» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » کاهش 40 درصدی میزان تولید گندم در شهرستان مبارکه
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

کاهش 40 درصدی میزان تولید گندم در شهرستان مبارکه

شهریور 5, 1393 0013

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه گفت: میزان تولید گندم در شهرستان مبارکه نسبت به سال‌های پرآبی 40 درصد کاهش داشته است. 

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه، مظفر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان بابیان اینکه سطح زیر کشت گندم در شهرستان مبارکه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت گندم با افزایش یک‌هزار و 250 هکتار به 3 هزار و 250 هکتار رسیده است.

وی افزود: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته، کشاورزان را ترغیب به کشت گندم کرد که این افزایش سطح را به همراه داشته است.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه تصریح کرد: با وجود این افزایش، ادامه روند خشک‌سالی سبب شده تا نسبت به سال‌های نرمال و پرآبی، شهرستان مبارکه 40 درصد کاهش تولید گندم داشته باشد.

وی اضافه کرد: با کمال تأسف با استمرار پدیده خشک‌سالی و عدم تأمین آب کافی جهت آبیاری مزارع، تعدادی از کشاورزان منطقه مزارع گندم خود را مورد چرای دام قرار دادند.

مرادی بابیان اینکه خشک‌سالی کشاورزان را در آبیاری مزارع خود با مشکل مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: همچنین خشک‌سالی‌ها سبب شده تا عملکرد گندم در واحد سطح 5 درصد کاهش داشته باشد.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×