» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » بخشدار گرکن جنوبی مبارکه: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها سبب جلوگیری مهاجرت به شهرها می شود
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

بخشدار گرکن جنوبی مبارکه: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها سبب جلوگیری مهاجرت به شهرها می شود

مهر 17, 1393 0010

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از ایمنا، رییسی در همایش روز ملی روستا که در روستای هراتمه از توابع بخش گرکن جنوبی شهرستان مبارکه برگزار شد، گفت: 15 مهرماه در تقویم کشور به عنوان “روز روستا” نامگذاري شده تا اهمیت روستا و روستانشینان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به طور یقین با نامگذاري این روز توجه و دقت در حل معضلات و مشكلات روستاها بیشتر خواهد شد تا همگان اشراف كامل تری به توانمندی های این مناطق بیابند.
وی صداقت، صفا، شجاعت و مقاومت را از ویژگی های اصلی روستانشینان عنوان کرد گفت: امیدواریم با توجه مسوولین استانی مشکلات روستاییان از جمله داشتن راه روستایی و بهداشت و آب آشامیدنی سالم و امکانات رفاهی دیگری مرتفع گردد.
بخشدار گرکن جنوبی مبارکه هدف از این همایش را ارج نهادن به روستاییان و فرهنگ غنی و دیرینه روستایی عنوان کرد، گفت: در صورت توجه به رفع مشکلات اساسی روستاها و اقتصادی کردن زندگی در روستاها دلگرمی روستائیان به ماندن در روستاها و حتی مهاجرت معکوس را در پی خواهد داشت.
وی گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها باید همانگونه که هزینه های زندگی در روستاها همانند شهرها بالا رفته به افزایش درآمد روستاییان هم توجه شود.
رییسی با تاكید بر اهمیت اشتغال روستاییان و ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها گفت: وقتی زمینه فعالیت و فرصت شغلی در روستاها وجود نداشته باشد جوانان روستایی برای یافتن كار به نقاط دیگری مهاجرت می كنند و ناچار هستند در شهرها به كارهایی بسیار پایین تر از روستاها مشغول شوند.
وی با بیان اینکه امروز به برکت نظام اسلامی همه روستاهای ما از زیرساخت های اقتصادی برخوردار هستند، افزود: اگر جوانان روستایی احساس كنند كه در روستاهای خود می توانند كاری آبرومند و با درآمد كافی داشته باشند هیچگاه راضی نمی شوند كه روستاها را ترك كرده و در شهرها سكونت كنند.
بخشدار گرکن جنوبی شهرستان مبارکه گفت: در برنامه های پنج ساله دولت نگاه ویژه ای به روستاها شده و به روستاها بعنوان یک سرمایه ملی توجه شده است.

n00164776-b

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×