» عمومی » ورزشی » سپاهان 1 – پرسپوليس 0 ؛ اولين شکست درخشان
ورزشی

سپاهان 1 – پرسپوليس 0 ؛ اولين شکست درخشان

مهر 11, 1393 007

تک گل مهدي شريفي مقاومت پرسپوليس در فولادشهر را شکست تا پرسپوليس با شکست به تهران برگردد.

به گزارش “ورزش سه”، سپاهان پس از حملات مکرر روی دروازه پرسپولیس در وقت اضافه نیمه دوم در نهایت با سانتر حاج‌صفی و پاس به بیرون خلعتبری و ضربه شریفی به گل رسید و با حفظ این گل به سه امتیاز ارزشمند این مسابقه رسید. پرسپولیسی‌ها در این بازی یک نیمه خوب داشتند. اما در سراسر نیمه دوم تحت تاثیر حملات تیم پرمهره سپاهان بودند که با بازی امروز نشان داد به شرایط مطلوب نزدیک شده است.

هفته یازدهم لیگ برتر، ورزشگاه فولادشهر، تماشاچی: 12هزار نفر
داور: علیرضا فغانی

اخطار: علیرضا نورمحمدی و رضا حقیقی از پرسپولیس و پریرا از سپاهان

پرسپولیس: نیلسون، محسن بنگر، اومانیا، محمد نوری، محمدرضا خانزاده، رضا حقیقی،علی رضا نورمحمدی( از دقیقه 46 میثم حسینی)، امید عالیشاه( از دقیقه 67 مهرداد کفشگری)، محمد عباس‌زاده، مهدی طارمی و هادی نوروزی( از دقیقه 88 احمد نورالهی)
سرمربی: حمید درخشان

سپاهان: رحمان احمدی، شجاع خلیل‌زاده، هادی عقیلی، احسان حاج‌صفی، وریا غفوری، عبدالله کرمی، محرم نویدکیا،، لوسیانو پریرا( از دقیقه 67 جواهیر سوکای)، مهدی شریفی، حسین پاپی و محمد‌رضا خلعتبری
سرمربی: حسین فرکی

شرح بازی:
محمدرضا خلعتبری بعد از 90 دقیقه دعوا و درگیری با مدافعان تنومند پرسپولیس در نهایت زهر خود را به تیم سابقش ریخت. او در دقیقه 3+90 سانتر حاج صفی را با ضربه سری از روی سر میثم حسینی به محوطه جریمه پرسپولیس برگرداند و تعلل محسن بنگر در دفع توپ شریفی را صاحب موقعیتی استثنایی کرد و این بازیکن بالاخره توانست مقاومت نیلسون کوریا دروازه بان برزیلی پرسپولیس را بشکند. این گل در لحظاتی که بازی به نظر به اتمام رسیده بود، حلاوتی دو چندان برای سپاهانی هایی داشت که در لیگ برتر 10 سال در اصفهان مقابل قرمزپوشان پرسپولیس شکست نخورده اند.

برد امروز سپاهان، علامتی بر بازگشت این تیم پرمهره به جدول مدعیان لیگ برتر است. این در حالی است که پرسپولیس هم می توانست با ثبت یک نتیجه خوب به یک قدمی استقلال برسد اما آنها توان برد در این بازی را نداشتند. در نهایت سپاهان با این برد 20 امتیازی شد و به رده سوم جدول صعود کرد، پرسپولیس هم با این باخت در رده نهم جدول باقی ماند تا حمید درخشان بعد از 3 بازی اولین شکست خود را در اولین بازی مهم قبول کند. او که حالا با تیمش به تعطیلات خواهد رفت، فرصتی جز بازگرداندن قرمزپوشان به شرایط مسابقه ندارد.

شرح گل :
1 ـ صفر (سپاهان): سانتر احسان حاج صفی به محوطه شش قدم پرسپولیس و پاس به بیرون خلعتبری توپ را به شریفی رساند و او بدون معطلی دروازه پرسپولیس با باز کرد.

بهترین بازیکن: نیلسون کوریا دروازه بان پرسپولیس بارها و بارها دروازه تیمش را از خطر نجات داد. این در حالی است که از بین سپاهانی ها خلعتبری و بخصوص احسان حاج صفی و محرم نویدکیا فوق العاده کار کردند. کار شجاع خلیل زاده هم در دفع ضدحملات پرسپولیس خوب بود.

اتفاق ویژه: خلعتبری در تمام مسابقه به پروپای هم تیمی های سابقش پیچید و در سه مرحله ممکن بود کارش با بازیکنان پرسپولیس به درگیری برسد. جالب اینکه خلعت در لحظه سوت پایان به سمت هواداران سپاهان به دو دست خود را باز کرد تا به همه بگوید بخش مهمی از این پیروزی مدیون اوست.

00990425

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×