و كندن نقوش بر روي اشياي فلزي به ويژه مس، طلا، نقره،برنج و ايجاد خطوط و نقوش به وسيله قلم با ضربه چكش و بر روي اجسام فلزي است. قلم زني يكي از رشته هاي هنرهاي سنتي ايران است كه در رده هنرهاي صناعي و در گروه فلزكاري قرار دارد.
اين نمايشگاه شامل ۳۰ تابلوي قلمزني روي مس اثر استاد ‘محمد اخوان’ است وعلاقمندان مي توانند همه روزه صبح ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و عصرها ازساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ از اين نمايشگاه ديدن نمايند.

gal55

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×