» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » گردهمايي و تجليل از فرزندان شهيد شهرستان مباركه پس از ۳۰ سال
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

گردهمايي و تجليل از فرزندان شهيد شهرستان مباركه پس از ۳۰ سال

مهر 19, 1393 0018

زماني كه حضرت امام خميني(ره)، بنيانگذار بزرگ انقلاب اسلامي، حكم تاسيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي را صادر فرمودند، به همگان توصيه كردند كه بيشترين توجه خود را معطوف فرزندان و خانواده شهدا كنند. چه آنكه آنها، خانواده‌هايي از جنس انقلاب بودند و همه هستي و دارايي خود را براي حفظ اين نظام مقدس، فدا كرده‌اند. ايشان فرمودند: «لازم است تذكري كه همگان بدان آگاهي دارند بدهم و آن، لزوم تقدير از شهداي انقلاب و خانواده آنان و مجروحين و جانبازان است؛ لازم است عموم دستگاه‌هاي اجرايي، اموري را كه مربوط به شهدا و خانواده آنان و جانبازان است، با كمال سرعت عمل نموده و تسهيلات لازم را در مورد آنان معمول دارند‌ كه اينان بر ما و ملت شريف، حق بسيار بزرگي دارند.» ايشان هشداري نيز به مسئولان و مردم دادند و تاكيد كردند: «اگر معلوم شود كساني در بعضي از ادارات و وزارتخانه‏‌ها براي اجراي امور شهداي انقلاب و خانواده آنها اشكال‏‌تراشي مي‌‏كنند، به عنوان ضد انقلاب بايد مورد تعقيب واقع شوند.» اين تاكيدات بنيانگذار بزرگ انقلاب اسلامي در حالي است كه اكنون و با گذشت سال‌ها از جنگ تحميلي، هنوز هم هستند خانواده‌هايي كه پدر، برادر، مادر، خواهر و فرزند خود را در جنگ تحميلي از دست داده‌اند و همچنان براي حفظ اين نظام و انقلاب تلاش مي‌كنند.
بر اساس همين اصولي كه حضرت امام خميني(ره) اعلام كرده بودند نيز شوراي اسلامي شهر و شهرداري مباركه تصميم گرفتند همايش فرزندان شاهد شهرستان مباركه را براي تقدير از ۲۶۰ فرزند شهيد اين شهرستان برگزار كنند. همايشي كه به گفته بسياري از فرزندان شهيد، پس از ۳۰ سال برگزار شد و خانواده شهدا توانستند پس از ۳۰ سال دوباره دور يكديگر جمع شوند و از حال يكديگر با خبر باشند. داستان برگزاري چنين همايشي از آنجا آغاز شد كه اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهرداري مباركه تصميم گرفتند همايش‌هاي سه‌گانه‌اي را براي تقدير از همسران شهدا، فرزندان شهدا و والدين شهدا برگزار كنند. سال گذشته، همايش همسران شهدا با شكوه بسيار زيادي برگزار شد و امسال نوبت به برگزاري همايش تجليل از فرزندان شهدا رسيد.

 فرزندان شهدا مديران شهري را راهنمايي كنند

رييس شوراي اسلامي شهر مباركه و يكي از بانيان اصلي برگزاري همايش تجليل از مقام والاي فرزندان شهيد اين شهرستان در اين همايش با اشاره به اينكه فرزندان شهدا همانند پدران خود جايگاه بسيار والايي در نظام مقدس جمهوري اسلامي دارند، گفت: لازم است شرايطي فراهم شود تا از حضور و خلوص اين افراد در پيش‌برد امور شهر و جامعه استفاده شود. خليل طاهري كه خود در سال‌هاي گذشته يكي از حاميان و مشاوران هميشگي فرزندان و خانواده‌هاي معزز شهدا بوده است، با بيان اينكه برگزاري چنين همايش‌هايي علاوه بر تلاش براي حفظ جايگاه خانواده‌هاي شهدا، به دنبال ايجاد شرايط مشاركت هر چه بيشتر اين افراد در امور جامعه است، تصريح كرد: بايد اين موضوع را پذيرفت كه فرزندان شهدا، عناصر معنوي نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند و مي‌توانند راهكارهاي اجرايي مديريتي را به مسئولان و مديران ارائه دهند. وي با بيان اينكه راهكارهاي فرزندان شهدا بسيار تاثيرگذار و منطقي خواهد بود، ادامه داد: از فرزندان شهدا درخواست مي‌كنم در ادامه راه، مديران را ياري دهند تا بتوان جامعه‌اي كه مد نظر پدران شهيد آنها بوده است را ايجاد كرد. رييس شوراي اسلامي شهر مباركه به همه افراد جامعه توصيه كرد در مسير و شيوه‌اي حركت كنند كه آرمان‌هاي شهدا حفظ شود. وي تاكيد كرد: نبايد شرايطي ايجاد شود كه در زندگي ابدي و زمان حاضر شدن در پيشگاه خداوند متعال، خجالت‌زده روح بزرگ و پرفتوح شهداي هشت سال جنگ تحميلي باشيم.

 همواره بايد در راه شهدا قدم گذاشت
شهردار مباركه نيز در اين همايش با تاكيد بر اينكه خون شهداي هشت سال جنگ تحميلي، عرصه جغرافيايي كشور ما را رنگين كرده است، گفت: شهدا تنها يك هدف داشتند و آن هم حفظ ارزش‌هاي انقلابي ما و حاكميت ارضي كشور عزيزمان ايران بود. ناصر نفري با بيان اينكه شكوه، جلال و زندگي خالصانه در پرتو عنايات خداوند متعال در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، هديه شهداي گرانقدر به مردم ايران اسلامي بوده است، افزود: خوشبختانه امروز كشور آرامي داريم و با صحت و امنيت، در كمال آرامش در كنار يكديگر زندگي مي‌كنيم؛ اين امنيت و آرامش، رهاورد جان‌فشاني‌ها و ايثارگري‌هاي شهدا، جانبازان و ايثارگراني است كه همه دارايي خود را براي حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي فدا كردند. وي با تاكيد بر اينكه اكنون همه شهدا حي و حاضر و ناظر اعمال ما هستند، تصريح كرد: پدران شهيد شما امروز در پيشگاه خداوند متعال و فرشتگان حضور دارند و بر تك تك اعمال ما نظارت مي‌كند؛ بنابراين بايد شرايطي را فراهم آوريم كه هيچ‌گاه از ما ناراضي نباشند و همانگونه كه ما به آنان افتخار مي‌كنيم، شهدا نيز به ما افتخار كنند. شهردار مباركه با تاكيد بر اينكه همواره بايد در راه شهدا قدم بگذاريم، ادامه داد: لازم است اعتقاد راسخ داشته باشيم كه به غير از راه و مسير شهدا، راه معرفت ديگري وجود ندارد. وي با بيان اينكه مديران شهري مباركه منتظر ارائه نظرات، پيشنهادات و انتقادات فرزندان شهدا براي اداره بهتر شهر هستند، افزود: لازم است اگر دوستان نظري درباره نحوه اداره شهر دارند، حتما اطلاع‌رساني كنند؛ به ويژه اينكه در حوزه فرهنگي نياز به نظرات و ايده‌هايي داريم كه تمامي افراد جامعه را تحت پوشش قرار دهد و بهترين افراد براي ارائه اين ايده‌ها، فرزندان شهدا هستند.
 فرزندان شهيد راه پدرانشان را ادامه دهند
نماينده ولي فقيه در شهرستان و امام جمعه مباركه نيز در اين همايش با تقدير از شوراي اسلامي شهر و شهرداري براي برگزاري همايش تجليل از فرزندان شهيد گفت: شهداي هشت سال جنگ تحميلي جايگاه بسيار بالايي دارند و بنابراين نياز است كه فرزندان آنها، راه پدران خود را ادامه دهند. حجت‌الاسلام محمدجواد محمدي با بيان اينكه شهدا انسان‌هاي بسيار زرنگ و باهوشي بودند، افزود: آنها درست در زماني كه نياز بود، بدون هيچ كم و كاستي، بهترين تصميم را گرفتند و براي حفظ وطن و ميهن و آرمان‌هاي اعتقادي خود به جنگ رفتند و جان خود را فدا كردند. وي با بيان اينكه شهدا همواره در ذهن بشر باقي خواهند ماند و ياد و خاطره آنها فراموش نخواهد شد، اظهار داشت: اگر تاريخ ۱۴۰۰ ساله دين مبين اسلام را نگاه كنيد، درمي‌يابيد كه شهدا چه جايگاه بالايي دارند؛ جالب آن است كه قدرت‌هاي زورگوي جهاني، ميلياردها دلار براي زدودن نام شهدا و به ويژه حضرت امام حسين(ع) هزينه كرده‌اند اما باز هم شاهد آن هستيم كه عاشقان اين حضرت، صدها كيلومتر راه را طي مي‌كنند تا به زيارت اين حضرت بروند؛ اين موضوع نشان مي‌دهد كه جايگاه شهدا همواره در محضر خداوند متعال و در نزد مردم حفظ خواهد شد. امام جمعه مباركه با تاكيد بر اينكه همگان بايد بدانند شهداي ما راه خونين و سرخ را انتخاب كرده‌اند، تاكيد كرد: اين شهدا، انسان‌هاي عزيزي بودند كه در روز قيامت برندگان اصلي مسير حق خواهند بود؛ بنابراين بايد شرايطي را ايجاد كنيم تا وظايف خود را به بهترين نحو در اين مسير انجام دهيم.
 فرزندان شهدا بايد بهترين باشند
يكي از فرزندان شاهد شهرستان مباركه نيز در اين مراسم با تقدير از همت شوراي اسلامي شهر و شهرداري مباركه براي گرد هم آوردن فرزندان شهدا پس از ۳۰ سال، گفت: قابل توجه است كه هم‌اكنون شش هزار فرزند شهيد نخبه در كشور زندگي مي‌كنند؛ اين نخبگان افرادي هستند كه مي‌توانند كشور را به بهترين مسير هدايت كنند. دكتر شيخي با تاكيد بر اينكه فرزندان شهيد بايد در هر جايگاهي كه هستند، بهترين باشند، تاكيد كرد: فرزندان شهيد بايد به اندازه‌اي توانمند باشند كه كشور را به سوي بهترين شرايط در حوزه‌هاي توسعه‌اي سوق دهند و سبب‌ساز پيشرفت روز افزون ايران اسلامي باشند. وي با اشاره به اينكه بهترين افراد براي اداره اين نظام مقدس، فرزندان شهدا هستند، اظهار داشت: فرزند شهيد ذاتاً خالص است، خرده شيشه ندارد و اين نظام را متعلق به خود مي‌داند؛ بنابراين از جان و دل براي حفظ و پيشرفت آن تلاش مي‌كند و مي‌تواند شرايطي را ايجاد كند كه ايران اسلامي بهترين كشور جهان باشد. دكتر شيخي با اشاره به اين جمله حضرت امام خميني(ره) مبني بر اينكه انقلاب نبايد به دست نا اهلان بيفتد، تصريح كرد: سوالي كه در اين زمينه مطرح مي‌شود، اين است كه اهل‌هاي اين نظام چه كساني هستند؟ و پاسخ اين است كه بدون شك، اهل‌هاي اين نظام افرادي هستند كه بهترين فرد زندگي خود را براي اين انقلاب فدا كرده‌اند؛ پس فرزندان شهيد مي‌توانند قدم‌هاي بلندي براي حفظ آرمان‌هاي اين نظام و انقلاب بردارند.
 منبع: روابط عمومی شهرداری مبارکه
shohada02 shohada03 shohada04 shohada05 shohada06 shohada07 shohada08 shohada09 shohada10 shohada11 shohada12 shohada14 shohada15 shohada17 shohada18 shohada20 shohada21 shohada22 shohada23 shohada24 shohada25 shohada26 shohada27 shohada28منبع: روابط عمومی شهرداری مبارکه

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×