» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » راز دروغ عجیب دختر جوان در قتل آتشین نامزد در شهرستان مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

راز دروغ عجیب دختر جوان در قتل آتشین نامزد در شهرستان مبارکه

شهریور 2, 1393 0023

« استخوان‌های پیدا شده در بیابان‌های اصفهان متعلق به حیوان است نه انسان». این نظریه پزشکی قانونی کافی بود تا راز دروغ عجیب دخترجوانی که مدعی بود برای فرار از ازدواج دست به قتل نامزدش زده است، فاش شود.
به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از همشهری آنلاین اين دختر حالا مي‌گويد به‌دليل مشكلاتي كه داشته چنين سناريويي‌ را طراحي كرده تا به جرم قتل دستگير و در نهايت قصاص شود.چند روز پيش وقتي دختر جواني با مراجعه به پليس آگاهي شهرستان مباركه در استان اصفهان مدعي شد كه 3 ‌ماه پيش دست به قتل نامزدش زده و جسد او را در بيابان سوزانده است، تحقيقات مأموران درخصوص اين پرونده شروع شد. تيمي از كارآگاهان همراه دختر جوان راهي بيابان‌ شدند و در محلي كه دختر جوان اشاره كرده بود، استخوان‌هاي سوخته به همراه كفش‌هاي كتاني و وسايل سوخته‌اي پيدا كردند كه به‌نظر مي‌رسيد متعلق به مقتول بوده است.

با كشف اين شواهد، دختر جوان بازداشت شد و در بازجويي‌ها گفت: يك سال پيش با جواني به نام فريد آشنا شدم و قرار بود با هم ازدواج كنيم اما مدتي بعد اختلافاتي بين ما به‌وجود آمد كه باعث شد از ازدواج با او منصرف شوم. با اين حال فريد اصرار داشت كه با هم ازدواج كنيم و در نهايت مرا تهديد كرد كه اگر تن به ازدواج با او ندهم، با توجه به اطلاعات خصوصي كه از من دارد، آبرويم را مي‌برد. من هم براي اينكه او را از سر راهم بردارم نقشه قتلش را كشيدم و با كشاندن وي به بيابان‌هاي اطراف شهر، او را با چاقو به قتل رساندم و سپس جسدش را با بنزين آتش زدم.
به‌دنبال اعترافات دختر جوان، وي بازداشت شد و تحقيقات كارآگاهان درخصوص اين پرونده ادامه يافت. سرهنگ ستار خسروي، رئيس پليس آگاهي استان اصفهان كه پيش‌تر خبر از دستگيري اين دختر به جرم قتل داده بود، در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: دختر جوان سناريوي كاملي طراحي كرده بود. او از قبل، محلي را در بيابان شناسايي كرده بود كه در آنجا مقداري استخوان سوخته وجود داشت. همچنين وجود وسايلي مانند كفش‌هاي كتاني و ديگر وسايل سوخته شده در اين محل باعث شد كه وي آنجا را به‌عنوان محل خيالي جنايت انتخاب كند.
ادعايي كه دروغ بود
اين دختر 19ساله يك روز قبل از عيد فطر با مراجعه به پليس ادعايش را مطرح كرد و از همان زمان نيز بازداشت شد. در اين مدت تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي خانواده مقتول ادامه يافت و هرچند در ابتدا تصور مي‌شد جواني كه متهم، ادعاي كشتنش را مطرح كرده از مدتي قبل در اصفهان ناپديد شده بود اما در ادامه مشخص شدكه چنين فردي وجود ندارد. همين باعث شد كه مأموران به ماجرا شك كنند تا اينكه نتيجه پزشكي قانوني، شك آنها را به يقين تبديل كرد.
سرهنگ خسروي ادامه مي‌دهد: سرانجام نتيجه آزمايش‌هاي انجام شده روي استخوان‌هايي كه در بيابان كشف شده بود، از سوي پزشكي قانوني به پليس اعلام شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه تمامي استخوان‌ها متعلق به حيوان است نه انسان. به همين دليل مأموران حدس زدند كه دختر جوان دروغ مي‌گويد و به بازجويي از او پرداختند.
براساس اين گزارش، وقتي متهم ديد كه دستش رو شده به طراحي سناريوي دروغين جنايت اعتراف كرد و گفت: از مدتي قبل به‌خاطر مشكلاتي كه در زندگي برايم به‌وجود آمده بود، افسرده بودم. تحمل آن وضعيت را نداشتم و تصميم گرفتم كاري كنم كه پليس مرا به جرم قتل دستگير كند و در نهايت به دار مجازات آويخته شوم. اين بود كه سناريوي يك قتل را طراحي كردم و با پيدا كردن محلي در بيابان و صحنه‌سازي، تصميم گرفتم آنجا را به‌عنوان محل ارتكاب جنايت معرفي كنم تا اينكه پليس رازم را فاش كرد. پس از اعترافات دختر جوان، پرونده قتل مختومه شد و براي تصميم‌گيري نهايي در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.
دروغ گفتن به پليس چه مجازاتي دارد؟
دروغ گفتن دختر جوان به پليس درخصوص قتل نامزد خيالي‌اش، مأموران را به دردسر بزرگي انداخت و باعث شد آنها مدت‌ها درباره اظهارات او تحقيق كنند و حتي كار به انجام آزمايش روي استخوان‌هاي كشف شده كشيد اما در نهايت معلوم شد همه‌‌چيز ساخته و پرداخته ذهن دختر جوان است. در چنين مواردي اين سؤال مطرح مي‌شود كه آيا دروغ بزرگ دختر جوان جرم محسوب مي‌شود يا نه؟ محمدرضا گيوگي، قاضي بازنشسته دادگستري در اين‌باره مي‌گويد: «طبق قانون، يك موضوع زماني جرم تلقي مي‌شود كه برايش مجازاتي درنظر گرفته شده باشد.
در اين پرونده دختر جوان به مأموران پليس دروغ گفته و براي اين اقدام در قانون مجازاتي درنظر گرفته نشده است. هرچند اين دختر با اين كارش تخلف كرده است اما اين كار جرم نيست». وي ادامه مي‌دهد: «ممكن است دروغ دختر جوان موجب تشويش اذهان عمومي يا اخلال در نظم جامعه شده باشد. اگر اين اقدام به اين شكل تفسير شود اقدام دختر جوان جرم تلقي مي‌شود و عنوان اتهامي آن تشويش اذهان عمومي است.»
با وجود اين محمدسلطان همتيار، قاضي ديوان عالي كشور حتي موضوع تشويش اذهان عمومي را نيز رد مي‌كند. او معتقد است دروغ دختر جوان به ضرر خودش تمام‌شده و با اين كارش يك‌ماه را در زندان گذرانده است اما كارش جرم محسوب نمي‌شود و حتي شامل تشويش اذهان عمومي هم نمي‌شود. او مي‌گويد: «فقط مي‌توان گفت اين دختر اقرار غيرواقع كرده است اما جرمي رخ نداده است.»
 وي ادامه مي‌دهد: «البته اگر به اين ماجرا سختگيرانه نگاه شود حاكم شرع مي‌تواند اقدامي براي تاديب دختر جوان درنظر بگيرد. با اين حال باز هم تأكيد مي‌كنم كه چنين چيزي در قانون وجود ندارد.» با توجه به اين اظهارات به‌نظر مي‌رسد براي برخورد با چنين مواردي كه ممكن است مدت‌ها وقت پليس و دستگاه‌ قضايي را بگيرد و حتي آنها را به دردسر بيندازد، خلأ قانوني وجود دارد تا با مجازات خاطيان، از بروز چنين مواردي جلوگيري شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×