» مطالب ویژه » بنیانگذار باشگاه فولادمبارکه سپاهان: مافیا در فوتبال ورزش کشور را فلج کرده است
مطالب ویژه - ورزشی

بنیانگذار باشگاه فولادمبارکه سپاهان: مافیا در فوتبال ورزش کشور را فلج کرده است

مرداد 29, 1393 0023

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، باشگاه فرهنگی ورزشی فولادمبارکه سپاهان اکنون به باشگاهی بزرگ تبدیل شده که در آسیا دارای برند خاصی است و در سطح کشور حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، تیم فوتبال این باشگاه با اقتدار آبی‌پوشان پایتخت را از پیش روی برداشت، بنیانگذار این باشگاه کسی نیست جز ابراهیم خلیلی، که مصاحبه‌ای با وی به عنوان بنیانگذار باشگاه فرهنگی ورزشی فولادمبارکه سپاهان انجام داده‌ایم که در زیر می‌آید.

فارس: آقای خلیلی پیرامون باشگاه‌های سطح کشور توضیح دهید؟

خلیلی یک باشگاه ورزشی باید حداقل در 5 رشته در سطح کشور و نزدیک به 20 رشته در سطح استان مربوطه فعالیت داشته باشد تا پشتوانه‌سازی انجام شود، به هر حال بودجه ورزش نباید تنها در یک رشته مثل فوتبال هزینه شود.

فارس: اکنون تنها فوتبال در بورس است که این امر موجب می‌شود مدیران باشگاه‌ها تنها این رشته را در اولویت قرار دهند، نظر شما در این زمینه چیست؟

خلیلی: اگر ما بخواهیم در فوتبال هم سرمایه‌گذاری کنیم و نتیجه بگیریم باید در بحث پایه مطلوب عمل کنیم چرا که با سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه مبالغ کمتری برای جذب بازیکن هزینه می‌کنیم و از طرفی بازیکنان مستعدی در سطح کشور وجود دارد، به طور مثال محرم نویدکیا و محمود کریمی را از محلات اصفهان آوردیم.

اگر ما بتوانیم هزار نفر را پوشش دهیم 100 نفر بازیکن مستعد کشف می‌شوند در صورتی ‌که 100 نفر را تحت پوشش قرار دهیم یک بازیکن مستعد کشف می‌شود.

فارس: زمان شما این چنین مبالغ هنگفتی به بازیکنان فوتبال پرداخت می‌کردید؟

خلیلی: در سال 1374 بودجه ما 200 میلیون تومان بود و نزدیک به 15 رشته ورزشی در بخش آقایان و 5 رشته ورزشی برای بانوان داشتیم که با همین مبالغ کم افتخارات فراوانی را به دست آوردیم و در سال 78 باشگاه نمونه ایران شدیم چرا که در 20 رشته ورزشی روی سکو رفتیم.

فارس: پیرامون حواشی و وضعیت فوتبال کشور توضیح دهید؟

خلیلی: مافیایی که در فوتبال وجود دارد ورزش کل ایران را فلج کرده است، تیم‌های استقلال و پیروزی بازیکن آماده به خدمت می‌گیرند، تیم‌هایی همچون فولادخوزستان، ملوان و… بازیکن می‌سازند و تیم‌های تهرانی از آن بهره می‌برند، رانت فوتبال را گرفته است.

متاسفانه یک عده آدم‌هایی که یا نادانند و یا به خاطر منافع خود فوتبال ایران را به نابودی کشیده‌اند، آنها که در راس فوتبال این مملکت هستند چیزی از فوتبال نمی‌دانند چرا امثال حسن روشن، محمد مایلی‌کهن، علی پروین و… خانه‌نشین هستند.

فارس: عملکرد فدراسیون را در مورد تیم ملی فوتبال چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خلیلی: فدراسیون رفته کی‌روش را آورده، نمی‌خواهم از کی‌روش انتقاد کنم، این مربی نیز چندین بازیکن دورگه آورده که حتی فارسی نمی‌دانند و این بازیکنان را در کنار کسانی قرار داده که در اروپا سابقه بازی دارند، وی با این بازیکنان به جام جهانی صعود کرد که کار مهمی انجام نداده است و اگر این تیم را به من نیز می‌دانند به طور حتم نتیجه می‌گرفت، چرا باید نزدیک 15 میلیارد به کادر فنی تیم ملی داد.

تیم ملی را باید به یک مربی ایرانی با ماهی 5 میلیون تومان داد تا این تیم را برای جام ملت‌های آسیا آماده کند، ما شاهد هستیم بازیکنان ایرانی در حال افت کردن هستند و برای بازی به لیگ‌های قطر و کویت هجوم برده‌اند.

فارس: راهکاری که شما برای بهبود این وضعیت دارید چه می‌باشد؟

خلیلی: باید سکان هدایت ورزش را به دست ورزشی‌ها سپرد، آیا مدیریت ورزش تخصص نمی‌خواهد؟ اگر ورزش را به دست ورزشی‌ها نسپاریم این ره که می‌رویم به ترکستان است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×