» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: شناسنامه فرهنگی اجتماعی شهرستان تدوین می شود
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: شناسنامه فرهنگی اجتماعی شهرستان تدوین می شود

شهریور 27, 1393 0011

فرماندار مبارکه از آغاز تدوین شناسنامه فرهنگی اجتماعی این شهرستان باهمکاری کارشناسان و دستگاه های دولتی خبر داد.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل ایرنا مهدی سلیمانی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مبارکه با بیان اینکه مبارکه از شهرستان های مهم استان اصفهان است، گفت: باید مشاهیر و بزرگان شهرستان را به جوانان و نسل های بعد معرفی کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه ابتدا یک تعریف درست و روشن از مفاخر مدنظر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارائه شود بر ضرورت بازشناسی مفاخر شهرستان در قالب ارائه کتاب و توزیع بروشور و برپایی بزرگداشت و همایش ها از طریق نهادهای فرهنگی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مبارکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارای جایگاه خاص در استان اصفهان است و باید مفاخر علمی و دینی، ورزشی و… شناسایی شوند، تصریح کرد: اگر مشاهیر و مفاخر خود را معرفی نکنیم، آرام آرام هویت مان را از دست خواهیم داد و جوانان ما دچار خلاء فرهنگی خواهند شد.

سلیمانی تجلیل و تکریم از بزرگان فرهنگ، هنر و دانش شهرستان را که در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و مدیریتی اثربخش بوده اند، اقدامی لازم برای شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و افزود: باید در کنار بازشناخت مفاخر گذشته و معرفی آن ها به جامعه امروز، به مفاخر زنده نیز به درستی توجه شود.

وی مردم را متولی اصلی بخش فرهنگ دانست و اظهار کرد: باید طوری برنامه ریزی کرد که مردم نیز در برنامه های فرهنگی حضور داشته و سهیم باشند.

سلیمانی گفت: دشمن دیگر از طریق جبهه نظامی وارد عمل نمی شود چرا که می داند از این طریق نمی تواند به ایران ضربه بزند بلکه جبهه خود را عوض کرده و از طریق فرهنگ وارد عمل شده است و تحقق شعار سال می تواند دشمن را شکست دهد.

81316935-5958237

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×