» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » افتتاح طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 20000 نفر / شهر زیباشهر
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

افتتاح طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 20000 نفر / شهر زیباشهر

شهریور 5, 1393 0015

مراسم افتتاح طرح پزشک خانواده در مرکز درمانی شهر زیباشهر با حضورفرمانداروجمعی از مسئولین شهرستان همزمان با هفته دولت آغاز گردید.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از روابط عمومی فرمانداری مبارکه، دراین مراسم دکتر حاجیان رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ضمن ارائه گزارش از روند اجرایی طرح پزشک خانواده وپیشرفت آن درشهرستان به خدمات رائه شده توسط این مرکز وطرح مذکور پرداخت وافزود: هدف از اجرایی این طرح خدمات ارزان وبا تعرفه دولتی  به مردم شهرستان است.
در ادامه فرماندار شهرستان مبارکه ضمن تبریک هفته دولت وگرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنر وشهدای دولت یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم راپیگیری اجرای عدالت در حوزه سلامت دانست وافزود: طرح پزشک خانواده سالهاست در کشورهای دنیا در حال اجراست وموفقیتهای خوبی به همراه داشته وهدف دولت اجرای این طرح در کشور است واز همه مسئولین انتظار می رود برای اجرایی شدن این طرح همکاری لازم را بادستگاههای ذیربط داشته باشند.
مهدی سلیمانی گفت: دولت در این زمینه قدمهای خوبی برداشته وافرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند را به صورت رایگان بیمه نموده واز ابتدای شروع طرح حدود 3200 نفردر شهرستان در طرح مذکور ثبت نام نموده ودفترچه های خودرا تحویل گرفته وازمزایای آن بهره مند شدند.

فرماندار شهرستان مبارکه یکی از دغدغه های نظام ودولت را برداشتن باری از دوش افراد بیمار دانست واظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن این طرح در کشور بتوان هزینه های درمانی ودارویی مردم را کاهش داد واز مصرف بی رویه دارو ومراجعات مکرر به پزشکان جلوگیری کرد.

سلیمانی یکی از مزیت های این طرح را کم کردن هزینه درمان دانست وافزود : با عملی شدن این طرح مردم می توانند برای خود یک پزشک خانواده اختیار کنند و پزشک نیز با کد اطلاعاتی بیمار می تواند به سوابق پزشکی او دسترسی داشته وبر اساس آنها دارو تجویز نماید.

وی از مسئولین بهداشتی و درمانی شهرستان خواست ضمن اطلاع رسانی بیشتر از مزیت های این طرح تمام تلاش خودرا برای ارائه خدمات بهتر ومطلوب تر به مردم بکار گیرند وبا تجهیز نمودن مراکز درمانی در شهر های شهرستان از مراجعات مردم به مرکز شهر ستان جلوگیری نمایند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×