» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه :احساس امنیت در این شهرستان بالاست
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه :احساس امنیت در این شهرستان بالاست

شهریور 18, 1393 0012

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از خبرگزاری ایرنا مهدی سلیمانی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان مبارکه افزود : امنیت پایدار و ارتقای شاخص های امنیتی در سطح شهرستان ماحصل تعامل و همفکری بالای مسئولین قضایی شهرستان با مردم و مجموعه مدیران اداری و روحانیون است .

وی با بیان اینکه نام قوه قضاییه با نام شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی همراه است، گفت : دستگاه قضایی کشور باید خود را در تراز این شهید بزرگوار تعریف کند.

وی با بیان اینکه باید قدر نعمت هایی را که در اختیار داریم بیش از پیش بدانیم ،اظهار کرد : نعمت های ولایت ، نظام جمهوری اسلامی و امنیت از جمله نعمت های با ارزشی است که همه ما باید آنها را پاس بداریم و قدردان آنها باشیم.

فرماندار مبارکه با ابراز نگرانی از تعداد بالای پرونده های ورودی به دستگاه قضایی شهرستان گفت : بیش از 25 هزار پرونده ورودی به دادگاه های شهرستان زیبنده مردم شهرستان مبارکه نیست.

همچنین در این مراسم معاون قضایی دادگستری کل استان اصفهان گفت : پیشگیری از وقوع جرم از مهمترین وظایف قوه قضاییه است که اصلاح ذات البین، انصاف و عفو و گذشت از راهکارها و مصادیق پیشگیری از جرم است.

صلاح الدین حسینی اصلاح ذات البین را در کاهش جرم مهم دانست و افزود: قرآن کریم در سوره انفاق تاکید ویژه ای بر اصلاح ذات البین دارد و در تاکیدات و روایات معصومین نیز به این موضوع توجه شده است.

حسینی انصاف را از مسائل مهم اسلام در جامعه دانست و تصریح کرد: انصاف از روح بزرگ امکان پذیر است و از انسان هایی با روح بلند برداشت می شود و انسان های بزرگ انصاف را در برخورد با یکدیگر در جامعه همیشه مورد توجه قرار می دهند.

معاون قضایی دادگستری کل استان اصفهان گفت: تقویت ارزش های اخلاقی در جامعه اساسی ترین راهکار در کاهش آمار پرونده های قضایی است.

معاون قضایی دادگستری کل استان اصفهان با بیان اینکه آمار ورودی پرونده های قضایی با رعایت ارزش های اخلاقی کاهش می یابد، گفت: تقویت ارزش های اخلاقی در جامعه اساسی ترین راهکار در کاهش آمار پرونده های قضایی است که هرچقدر ارزش های اخلاقی جامعه بیشتر شود کاهش جرم و پرونده های قضایی را شاهد هستیم.

در این مراسم از محمد محمدی رییس سابق دادگستری مبارکه قدردانی شد و احمدرضا جلیلی به جای وی در این سمت معرفی شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×